Canyon
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Het is op het eerste oog een wit frame met zwarte letters (zoals Canyon's hele 'beauty in simplicity'). Mag ik vragen wat je er zo mooi aan vindt?BAMCAN schreef:De aeroad gaat er komen, simpelweg omdat ie mooier is. Sterker nog, vind het het mooiste wegframe van dit moment.
Met ongeveer jouw maten (ik rijd een altimate AL) rijd ik op een L. Een 2xl lijkt met echt een beetje teveel van het goede. Volgens mij verschillen de Ultimate en die Aerod nou ook weer niet zo heel veel van elkaar. Ik zou inderdaad heel goed meten...BAMCAN schreef:Deze bedoel je?
is er met het nieuwe model veel aan de verhoudingen / geometrie veranderd denk je?
Mijn maat is zeer waarschijnlijk XL(binnenbeenlengte 92cm bij 1.90m), maar wil in Koblenz ook een 2XL proberen. Lijkt me iets comfortabeler en ik houd wel van een lange wielbasis..... recht toe rechtdoor doorfietsen.
Gelijkertijd hoor je vaak dat je beter een iets kleiner frame kunt nemen dan een iets te groot frame, wat is wijsheid?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Dus liever een fiets die niet echt bij je past omdat je die mooier vindt, dan echt lekker fietsen op een fiets die bij je lichaam past. Redenering die ik niet kan volgen.BAMCAN schreef:De aeroad gaat er komen, simpelweg omdat ie mooier is. Sterker nog, vind het het mooiste wegframe van dit moment.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012
Cube ams super hpc race 2012
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
En echt mooier word ie niet met een hele laag spacers.
Maak joe woar
Ik denk dat je hiermee de foto bedoelt? Dat is het oude model frame, die vind ik niet mooi, te "normaal".ypuh schreef:Het is op het eerste oog een wit frame met zwarte letters (zoals Canyon's hele 'beauty in simplicity'). Mag ik vragen wat je er zo mooi aan vindt?BAMCAN schreef:De aeroad gaat er komen, simpelweg omdat ie mooier is. Sterker nog, vind het het mooiste wegframe van dit moment.
Het nieuwe Aeroad model frame is veel strakker. Met een bijna rechte bovenbuis (mooier dan bij de cervelo s5, die is meer sloping). Mooie open driehoek in het midden en een compacte achtervork met mooi afgewerkte overgang naar het achterwiel. De vormen zijn recht met gechamferde hoeken, mooie stealth look, geen ronde buizen maar echt aero. Vind ik dan weer mooier dan afgeronde ronde glooiende vormen.
Vreemde conclusie. Wie wil nou een fiets die niet bij hem past? Geometrisch schelen de fietsen niet superveel, vergelijk de geometrietabellen maar eens tussen ultimate en aeroadfranklin schreef:Dus liever een fiets die niet echt bij je past omdat je die mooier vindt, dan echt lekker fietsen op een fiets die bij je lichaam past. Redenering die ik niet kan volgen.BAMCAN schreef:De aeroad gaat er komen, simpelweg omdat ie mooier is. Sterker nog, vind het het mooiste wegframe van dit moment.
daarnaast
Op een fiets moet je vallen, net als bij de aanschaf van een auto, vormgeving speelt dan wel een rol. Rationele gronden vervallen vaak bij verliefheden (hoewel de prijs/kwaliteit verhouding bij canyon zeer hoog is, niet bepaald irrationeel ). Vind de aeroad ook nog steeds mooi met een berg spacers overigens.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Bijna elke fiets met geschikte framemaat is daarnaast wel passend te maken toch? Met de juiste zadelhoogte, wel of geen setback, stuurpen, spacers, cranks etc. valt veel te compenseren. Zo lang je maar geen absolute racer neemt wanneer je een endurance model zoekt en vice versa. Geometrie wordt in mijn ogen een beetje overgewaardeerd op dit forum. De profrijders moeten het ook maar doen met het merk van hun sponsor (wat soms ook tot vreemde afmontages leidt met 15cm lange en 17 graden negatieve stuurpennen etc).franklin schreef:Dus liever een fiets die niet echt bij je past omdat je die mooier vindt, dan echt lekker fietsen op een fiets die bij je lichaam past. Redenering die ik niet kan volgen.BAMCAN schreef:De aeroad gaat er komen, simpelweg omdat ie mooier is. Sterker nog, vind het het mooiste wegframe van dit moment.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Stuurpen en spacers bepalen wel de look en het rij gedrag van een fiets. 2 cm spacers maakt niet zoveel uit. Maar als je er veel spacers onder moet douwen en een positieve stuurpen erop moet zetten lijkt dat niet en dat beïnvloed ook zeker het rijgedrag. En als dat moet en helemaal op een aero fiets dan kun je echt beter een andere nemen ook voor je eigen veiligheid.
Uiteindelijk is de koper zelf baas maar hij vroeg hier om advies dus dat krijgt hij.
Uiteindelijk is de koper zelf baas maar hij vroeg hier om advies dus dat krijgt hij.
Maak joe woar
Je krijgt bij canyon max 27mm spacers oid.Fietsen?altijd schreef:Stuurpen en spacers bepalen wel de look en het rij gedrag van een fiets. 2 cm spacers maakt niet zoveel uit. Maar als je er veel spacers onder moet douwen en een positieve stuurpen erop moet zetten lijkt dat niet en dat beïnvloed ook zeker het rijgedrag. En als dat moet en helemaal op een aero fiets dan kun je echt beter een andere nemen ook voor je eigen veiligheid.
Uiteindelijk is de koper zelf baas maar hij vroeg hier om advies dus dat krijgt hij.
Bedankt voor het meedenken, maar je komt met antwoorden op vragen die niet gesteld zijn en trekt bij voorbaat de conclusie dat er een fiets gekozen wordt die niet past. Ik ben vrij diepe houdingen gewend vanuit het tijdrijden, dus ik denk wel dat het meevalt met de aeroad, In een chat met canyon werd ook al gewaarschuwd dat de aeroad geen allemans vriend is, maar ja, het moet optisch wel een meerwaarde zijn, anders kan ik net zo goed mijn huidige fietsje houden .
http://www.slowtwitch.com/Products/Cany ... _4881.html
echt een plaatje die aeroad
eens kijken of ik de vrouw kan ontwijken in de aanschaf van de 8.0
200% gelijkypuh schreef:Bijna elke fiets met geschikte framemaat is daarnaast wel passend te maken toch? Met de juiste zadelhoogte, wel of geen setback, stuurpen, spacers, cranks etc. valt veel te compenseren. Zo lang je maar geen absolute racer neemt wanneer je een endurance model zoekt en vice versa. Geometrie wordt in mijn ogen een beetje overgewaardeerd op dit forum. De profrijders moeten het ook maar doen met het merk van hun sponsor (wat soms ook tot vreemde afmontages leidt met 15cm lange en 17 graden negatieve stuurpennen etc).franklin schreef:Dus liever een fiets die niet echt bij je past omdat je die mooier vindt, dan echt lekker fietsen op een fiets die bij je lichaam past. Redenering die ik niet kan volgen.BAMCAN schreef:De aeroad gaat er komen, simpelweg omdat ie mooier is. Sterker nog, vind het het mooiste wegframe van dit moment.