Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

BAMCAN
Forum-lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 mar 2016 11:54

BAMCAN 03 apr 2016 16:37

De aeroad gaat er komen, simpelweg omdat ie mooier is. Sterker nog, vind het het mooiste wegframe van dit moment.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 03 apr 2016 17:02

BAMCAN schreef:De aeroad gaat er komen, simpelweg omdat ie mooier is. Sterker nog, vind het het mooiste wegframe van dit moment.
Het is op het eerste oog een wit frame met zwarte letters (zoals Canyon's hele 'beauty in simplicity'). Mag ik vragen wat je er zo mooi aan vindt?

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3812
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 03 apr 2016 17:52

BAMCAN schreef:Deze bedoel je?
Afbeelding

is er met het nieuwe model veel aan de verhoudingen / geometrie veranderd denk je?
Mijn maat is zeer waarschijnlijk XL(binnenbeenlengte 92cm bij 1.90m), maar wil in Koblenz ook een 2XL proberen. Lijkt me iets comfortabeler en ik houd wel van een lange wielbasis..... recht toe rechtdoor doorfietsen.
Gelijkertijd hoor je vaak dat je beter een iets kleiner frame kunt nemen dan een iets te groot frame, wat is wijsheid?
Met ongeveer jouw maten (ik rijd een altimate AL) rijd ik op een L. Een 2xl lijkt met echt een beetje teveel van het goede. Volgens mij verschillen de Ultimate en die Aerod nou ook weer niet zo heel veel van elkaar. Ik zou inderdaad heel goed meten...
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
franklin
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 12 okt 2009 01:16

Gebruikersavatar franklin 03 apr 2016 19:04

BAMCAN schreef:De aeroad gaat er komen, simpelweg omdat ie mooier is. Sterker nog, vind het het mooiste wegframe van dit moment.
Dus liever een fiets die niet echt bij je past omdat je die mooier vindt, dan echt lekker fietsen op een fiets die bij je lichaam past. Redenering die ik niet kan volgen.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 03 apr 2016 19:16

En echt mooier word ie niet met een hele laag spacers.
Maak joe woar

BAMCAN
Forum-lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 mar 2016 11:54

BAMCAN 03 apr 2016 19:49

ypuh schreef:
BAMCAN schreef:De aeroad gaat er komen, simpelweg omdat ie mooier is. Sterker nog, vind het het mooiste wegframe van dit moment.
Het is op het eerste oog een wit frame met zwarte letters (zoals Canyon's hele 'beauty in simplicity'). Mag ik vragen wat je er zo mooi aan vindt?
Ik denk dat je hiermee de foto bedoelt? Dat is het oude model frame, die vind ik niet mooi, te "normaal".

Het nieuwe Aeroad model frame is veel strakker. Met een bijna rechte bovenbuis (mooier dan bij de cervelo s5, die is meer sloping). Mooie open driehoek in het midden en een compacte achtervork met mooi afgewerkte overgang naar het achterwiel. De vormen zijn recht met gechamferde hoeken, mooie stealth look, geen ronde buizen maar echt aero. Vind ik dan weer mooier dan afgeronde ronde glooiende vormen.

BAMCAN
Forum-lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 mar 2016 11:54

BAMCAN 03 apr 2016 19:54

franklin schreef:
BAMCAN schreef:De aeroad gaat er komen, simpelweg omdat ie mooier is. Sterker nog, vind het het mooiste wegframe van dit moment.
Dus liever een fiets die niet echt bij je past omdat je die mooier vindt, dan echt lekker fietsen op een fiets die bij je lichaam past. Redenering die ik niet kan volgen.
Vreemde conclusie. Wie wil nou een fiets die niet bij hem past? Geometrisch schelen de fietsen niet superveel, vergelijk de geometrietabellen maar eens tussen ultimate en aeroad

daarnaast

Op een fiets moet je vallen, net als bij de aanschaf van een auto, vormgeving speelt dan wel een rol. Rationele gronden vervallen vaak bij verliefheden (hoewel de prijs/kwaliteit verhouding bij canyon zeer hoog is, niet bepaald irrationeel :)). Vind de aeroad ook nog steeds mooi met een berg spacers overigens.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 03 apr 2016 20:05

franklin schreef:
BAMCAN schreef:De aeroad gaat er komen, simpelweg omdat ie mooier is. Sterker nog, vind het het mooiste wegframe van dit moment.
Dus liever een fiets die niet echt bij je past omdat je die mooier vindt, dan echt lekker fietsen op een fiets die bij je lichaam past. Redenering die ik niet kan volgen.
Bijna elke fiets met geschikte framemaat is daarnaast wel passend te maken toch? Met de juiste zadelhoogte, wel of geen setback, stuurpen, spacers, cranks etc. valt veel te compenseren. Zo lang je maar geen absolute racer neemt wanneer je een endurance model zoekt en vice versa. Geometrie wordt in mijn ogen een beetje overgewaardeerd op dit forum. De profrijders moeten het ook maar doen met het merk van hun sponsor (wat soms ook tot vreemde afmontages leidt met 15cm lange en 17 graden negatieve stuurpennen etc).

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 03 apr 2016 20:08

Stuurpen en spacers bepalen wel de look en het rij gedrag van een fiets. 2 cm spacers maakt niet zoveel uit. Maar als je er veel spacers onder moet douwen en een positieve stuurpen erop moet zetten lijkt dat niet en dat beïnvloed ook zeker het rijgedrag. En als dat moet en helemaal op een aero fiets dan kun je echt beter een andere nemen ook voor je eigen veiligheid.

Uiteindelijk is de koper zelf baas maar hij vroeg hier om advies dus dat krijgt hij.
Maak joe woar

BAMCAN
Forum-lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 mar 2016 11:54

BAMCAN 03 apr 2016 20:26

Fietsen?altijd schreef:Stuurpen en spacers bepalen wel de look en het rij gedrag van een fiets. 2 cm spacers maakt niet zoveel uit. Maar als je er veel spacers onder moet douwen en een positieve stuurpen erop moet zetten lijkt dat niet en dat beïnvloed ook zeker het rijgedrag. En als dat moet en helemaal op een aero fiets dan kun je echt beter een andere nemen ook voor je eigen veiligheid.

Uiteindelijk is de koper zelf baas maar hij vroeg hier om advies dus dat krijgt hij.
Je krijgt bij canyon max 27mm spacers oid.
Bedankt voor het meedenken, maar je komt met antwoorden op vragen die niet gesteld zijn en trekt bij voorbaat de conclusie dat er een fiets gekozen wordt die niet past. Ik ben vrij diepe houdingen gewend vanuit het tijdrijden, dus ik denk wel dat het meevalt met de aeroad, In een chat met canyon werd ook al gewaarschuwd dat de aeroad geen allemans vriend is, maar ja, het moet optisch wel een meerwaarde zijn, anders kan ik net zo goed mijn huidige fietsje houden ;).

http://www.slowtwitch.com/Products/Cany ... _4881.html

echt een plaatje die aeroad
Afbeelding

eens kijken of ik de vrouw kan ontwijken in de aanschaf van de 8.0 :) :) :lol:

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 691
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 04 apr 2016 09:01

Ik heb nog altijd een zwarte 8.0 uit 2015 staan in de maat XL ;) kost je flink wat minder dan een nieuwe (vind ik) :P

ironmon
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 28 mei 2006 23:49

ironmon 04 apr 2016 09:39

ypuh schreef:
franklin schreef:
BAMCAN schreef:De aeroad gaat er komen, simpelweg omdat ie mooier is. Sterker nog, vind het het mooiste wegframe van dit moment.
Dus liever een fiets die niet echt bij je past omdat je die mooier vindt, dan echt lekker fietsen op een fiets die bij je lichaam past. Redenering die ik niet kan volgen.
Bijna elke fiets met geschikte framemaat is daarnaast wel passend te maken toch? Met de juiste zadelhoogte, wel of geen setback, stuurpen, spacers, cranks etc. valt veel te compenseren. Zo lang je maar geen absolute racer neemt wanneer je een endurance model zoekt en vice versa. Geometrie wordt in mijn ogen een beetje overgewaardeerd op dit forum. De profrijders moeten het ook maar doen met het merk van hun sponsor (wat soms ook tot vreemde afmontages leidt met 15cm lange en 17 graden negatieve stuurpennen etc).
200% gelijk

Plaats reactie