Het dopingtopic 2.0
En je wilt via de dopingcontrole aantonen dat de dosis niet prestatieverhogend is geweest? Op het moment dat je toestemming hebt om die stof in je bloed of urine te hebben is die controle grotendeels weg.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
In 2015 zijn er door de UCI nog maat 13 TUE's goedgekeurd dus zo'n grote moeite is het niet om die extra in de gaten te houden. Het is dus ook niet zo dat het halve peloton met iets extra's rondrijdt met toestemming.
Campagnolo Ultra Dork
Het moet natuurlijk niet gekker worden.
http://www.wielerflits.nl/nieuws/217781 ... -zoon.html
http://www.wielerflits.nl/nieuws/217781 ... -zoon.html
Een ex-prof die nandrolon verwart met vitaminen? Laat me niet lachen. Daarenboven stel ik me de vraagn wat die man tijdens zijn profcarrière allemaal tot zich heeft genomen onder het mom van vitamines/supplementen.
- thestudent
- Forum-lid HC
Ik vraag me af of hij wat tot zich had genomen toen hij dit jaar zijn recreatenkoersjes won. De jaren ervoor nog een sportklasse licentie. En tot 2014 was hij best goed. Hij zal het in ieder geval niet erg vinden dat hij nu levenslang geschorst is. Als ex-prof baslid koersjes rijden, wat een held.
2016-09-24 12 e Omloop van Ottoland Basisleden Ottoland 3
2016-09-17 13e Ronde van Ameide Basisleden Ameide 6
2016-08-08 25 e Ronde van Noordeloos Basisleden Noordeloos 1
2016-07-09 43 e Ronde van Giessenburg Basisleden Giessenburg 1
2016-06-11 42e Ronde van Groot Ammers Basisleden Groot Ammers 17
2016-03-28 60e Ronde van Werkendam Basisleden Werkendam 7
2016-09-24 12 e Omloop van Ottoland Basisleden Ottoland 3
2016-09-17 13e Ronde van Ameide Basisleden Ameide 6
2016-08-08 25 e Ronde van Noordeloos Basisleden Noordeloos 1
2016-07-09 43 e Ronde van Giessenburg Basisleden Giessenburg 1
2016-06-11 42e Ronde van Groot Ammers Basisleden Groot Ammers 17
2016-03-28 60e Ronde van Werkendam Basisleden Werkendam 7
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Ik vraag me af of die lijst correct is. 13 TUE's lijkt me voor een sport van valpartijen, overbelaste luchtwegen, lage vet percentages (dus vatbaar voor ziektes) en een fors peloton dat UCI wedstrijden doet (Het is veel meer dan de groep die de tour rijdt) bizar laag.Ernie C. schreef:In 2015 zijn er door de UCI nog maat 13 TUE's goedgekeurd dus zo'n grote moeite is het niet om die extra in de gaten te houden. Het is dus ook niet zo dat het halve peloton met iets extra's rondrijdt met toestemming.
Ik kan het me eigenlijk niet goed voorstellen dat je in een brandschoon peloton niet een bak met terechte TUE's hebt, laat staan in de realiteit van nu (die niet verdorven is, maar ongetwijfeld nog niet brandschoon).
Ik vermoed toch dat de TUE's bij de UCI de uitzonderlijke gevallen zijn en dat de nationale bonden ook nog een lijst hebben (lijkt me goedkoper/administratief makkelijker)
Maar misschien heb ik het echt helemaal mis?
Volgens mij beweerde hij dat hij tegen zijn zoon zei dat het vitaminen waren om zo z'n zoon uit de wind te houden.ottorongo schreef:Een ex-prof die nandrolon verwart met vitaminen? Laat me niet lachen. Daarenboven stel ik me de vraagn wat die man tijdens zijn profcarrière allemaal tot zich heeft genomen onder het mom van vitamines/supplementen.
Blijft een absurd verhaal.
Verschillende asthma-medicaties die voorheen wel een TUE nodig hadden, zijn nu ook te gebruiken zonder. Tramadol was altijd al zonder TUE. Daarnaast worden er ook minder TUEs aangevraagd voor bijvoorbeeld cortisonen. 13 TUEs klinkt erg weinig, maar het zou zo maar kunnen.
Indien dit waar is zijn de gevolgen niet te overzien:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161216_02631214
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161216_02631214
Eerst zien dan geloven.
En het hoeft allemaal weinig te zeggen. Technologie aankopen is niet strafbaar en ermee trainen ook niet.
En het hoeft allemaal weinig te zeggen. Technologie aankopen is niet strafbaar en ermee trainen ook niet.