Cervélo
-
- Forum-lid
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26
Cervelo blijft een machtig merk!
heel cool zo'n R2, ik ben zaterdag gaan zoeken naar een nieuwe fiets (r3)
nu viel het mij op dat de voor derailleur al laag in de braze-on zit. dit bij een 52T
een 50T zit natuurlijk ook laag in de braze-on, maar past bij een R2
weet iemand wat is het minimale grote blad wat er gebruikt kan worden?
misschien maakt het ook nog uit of shimano of sram derailleur gebruikt?
ik rij zelf met 48T sram force groepset
als ik t goed heb moet (theoretisch) een derailleur.
52T 2mm lager dan 53T
50T 4mm lager dan 52T
48T 4mm lager dan 50T
nu viel het mij op dat de voor derailleur al laag in de braze-on zit. dit bij een 52T
een 50T zit natuurlijk ook laag in de braze-on, maar past bij een R2
weet iemand wat is het minimale grote blad wat er gebruikt kan worden?
misschien maakt het ook nog uit of shimano of sram derailleur gebruikt?
ik rij zelf met 48T sram force groepset
als ik t goed heb moet (theoretisch) een derailleur.
52T 2mm lager dan 53T
50T 4mm lager dan 52T
48T 4mm lager dan 50T
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Ik heb op mijn R3 een 50 en die kan echt nog wel een stuk omlaag.
Vroeger had ik trouwens een kleinste blad van 48. Maar toen had je ook maar 5 kransjes achter en een kleinste van 16
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Vroeger had ik trouwens een kleinste blad van 48. Maar toen had je ook maar 5 kransjes achter en een kleinste van 16
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Laat me raden.. Jij rijdt vast met een (doodsaaie) zwarte Canyon?rikkert schreef:Serieus? Ik vind het net lijken of ie nog in de grondverf staat...svvander schreef:Waaaaaaaaaaaaaauw. Knappe fiets, knappe kleuren.
-
- Forum-lid
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 03 jan 2012 09:47
Vooraleer ik m'n achtertrein ga beschadigen: heeft iemand ervaring met 25mm banden in een Cervelo S3?
Het betreft hier een 2011 model S3, met Reynolds Assault wielset en 25mm Continental GP4000s banden.
Het betreft hier een 2011 model S3, met Reynolds Assault wielset en 25mm Continental GP4000s banden.
De derrie zit inderdaad behoorlijk laag (ikzelf rijd 50/34), maar kan nog wel een stukje (enkele millimeters) naar beneden.TKMP schreef:heel cool zo'n R2, ik ben zaterdag gaan zoeken naar een nieuwe fiets (r3)
nu viel het mij op dat de voor derailleur al laag in de braze-on zit. dit bij een 52T
een 50T zit natuurlijk ook laag in de braze-on, maar past bij een R2
Op mijn vorige fiets zit/zat SRAM (10speed), en die voorderrie heeft twee schoefgaten, een hoog en een middel gat, zo kan je ook wat extra spelen met de hoogte
(te zien op deze foto:)
TKMP schreef:heel cool zo'n R2
svvander schreef:Waaaaaaaaaaaaaauw. Knappe fiets, knappe kleuren.
Zoveel mensen, zoveel voorkeuren.rikkert schreef:Serieus? Ik vind het net lijken of ie nog in de grondverf staat...
Ik vind het grijs supercool, in het oranje zit glitter, als de zon erin staat is het echt supercool (alleen nog zon vinden deze periode )
Die 'grondverf' look vind ik geslaagd, onder de radar, apart, ...
Maar je moet hem niet mooi vinden, zolang ik dat maar doe
Ondertussen stuurpen laten zakken tot op het balhoofd, vork (al een stukje) ingekort,...
Ben er erg blij mee, Tacx Deva's in het grijs zijn alsof ze gemaakt zijn voor dit kader, perfect match met het grijs.
Zonda's C17 zijn erg aangenaam, (al mis ik wel de remkracht van een setje open pro ceramics in de regen...)
3T stuur afmontage is vertrouwd.
Ultegra is wennen na SRAM, maar je hoort me niet klagen!
Stuurlint is waardeloos, na 250 km al aan het slijten (wel weer en wind), mijn vorige (zelfde model wrslk ander merk, heeft er minimaal 2000 km opgelegen en zag er op het einde nog steeds goed uit.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Luctor et Emergo, heb jij de oude Assault (voor 2014) zonder SLG, zo ja dan moet je 23mm gebruiken.
25mm gaat dan niet passen zonder de lak te beschadigen.
25mm met de nieuwe Assaults (en Strike) gaat wel passen vanwege het bredere veldbed.
Ik had dezelfde Cervelo met dezelfde wielen en banden.
25mm gaat dan niet passen zonder de lak te beschadigen.
25mm met de nieuwe Assaults (en Strike) gaat wel passen vanwege het bredere veldbed.
Ik had dezelfde Cervelo met dezelfde wielen en banden.
-
- Forum-lid
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 09 jan 2007 20:04
Ik heb een vraag aan de Cervelo-eigenaars. Ben aan het kijken naar een C3-frame die ik ga laten opbouwen. Voor het crankstel nog twee opties in gedachten: of een Rotor (3D30) of een Dura-ace (9100) met adapter. Wat zijn jullie ervaringen met beide?
De Rotor ken ik niet, maar vanwege de rechte cranks lijkt het alsof je met je hakken tegen de crank aan kunt komen (ik heb mijn hakken iets 'naar binnen'). Is er een bepaalde bb die goed samen gaat?
Voor de Dura-ace: welke adapter/bb is aan te bevelen? En is dit ook een prima oplossing of is dit subideaal tov Rotor?
Als er nog andere zaken zijn die ik mee kan nemen in de overweging: alles is welkom
De Rotor ken ik niet, maar vanwege de rechte cranks lijkt het alsof je met je hakken tegen de crank aan kunt komen (ik heb mijn hakken iets 'naar binnen'). Is er een bepaalde bb die goed samen gaat?
Voor de Dura-ace: welke adapter/bb is aan te bevelen? En is dit ook een prima oplossing of is dit subideaal tov Rotor?
Als er nog andere zaken zijn die ik mee kan nemen in de overweging: alles is welkom
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40214
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik had een vergelijkbare post getikt en weer verwijderdrikkert schreef:Serieus? Ik vind het net lijken of ie nog in de grondverf staat...svvander schreef:Waaaaaaaaaaaaaauw. Knappe fiets, knappe kleuren.
Less is bore