Over de wielersport en zijn beoefenaars.

La Vuelta 2023

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5806
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 12 sep 2023 22:04

daniel1975 schreef: 12 sep 2023 21:55 Dacht dat ik de enige was die dat zo zag.
Wschlk heel goed bedoeld maar het komt inderdaad wat aanstellerig over. Morgen kijken wat er gebeurt, 1 ding is zeker, koers is altijd leuker om naar te kijken als remco erbij is. 🤗
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3203
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 12 sep 2023 22:10

Het blijft een voetballer....................

Maar Max kent ook zijn grenzen, hoor. Hij wilde niet aan Drive to Survive van Netflix meedoen, omdat daar uitspraken van hem in een totaal andere context werden gebruikt. Ook als zijn naasten via social media worden belaagd, is bij hem de grens bereikt. Het boe-geroep laatst in Italië liet hij wel van zich afgeleiden.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 12 sep 2023 22:28

Ernie C. schreef: 12 sep 2023 20:44
bartdr schreef: 12 sep 2023 20:36 Ik snap eigenlijk niet goed dat je een sporter afrekent op hoe hij door pers en omgeving voorgedragen wordt. Wanneer de pers te fel overdrijft in positieve of negatieve zin, lees ik die artikels gewoon niet meer. Dat wil niet zeggen dat ik de sporter in kwestie daar dan op ga afrekenen of vermaak ga halen uit dat de sporter presteert onder de verwachtingen van de pers.
Sport is voor mij gewoon een beetje leuker als je een beetje tegen iemand bent. Daar moet je ook niet te zwaar aan tillen. Het zal best een tekortkoming zijn van mij.

Denk niet dat dat een tekortkoming is hoor, zo heb ik het ook altijd bekeken.
McEnroe was een absolute kwallebak maar oh zo vermakelijk! Je keek bijna alleen maar tennis in de hoop dat weer eens zou ontploffen.
Als Virenque weer eens op kop zat had ik de neiging om de tv uit te zetten omdat hij ooit juichend over de streep kwam terwijl Casartelli in diezelfde rit overleden was bij een val.

Als Voecler in de kopgroep zat zette ik de tv daadwerkelijk uit.

Toen Froome zijn kunstje flikte in de Giro ten koste van Dumoulin liep ik vloekend de tuin in

Bij de karatetrap in de finale wk voetbal in zuid Afrika Nederland- Spanje was ik ineens heel erg voor Spanje

Etc.

Sport is emotie, zowel voor de kijker als voor de pers en uiteraard in eerste instantie voor de sporter zelf!

Ergo ik begrijp al die emoties rond Evenepoel wel maar ik begrijp niet dat dit zo breed uitgemeten moet worden op dit forum.
Ik heb echt niets tegen Evenepoel, sterker nog ik vind het wel een vermakelijk menneke en bovenal een geweldige sporter. De hype in de pers en zijn besmette ploeg zal mij worst wezen!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27866
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 sep 2023 07:15

Uyttenbroeks had zadelpijn en hoestte als een gek maar reed toch weer heel sterk. Wat een straffe kerel.

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1368
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 13 sep 2023 07:52

Ik hoorde van de week dus ook dat Uijtdebroeks zadelpijn heeft. Dat is toch niet te doen als professioneel wielrenner? Als ik de belofte van elke bikefitter in Nederland moet geloven, dan zou zadelpijn verleden tijd zijn. Hoe kan het dat een professionele renner daar last van heeft?

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5806
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 13 sep 2023 07:53

havana schreef: 13 sep 2023 07:15 Uyttenbroeks had zadelpijn en hoestte als een gek maar reed toch weer heel sterk. Wat een straffe kerel.
Zijn ploegleider zou hem beter huiswaarts sturen dan veronderstel ik. Hij is piepjong, liever geen risico's met nemen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5511
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 13 sep 2023 08:58

ColumsbusMJ schreef: 13 sep 2023 07:52 Ik hoorde van de week dus ook dat Uijtdebroeks zadelpijn heeft. Dat is toch niet te doen als professioneel wielrenner? Als ik de belofte van elke bikefitter in Nederland moet geloven, dan zou zadelpijn verleden tijd zijn. Hoe kan het dat een professionele renner daar last van heeft?
Het kan allerlei vormen aannemen. Zweet, nat, dagenlang beweging, kan altijd een zacht plekje in de huid opleveren.

Die renners zitten zo veel uur per week op de fiets dat een klein schuurplekje of ingegroeid haartje uit kan groeien tot een zwelling die niet meer heelt en zeker niet als je er elke dag op blijft zitten. Er is vaak geen andere optie dan tijdelijk niet meer fietsen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6189
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 13 sep 2023 09:27

Tim Pidcock had toch ook de tour of Britain verlaten met een enorem 3e bal? Het is niet iets wat nooit voorkomt. En ook niet per definitie aan zadel/afstelling oid te zal liggen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1368
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 13 sep 2023 09:28

thestudent schreef: 13 sep 2023 08:58
ColumsbusMJ schreef: 13 sep 2023 07:52 Ik hoorde van de week dus ook dat Uijtdebroeks zadelpijn heeft. Dat is toch niet te doen als professioneel wielrenner? Als ik de belofte van elke bikefitter in Nederland moet geloven, dan zou zadelpijn verleden tijd zijn. Hoe kan het dat een professionele renner daar last van heeft?
Het kan allerlei vormen aannemen. Zweet, nat, dagenlang beweging, kan altijd een zacht plekje in de huid opleveren.

Die renners zitten zo veel uur per week op de fiets dat een klein schuurplekje of ingegroeid haartje uit kan groeien tot een zwelling die niet meer heelt en zeker niet als je er elke dag op blijft zitten. Er is vaak geen andere optie dan tijdelijk niet meer fietsen.
Duidelijk. Kun je dan niet beter stoppen met de Vuelta? Of gaat die paar dagen geen verschil uitmaken?

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1368
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 13 sep 2023 09:29

Zal Kuss vandaag het rood kwijtraken aan Vingegaard?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 sep 2023 10:06

ColumsbusMJ schreef: 13 sep 2023 09:29 Zal Kuss vandaag het rood kwijtraken aan Vingegaard?
Normaal gesproken wel.
Ik gok dat Jumbo de etappe wel zal willen winnen en dat gaat Kuss niet lukken. Of ze beschermen alleen het rood en geven de etappe weg aan Remco :mrgreen:
Less is bore

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 13 sep 2023 10:35

Zouden ze dat niet met Uijtdebroeks besproken hebben? Lijkt me dat hij als vrije renner wel zou uitstappen als het echt niet meer ging, maar moet toch zijn dat het plezier de zadelpijn compenseert? Misschien zit hij oncomfortabel op de fiets maar niet constant pijn te lijden? Ik heb het me ook al afgevraagd.
Daarbovenop is het nog 5 dagen koers en daarna kan hij die lange rustpauze nemen.

Plaats reactie