Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2025

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 18 apr 2025 08:07

CampaYolo schreef: 18 apr 2025 08:05 Er gaan geruchten rond over augurkensap.
Heb ik ook gehoord, is vrij bekend en niet echt lekker, erg zuur.
Ik meen me te herinneren dat hij dat in Lombardije ook al eens nodig had.
Het kan natuurlijk ook een flesje jet propulsion zijn. :D

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 18 apr 2025 08:16

@lugosi: ik heb een verkorte versie gezien blijkbaar. Stuk wat jij deelt is idd veel genuanceerder!

Nu weten we dus ook wat er in het beruchte fles van Remco zat wat snel werd weggehaald na zijn val in Lombardije ;-)
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 18 apr 2025 09:52

In het flesje zullen ketonen gezeten hebben misschien? Is vrij duur, dus normaal dat je zoiets niet verloren laat gaan. Of iets anders in die zin kan ook natuurlijk.
Wat al die insinuaties over dat bidden hier betreft. Het "nieuws" gaat hier op het forum al goed zijn eigen leven leiden. Dat bedoelde ik nu juist met dat het niet wijs is als bekend persoon en al zeker niet als sporter om openlijk over geloofszaken te communiceren. Hou dat binnenshuis gewoon. Je maakt er jezelf kwetsbaar door.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 18 apr 2025 10:00

fiedoo schreef: 18 apr 2025 09:52 In het flesje zullen ketonen gezeten hebben misschien? Is vrij duur, dus normaal dat je zoiets niet verloren laat gaan. Of iets anders in die zin kan ook natuurlijk.
Wat al die insinuaties over dat bidden hier betreft. Het "nieuws" gaat hier op het forum al goed zijn eigen leven leiden. Dat bedoelde ik nu juist met dat het niet wijs is als bekend persoon en al zeker niet als sporter om openlijk over geloofszaken te communiceren. Hou dat binnenshuis gewoon. Je maakt er jezelf kwetsbaar door.
Remco is vooral een erg goede renner, de rest, tja.... dat doet er eigenlijk niet toe.

CALPE
Forum-lid

CALPE 18 apr 2025 10:33

Remco haalt zijn mentale hulp in de Islam, so what?.......anderen doen dit door op de
Belgische tv, al zingend en huppelend in een latex-eekhoorn outfit te verschijnen.

SantaSCSI
Forum-lid

SantaSCSI 18 apr 2025 10:35

@ Lugosi ik dacht dat alle JP-7 opgefikt was na het afsluiten van het SR71 Blackbird programma :lol: .

Intussen vind Bakelants Wout eerder een zomercoureur dan een voorjaarscoureur. Ik vind het persoonlijk een gemakkelijk excuus want Wout profileert zich zelf wel als een coureur voor het vlaamse voorjaar. Desondanks doet hij dingen in de Giro/Tour/Vuelta die bv een Mathieu niet doet (vooral omdat de Tour hem helemaal niet ligt, zoals zelf aangegeven).

Moeten we het idee stilaan laten varen dat Wout een Roubaix of RvV moet winnen om een "grote coureur" te worden? Moet hij een soort veelvraat worden in de 3 grote rondes en daar groene truien en ritten pakken? Een Thomas De Gendt is ook een grote geworden door het monster der ontsnappingen te spelen in grote rondes. Vlaanderen is daar nog niet klaar voor denk ik. Hij moet vooral doen waar hij zelf voldoening uit haalt en denkt optimaal resultaat te rijden, maar als dat toevallig in hetzelfde straatje ligt als een Mathieu die kan pieken als geen ander, dan is dat toch een moeilijk verhaal.
Uno-X Mobility or bust!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 18 apr 2025 11:27

SantaSCSI schreef: 18 apr 2025 10:35 @ Lugosi ik dacht dat alle JP-7 opgefikt was na het afsluiten van het SR71 Blackbird programma :lol: .
off topic, maar dat waren toch wel machtig mooie tijden als het gaat om techniek. De SR71, Spaceshuttle, X15, Concorde; spreken nog steeds tot de verbeelding :winkthumb:

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 18 apr 2025 11:34

Met Pogacar, vd Poel en Evenepoel is er ook niet veel kans meer voor anderen om een monument te winnen. De laatste 4 jaar is dat slechts 3x gelukt, de laatste 3 jaar maar 1x, door een ploeggenoot van vd Poel. Je moet wel heel veel talent (denken te) hebben, wil je je complete seizoen op de monumenten afstemmen.

Jammer dat het van Aert niet gelukt is om bij die 3 aan te sluiten. Qua talent zou het moeten kunnen, maar de combinatie van pech, keuzes en een ploeg die in rap tempo momentum verliest gooit roet in het eten.
Ik denk dat hij sowieso naar een andere omgeving toe moet om die aansluiting te maken. Laat zo'n gast lekker bij QS rijden ofzo. Lijkt mij ideaal zo tussen Merlier en Evenepoel.
Campagnolo Ultra Dork

CALPE
Forum-lid

CALPE 18 apr 2025 12:09

Ernie C. schreef: 18 apr 2025 11:34 Met Pogacar, vd Poel en Evenepoel is er ook niet veel kans meer voor anderen om een monument te winnen. De laatste 4 jaar is dat slechts 3x gelukt, de laatste 3 jaar maar 1x, door een ploeggenoot van vd Poel. Je moet wel heel veel talent (denken te) hebben, wil je je complete seizoen op de monumenten afstemmen.

Jammer dat het van Aert niet gelukt is om bij die 3 aan te sluiten. Qua talent zou het moeten kunnen, maar de combinatie van pech, keuzes en een ploeg die in rap tempo momentum verliest gooit roet in het eten.
Ik denk dat hij sowieso naar een andere omgeving toe moet om die aansluiting te maken. Laat zo'n gast lekker bij QS rijden ofzo. Lijkt mij ideaal zo tussen Merlier en Evenepoel.
Je mag een oersterk en degelijk werkpaard nog van eigenaar doen veranderen.....een andere trainer......ander krachtvoer
......andere trainingsmethoden......je gaat er nooit een fenomenaal flitsend koerspaard van kunnen maken. :mrgreen:

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 18 apr 2025 16:17

CALPE schreef: 18 apr 2025 12:09
Ernie C. schreef: 18 apr 2025 11:34 Met Pogacar, vd Poel en Evenepoel is er ook niet veel kans meer voor anderen om een monument te winnen. De laatste 4 jaar is dat slechts 3x gelukt, de laatste 3 jaar maar 1x, door een ploeggenoot van vd Poel. Je moet wel heel veel talent (denken te) hebben, wil je je complete seizoen op de monumenten afstemmen.

Je mag een oersterk en degelijk werkpaard nog van eigenaar doen veranderen.....een andere trainer......ander krachtvoer
......andere trainingsmethoden......je gaat er nooit een fenomenaal flitsend koerspaard van kunnen maken. :mrgreen:
Wout was een flitsend koerspaard toen hij nog bijna fulltime aan veldrijden deed en hij wel de strade bianchi en milaan-san remo won en hij in de RVV in een millimeterspurt de duimen moest leggen voor Mathieu. Ook nog overwinningen in de omloop het nieuwsblad, Gent-wevelgem en 1x weggegeschonken, 2x de E3 -prijs. En dan zou Wout geen voorjaarsrenner zijn? Komaan zeg dat is toch lul?
Hij rijdt slechts 2 monumenten terwijl er 4 in zijn mogelijkheden liggen, geen strade, geen tirreno, geen G-W, geen LBL. Trainen op een berg is voor ronderenners niet voor iemand die van in het begin moet flitsen. Pogacar en Mathieu hebben trouwens lak aan al dat geprogrammeren en zie, slechter rijden ze er niet door.
Visma's computerrennen werkt blijkbaar voor ronderenners, minder voor renners met als doel winst in de
eendagskoersen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

pino
Forum-lid HC

pino 18 apr 2025 16:21

Heren, graag even nu naar de Brabantse Pijl kijken om wat optimisme te tanken.
Niet zijken maar reiden !

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 18 apr 2025 16:47

Elisa Longo-Borghini!!!

Remco en Wout los, mooi!!

Plaats reactie