Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
jenssss
- Forum-lid
jenssss
07 apr 2016 11:52
monsieurpinot schreef:
frame of hele fiets?
indien fiets: is jouw levertijd gelijk aan de levertijd die nu voor jouw maat wordt aangegeven? anders wellicht gewoon order annuleren en opnieuw bestellen (met het grote risico dat je je fiets later krijgt dan je huidige bestelling
)
Frame uit garantie door fout bij levering van de fiets.
En elektronisch, maar dan nog.
Als ze de komende dagen met korting komen op de elektronische CF SL dan ontplof ik denk ik
-
RuudRuud
- Forum-lid
RuudRuud
07 apr 2016 12:03
bigfloor schreef:Gisteren in Zuid Limburg gefietst, meer dan 2/3 van alle wielrenners onderweg reed net als ik op een Canyon !
(heb er zeker 8 gezien in 80km rondje)
Wat een eenheidsworst en wat veel verstandige fietsers met smaak zeg
-
tomvorstermans
- Forum-lid
tomvorstermans
07 apr 2016 17:43
Deze vraag is misschien al eerder gesteld en besproken maar gezien dit topic ruim 1000 pagina's heeft vind ik helaas niet zo 123 het antwoord op mijn vraag.
Daarom alsnog mijn vraag. Ik ben 183 en heb een binnenbeenlengte van 87.5cm. Wat voor een maat adviseren jullie in dat geval? Ik ben aan het kijken voor een Ultimate CF SLX. Via de tool op de site van Canyon kwam ik uit op een L. Echter, met een binnenbeenlengte van 86cm zou ik een M moeten hebben dus verschil is geloof ik niet heel groot. Op het topic lees ik dat mensen uit optisch oogpunt voor een maatje kleiner gaan. Zou het op basis van mijn lengtes verstandig zijn om een M te kiezen, of is een L toch beter voor mij? Ik ben nog jong (21) en vitaal
en ik wil graag een (iets) sportievere zit.
You can be sore today or sorry tomorrow
-
monsieurpinot
- Forum-lid HC
monsieurpinot
07 apr 2016 18:03
heb je nu ook een racefiets? dan eerst de geometrie van je oude fiets en de canyon eens naast elkaar leggen.
Bij de M en de L van canyon 2,5 cm verschil in stack en 0,8 in reach (hier gaat het om)
verschil in zitbuis trouwens is 3 cm (maar dat is aleen voor 't zicht belangrijk, en daar gaat 't niet om bij de keuze van je maat
)
-
xytras
- Forum-lid
xytras
07 apr 2016 18:09
Ik heb vandaag de cf sl 9.0 besteld, doch ik kon geen aanpassingen doen mbt stuurpenlengte en stuurbreedte. Ik veronderstel dat ik bij de nav de bestelbevestiging een mail moet sturen met de veranderingen die ik wil? Trouwens de wielen en de ultegra-groep zullen worden verkocht. De groep wordt chorus en de wielen edco umbrial en lightweight.
-
monsieurpinot
- Forum-lid HC
monsieurpinot
07 apr 2016 18:13
xytras schreef:Ik heb vandaag de cf sl 9.0 besteld, doch ik kon geen aanpassingen doen mbt stuurpenlengte en stuurbreedte. Ik veronderstel dat ik bij de nav de bestelbevestiging een mail moet sturen met de veranderingen die ik wil? Trouwens de wielen en de ultegra-groep zullen worden verkocht. De groep wordt chorus en de wielen edco umbrial en lightweight.
er is ergens in het bestelproces ruimte voor opmerkingen, hier had je de wisseling kunnen aangeven. nu even mailen/bellen.
-
xytras
- Forum-lid
xytras
07 apr 2016 18:20
monsieurpinot schreef:xytras schreef:Ik heb vandaag de cf sl 9.0 besteld, doch ik kon geen aanpassingen doen mbt stuurpenlengte en stuurbreedte. Ik veronderstel dat ik bij de nav de bestelbevestiging een mail moet sturen met de veranderingen die ik wil? Trouwens de wielen en de ultegra-groep zullen worden verkocht. De groep wordt chorus en de wielen edco umbrial en lightweight.
er is ergens in het bestelproces ruimte voor opmerkingen, hier had je de wisseling kunnen aangeven. nu even mailen/bellen.
Bedankt voor de snelle reactie. Ik moet dit waarschijnlijk over het hoofd gezien hebben. En wie weet komt er later op het jaar nog een aeroad bij...
-
53x11
- Forum-lid HC
53x11
07 apr 2016 18:30
tomvorstermans schreef:Deze vraag is misschien al eerder gesteld en besproken maar gezien dit topic ruim 1000 pagina's heeft vind ik helaas niet zo 123 het antwoord op mijn vraag.
Daarom alsnog mijn vraag. Ik ben 183 en heb een binnenbeenlengte van 87.5cm. Wat voor een maat adviseren jullie in dat geval? Ik ben aan het kijken voor een Ultimate CF SLX. Via de tool op de site van Canyon kwam ik uit op een L. Echter, met een binnenbeenlengte van 86cm zou ik een M moeten hebben dus verschil is geloof ik niet heel groot. Op het topic lees ik dat mensen uit optisch oogpunt voor een maatje kleiner gaan. Zou het op basis van mijn lengtes verstandig zijn om een M te kiezen, of is een L toch beter voor mij? Ik ben nog jong (21) en vitaal
en ik wil graag een (iets) sportievere zit.
Heb je een relatief lang bovenlijf: dan een L, een kort bovenlijf: een M. Gemiddelde verhoudingen: dan wat canyon aanraadt.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me."
T.Krabbé
baanfiets kopen?
-
tomvorstermans
- Forum-lid
tomvorstermans
07 apr 2016 19:54
monsieurpinot schreef:heb je nu ook een racefiets? dan eerst de geometrie van je oude fiets en de canyon eens naast elkaar leggen.
Bij de M en de L van canyon 2,5 cm verschil in stack en 0,8 in reach (hier gaat het om)
verschil in zitbuis trouwens is 3 cm (maar dat is aleen voor 't zicht belangrijk, en daar gaat 't niet om bij de keuze van je maat
)
Ik rij nu een Cube Agree GTC maar deze heeft meer de vorm van een endurace frame. Zit vrij rechtop ondanks dat ik al spacers heb weggehaald. Wil dus op de canyon een sportievere zit creëren dan op mn cube. Ook ivm het rijden van wedstrijden en cyclo's. Als ik de maten van mijn Cube naast die van de Canyon leg, zit ik tussen een L en XL in zelfs. mijn cube is een maatje 58
You can be sore today or sorry tomorrow
-
MarkVeenstra
- Forum-lid HC
MarkVeenstra
07 apr 2016 20:15
Als de maten van je cube tussen L en XL zit. En ik ga er even vanuit dat je voornamelijk naar stack en reach hebt gekeken...
En je wilt sportiever/dieper zitten. Dan moet je toch voor de kleinere stack (maat L) kiezen.
Evt de reach te tunen met stuurpenlengte. mocht dat nodig zijn.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
-
jenssss
- Forum-lid
jenssss
08 apr 2016 08:42
Een vraag die ik hier nog niet heb zien passeren denk ik.
Wat als je een andere cranklengte wil?
De kleinere maten worden allemaal met 170 geleverd, terwijl veel mensen op 172,5 rijden.
-
monsieurpinot
- Forum-lid HC
monsieurpinot
08 apr 2016 08:46
jenssss schreef:Een vraag die ik hier nog niet heb zien passeren denk ik.
Wat als je een andere cranklengte wil?
De kleinere maten worden allemaal met 170 geleverd, terwijl veel mensen op 172,5 rijden.
Cranklengte kun je niet wijzigen.