Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 04 apr 2016 09:44

@Bamcam, Bedenk wel dat de nieuwe aeroad in grote maat, minder mooie overgang naar het achterwiel heeft. De hebben 1 vorm, en bij de grotere maten loopt dus een kier tussen zitbuis en achterwiel.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

RuudRuud
Forum-lid

RuudRuud 04 apr 2016 09:56

MarkVeenstra schreef:@Bamcam, Bedenk wel dat de nieuwe aeroad in grote maat, minder mooie overgang naar het achterwiel heeft. De hebben 1 vorm, en bij de grotere maten loopt dus een kier tussen zitbuis en achterwiel.
Dat is echt zoeken naar spijkers op laag water en dat presenteren als feit...

Afbeelding

Dit is een minimaal een XL

BAMCAN
Forum-lid

BAMCAN 04 apr 2016 11:17

Okay, dat valt me idd nu pas op nu je het zegt. Is iets minder mooi inderdaad. Mooist is als de overgang zitbuis naar wiel helemaal sluitend is (vooral met 28mm bandjes ;) Maar goed, blijft in mijn ogen een mooie fiets.

BAMCAN
Forum-lid

BAMCAN 04 apr 2016 11:18

RuudRuud schreef:Ik heb nog altijd een zwarte 8.0 uit 2015 staan in de maat XL ;) kost je flink wat minder dan een nieuwe (vind ik) :P
heb je ergens een advertentie staan?

patmaessen
Forum-lid

patmaessen 04 apr 2016 11:30

BAMCAN schreef:
RuudRuud schreef:Ik heb nog altijd een zwarte 8.0 uit 2015 staan in de maat XL ;) kost je flink wat minder dan een nieuwe (vind ik) :P
heb je ergens een advertentie staan?
Ben ik ook wel benieuwd naar.

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 04 apr 2016 11:41

RuudRuud schreef:
MarkVeenstra schreef:@Bamcam, Bedenk wel dat de nieuwe aeroad in grote maat, minder mooie overgang naar het achterwiel heeft. De hebben 1 vorm, en bij de grotere maten loopt dus een kier tussen zitbuis en achterwiel.
Nee, dit is iets wat mijn mening is, wat ik al maanden geleden vond toen ik een grote maat Aeroad zag. Bamcam geeft heel specifiek aan dat 1 van zijn overwegingen voor deze fiets de mooie overgang is, en presenteert een foto in maatje M oid. De maat die je zo vaak ziet en waarbij dit inderdaad super strak is. Bij de grote maat die hij zoekt is dit gewoon minder strak. Dat is een feit, geen mening. Of je dat evenmooi, of mindermooi vindt, dat is een mening. Maar wilde Bamcam daar in ieder geval op wijzen, omdat het toch wel een vrij karakteristiek kenmerk van de fiets is die bij de grote maten duidelijk anders afsteekt dan bij de kleine maten.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

RuudRuud
Forum-lid

RuudRuud 04 apr 2016 11:48

@BAMCAN:

nope, bewust geen advertentie hier of op marktplaats. Reacties als; mooie fiets, moet je niet verkopen, veel te duur, so goede prijs, ik haal m morgen op voor 2500 euro etc. Doen me niet zoveel ;)

Maar ik stuur je natuurlijk graag een bericht met alle informatie :)

patmaessen
Forum-lid

patmaessen 04 apr 2016 13:40

@ RuudRuud, pb verstuurd.

BAMCAN
Forum-lid

BAMCAN 04 apr 2016 16:49

MarkVeenstra schreef:
RuudRuud schreef:
Nee, dit is iets wat mijn mening is, wat ik al maanden geleden vond toen ik een grote maat Aeroad zag. Bamcam geeft heel specifiek aan dat 1 van zijn overwegingen voor deze fiets de mooie overgang is, en presenteert een foto in maatje M oid. De maat die je zo vaak ziet en waarbij dit inderdaad super strak is. Bij de grote maat die hij zoekt is dit gewoon minder strak. Dat is een feit, geen mening. Of je dat evenmooi, of mindermooi vindt, dat is een mening. Maar wilde Bamcam daar in ieder geval op wijzen, omdat het toch wel een vrij karakteristiek kenmerk van de fiets is die bij de grote maten duidelijk anders afsteekt dan bij de kleine maten.
Ben het wel met je eens, cosmetisch ontwerpfoutje bij canyon. En als fanatiek toerder is cosmetica (voor mij althans) wel erg belangrijk.
In deze review is het ook duidelijk te zien.
http://www.roadbikereview.com/reviews/r ... slx-9-0-sl
Afbeelding
toch nog een mooi fietsje, maar nu je het vermeld hebt, ga ik er toch meer opletten :)

Zou voor Canyon beter zijn als ze van alle fietsen ook de maatvarianten duidelijk op foto zetten. Zo kun je beter de verhoudingen en geometrie verschillen inschatten.

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 04 apr 2016 21:49

MarkVeenstra schreef:
RuudRuud schreef:
Eens. Eerder in dit topic ook reeds besproken: hoe groter de maat hoe minder evenwijdig het uitsteeksel aan de staande buis en de band van het achterwiel loopt.

hier een XL:

Afbeelding

bron: http://www.bdc-mag.com/test-canyon-aeoroad-cf-slx/

Pennino
Forum-lid

Pennino 04 apr 2016 22:07

Ondertussen nog altijd zeer te spreken over mijn Ultimate CF SL 7.0 na pak 'm beet 200 km (wat achter op schema door een onwillige knieholte).

Jo O.
Forum-lid

Jo O. 05 apr 2016 08:04

monsieurpinot schreef:
Sha Kokken schreef:ik meen hier wel eens gelezen te hebben dat in moderne raceframes geen 14 als kleinste past. Zeker met 11 kransjes heb ik daar wel beeld bij. Kon het bericht zo snel niet vinden.
oa hier op het forum besproken (niet specifiek of de 14 in dit frame past, maar wel wat meer info):
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=46959
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... 57&start=0

en hou rekening met spiders in cassettes waardoor je niet zo maar 123 een cassette kunt ombouwen

ik zou zeggen: bel canyon met deze vraag (of het past)
Voor degenen die het zou interesseren

Ik heb antwoord gekregen van Canyon.
14T cassette zou moeten passen in endurance CF 9.0

Plaats reactie