Pagina 1016 van 1091
Re: Cervélo
Geplaatst: 30 dec 2016 13:58
door Wiliertoerist
zola1978 schreef:Cervelo:
"Thanks for your Mail, But I have to say that paint and decals are not covered by lifetime warranty "
Wiggle had een garantie van 2 jaar, dus dat was er buiten.
Ik heb er ook aangedacht om te laten spuiten, maar dat kost ook weer een paar euro en de carbon achterpadden zijn al wat aan het inslijten. Voorlopig rijd ik nog maar even verder. Het is de naam Cervelo die erop staat, gepaste reclame zeg maar.
Als uiterste middel zou je de krachten van Social Media kunnen aanwenden. Misschien dat ze er dan wel wat positiever op reageren,,,
Re: Cervélo
Geplaatst: 30 dec 2016 17:17
door zola1978
Dat zou hypocriet en helemaal van deze tijd zijn als ze dan wel zouden reageren
Van Wiggle heb ik wel al netjes antwoord dat ze het opnieuw gaan bekijken.
Re: Cervélo
Geplaatst: 31 dec 2016 11:05
door Ritsuke
Toch is het zo. Het is jammer maar de kracht van SoMe is de dag van vandaag niet te onderschatten. Iedereen wil een verhaal lezen van een ontevreden klant die wordt geholpen, niemand datgene van diezelfde klant die ze in de kou laten staan.
Re: Cervélo
Geplaatst: 03 jan 2017 15:14
door zola1978
Ah, die Cervelo is niet bedoeld om in de zon te gebruiken of op te zweten. Da's natuurlijk stom geweest van me, want dat heb ik wel gedaan.
"We're sorry to hear of the problem with the finish on your Cervelo R5 VWD Frameset 2012 which was purchased from us in July 2012. Unfortunately this frame is now outside of the manufacturers limtied warranty as confirmed by your communication with Cervelo. In this case I'm afraid we are not able to help you raise a warranty claim for the bike as it has already been rejected by Cervelo.
I understand that this is very disappointing for you, especially as the frame is a very expensive piece of kit. Unfortunately there are many outside influences that can effect the finish of the paint or lacquer included, but by all means not singularly, exposure to sunlight and even sweat"
Re: Cervélo
Geplaatst: 03 jan 2017 15:22
door detest
belachelijk! Als t nou een scheurtje in de lak zou zijn geweest, maar dit.....
Re: Cervélo
Geplaatst: 03 jan 2017 15:26
door jandb
Slechte reclame voor Cervelo, lijkt me een mooi moment voor PON om de handschoen op te pakken en hier in ieder geval iets mee probeert te doen, al is het maar het bieden van een oplossing waarbij minimaal een deel coulance wordt geboden.
Re: Cervélo
Geplaatst: 03 jan 2017 15:29
door Ernie C.
PON en de handschoen oppakken voor de consument
.
Re: Cervélo
Geplaatst: 03 jan 2017 16:26
door Rootland
zola1978 schreef:Ah, die Cervelo is niet bedoeld om in de zon te gebruiken of op te zweten. Da's natuurlijk stom geweest van me, want dat heb ik wel gedaan.
"We're sorry to hear of the problem with the finish on your Cervelo R5 VWD Frameset 2012 which was purchased from us in July 2012. Unfortunately this frame is now outside of the manufacturers limtied warranty as confirmed by your communication with Cervelo. In this case I'm afraid we are not able to help you raise a warranty claim for the bike as it has already been rejected by Cervelo.
I understand that this is very disappointing for you, especially as the frame is a very expensive piece of kit. Unfortunately there are many outside influences that can effect the finish of the paint or lacquer included, but by all means not singularly, exposure to sunlight and even sweat"
Wat een kul argument, dat ze niet met Cervelo in gesprek kunnen omdat jou claim al door hun afgewezen is. Immers, je hebt pas contact met ze gezocht nadat zij je naar Cervelo gestuurd hebben. Nu impliceren ze dat ze meer voor je hadden kunnen doen dan ze in eerste instantie deden en doen ze vervolgens alsof dat contact (lees: jou actie) de reden is. Komt op mij over als een handboek "hoe wimpel ik klanten (kosten) af op de klant" die het persoon dat je te woord stond heeft gelezen.
Re: Cervélo
Geplaatst: 05 jan 2017 09:36
door sharkman113
Tja, dit kan toch geen heel grote verrassing zijn. Pon in groot geworden in de autobranche en heeft de bedrijfsfilosofie kennelijk doorgetrokken naar de overige branches (heb al vaker met ze te maken gehad en de communicatie over service loopt ongelooflijk moeizaam, zou niet snel meer een product kopen dat iets met Pon te maken heeft)
Hoe vervelend ook de VWD is een product dat gericht is op race en zelf de levenslange garantie zal niet heel veel langer zijn dat een jaar of vijf de ik vraag me af wat ze zouden hebben gezegd in geval van een scheur o.i.d.
Wiggle is overigens het enige aanspreekpunt, pon was nog geen verdeler op het moment van verkoop dus ik vraag me af of zij hier als verdeler wel partij in zijn, ze zijn wel eigenaar van het merk dus ik vraag me af of je door cervelo te benaderen indirect niet gewoon met een een Pon Vazal aan het praten ben.
Mijn mening is dat een stukje coulance hier wel op zijn plek zou zijn echter alteveel energie zou ik er niet meer in steken, met het frame zelf is weinig mis en zo duur is een nieuwe laklaag (desnoods zonder merk) ook weer niet (scheelt je een hoop irritatie).
Re: Cervélo
Geplaatst: 05 jan 2017 11:40
door csteenbe
sharkman113 schreef:Mijn mening is dat een stukje coulance hier wel op zijn plek zou zijn echter alteveel energie zou ik er niet meer in steken, met het frame zelf is weinig mis en zo duur is een nieuwe laklaag (desnoods zonder merk) ook weer niet (scheelt je een hoop irritatie).
Mee eens, had het vorig jaar ook met de Bracket pot, los in frame, van mijn De Rosa, wel buiten garantie maar dit soort defecten mogen niet optreden na 3 jaar.....
Importeur en De Rosa gaven niet thuis alleen tegen hoge kosten, heb een teleurgestelde mail gestuurd en het daarbij gelaten.....maar weet waar ik nu aan toe ben. Vervolgens hier laten repareren goedkoper en gelijk opnieuw laten lakken want dat was ook bagger.
Re: Cervélo
Geplaatst: 05 jan 2017 13:52
door raiju
sharkman113 schreef:Tja, dit kan toch geen heel grote verrassing zijn. Pon in groot geworden in de autobranche en heeft de bedrijfsfilosofie kennelijk doorgetrokken naar de overige branches (heb al vaker met ze te maken gehad en de communicatie over service loopt ongelooflijk moeizaam, zou niet snel meer een product kopen dat iets met Pon te maken heeft)
Hoe vervelend ook de VWD is een product dat gericht is op race en zelf de levenslange garantie zal niet heel veel langer zijn dat een jaar of vijf de ik vraag me af wat ze zouden hebben gezegd in geval van een scheur o.i.d.
Wiggle is overigens het enige aanspreekpunt, pon was nog geen verdeler op het moment van verkoop dus ik vraag me af of zij hier als verdeler wel partij in zijn, ze zijn wel eigenaar van het merk dus ik vraag me af of je door cervelo te benaderen indirect niet gewoon met een een Pon Vazal aan het praten ben.
Mijn mening is dat een stukje coulance hier wel op zijn plek zou zijn echter alteveel energie zou ik er niet meer in steken, met het frame zelf is weinig mis en zo duur is een nieuwe laklaag (desnoods zonder merk) ook weer niet (scheelt je een hoop irritatie).
Balen dat het zo gaat. Mijn gedachte is dat de levenslange garantie door het lakken vervalt. Maar als dit de manier van garantie afhandelen is dan heb je daar niet veel aan.
Cervelo S5 2017
Geplaatst: 13 jan 2017 21:46
door MichaelM
Kogel is door de kerk, besteld een nieuwe Cervelo S5
die mijn S5 DA di2 van 2015 gaat vervangen,
Gekocht Cervelo S 5 met Ultegra di2 en Rotor 3D+ In-power crankstel met ENVI SES 3.4 carbon wielen.
Wel wat dingen veranderd om mijn eigen creatie te krijgen.
Af: Alle Ultegra onderdelen, Cervelo stuur en FSA stuurpen.
Op: SRAM Red ETAP, SRAM Red Aero remhoeven, stuur 3T Aeronova Team Stealth + pen.
week 7 geleverd, ombouwen en gaan. (als het weer het toelaat)
Ben benieuwd hoe ETAP rijdt
Foto's volgen