Cyclocross fietsen
Vorige winter deze crosser aangeschaft ivm woonwerk verkeer zodat er toch gefietst wordt tijdens de winter. Ik vond het wel een gedoe ivm douchen en extra kleding op werk.
Nu ik dit topic lees krijg ik er toch weer zin in ondanks de fiets te koop staat.
Nu ik dit topic lees krijg ik er toch weer zin in ondanks de fiets te koop staat.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
@knutmo
Ik heb het afgelopen winter er veel lol gehad met mijn singlespeed CXer in het bos. Van en naar het bos is geen probleem en ik continue in inhaal mode bij met toertochten. Het verzet dat ik gebruik is 42x19 geloof ik. Oh ja, mijn singlespeeder is een terugtraprem only . Ook mijn broer rijdt met veel plezier singlespeed rond op een full rigid 20niner. In de zomer liever wat versnellingen, 1x9 in mijn geval, omdat de snelheden dan hoger liggen.
Ik heb het afgelopen winter er veel lol gehad met mijn singlespeed CXer in het bos. Van en naar het bos is geen probleem en ik continue in inhaal mode bij met toertochten. Het verzet dat ik gebruik is 42x19 geloof ik. Oh ja, mijn singlespeeder is een terugtraprem only . Ook mijn broer rijdt met veel plezier singlespeed rond op een full rigid 20niner. In de zomer liever wat versnellingen, 1x9 in mijn geval, omdat de snelheden dan hoger liggen.
@Body, waarom zou je zo'n mooi ding verkopen? Als je die tractorbanden er af haalt en er wat mooi rubber om heen legt (b.c. Challenge Strada Bianca, of 28 mm Conti), heb je er niet alleen als woon/werkfiets een hoop lol aan, maar is het ook voor plezierritjes (b.v. met "slecht" weer) een goede optie (ik heb zelf mijn crosser ook voor het najaar/winter gekocht, maar ben er inmiddels zo verknocht dat ik haar het hele jaar door gebruik).
- Harryfietst
- Forum-lid
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 15 jul 2014 22:00
- Locatie: Groningen
Kan iemand mij vertellen wat, behalve de prijs, het verschil is tussen de Challenge Grifo Open Vouwband en de Challenge Grifo Pro vouwband?
En wat zijn ervaringen met Schwalbe banden? De CX pro en racing ralph zijn aantrekkelijk geprijsd namelijk.
En wat zijn ervaringen met Schwalbe banden? De CX pro en racing ralph zijn aantrekkelijk geprijsd namelijk.
Bedankt voor de tip. Ik ga eens naar die bandjes kijken en 28 mm lijkt mij een prima optie.nr071 schreef:@Body, waarom zou je zo'n mooi ding verkopen? Als je die tractorbanden er af haalt en er wat mooi rubber om heen legt (b.c. Challenge Strada Bianca, of 28 mm Conti), heb je er niet alleen als woon/werkfiets een hoop lol aan, maar is het ook voor plezierritjes (b.v. met "slecht" weer) een goede optie (ik heb zelf mijn crosser ook voor het najaar/winter gekocht, maar ben er inmiddels zo verknocht dat ik haar het hele jaar door gebruik).
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
- Harryfietst
- Forum-lid
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 15 jul 2014 22:00
- Locatie: Groningen
Kun je me dat uitleggen nr071? Ik heb gewone velgen, dus voor draadbanden. Iets met bomen en bos enzo... Kortom, ik ben helemaal de weg kwijt wat betreft banden.
@body
Goed idee . Conti 4 seasons bevalt mij erg goed. Bolt iets minder dan de gewone Conti,s. Maar goede grip in regen en erg lekbestendig.
@Harryprog
Challenge (en ook Vittoria) hanteert een een wat diffuse terminologie. De aanduiding "Open" duidt op een zelfde manier van monteren als een gewone clincher. Het verschil met de "gewone" clincher is de maakwijze (en de prijs ); ik gebruik zelf op mijn crosser de Strada Bianca Open Tubular, een crime om om de velg te krijgen, maar met fenomenale rijeigenschappen (soepel, veel grip).
Goed idee . Conti 4 seasons bevalt mij erg goed. Bolt iets minder dan de gewone Conti,s. Maar goede grip in regen en erg lekbestendig.
@Harryprog
Challenge (en ook Vittoria) hanteert een een wat diffuse terminologie. De aanduiding "Open" duidt op een zelfde manier van monteren als een gewone clincher. Het verschil met de "gewone" clincher is de maakwijze (en de prijs ); ik gebruik zelf op mijn crosser de Strada Bianca Open Tubular, een crime om om de velg te krijgen, maar met fenomenale rijeigenschappen (soepel, veel grip).
- StevieSeagal
- Forum-lid
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 17 apr 2013 12:59
Ik heb laatst een extra set wielen gekocht, Ambrosio Nemesis met ultegra naven en Dugast Rhino's.
Nu wil ik hiervoor een cassette bestellen en twijfel ik een beetje welke ik zal nemen.
Ik denk dat ik voor een 11-28 ga omdat die ook op m'n huidige wielset gemonteerd zit (Ultegra 10-speed cassette).
Vanwege de kosten denk ik dat ik voor een 105 cassette ga met 11-28, omdat ik tot nu toe tevreden ben over de 11-28.
Mijn twijfel is nu of het kwaad kan om een 105 ipv een Ultegra cassette te monteren en of ik dan het beste ook gelijk een nieuwe ketting erop kan leggen. (de huidige ketting onderhoud ik goed door hem iedere week schoon te maken en in te vetten, en tijdens cross-seizoen hem iedere training en cross schoon te maken)
Het gaat me dus vooral om de cassette voor de nieuwe wielset die ik denk ik vooral bij wedstrijden wil gaan gebruiken.
Nu wil ik hiervoor een cassette bestellen en twijfel ik een beetje welke ik zal nemen.
Ik denk dat ik voor een 11-28 ga omdat die ook op m'n huidige wielset gemonteerd zit (Ultegra 10-speed cassette).
Vanwege de kosten denk ik dat ik voor een 105 cassette ga met 11-28, omdat ik tot nu toe tevreden ben over de 11-28.
Mijn twijfel is nu of het kwaad kan om een 105 ipv een Ultegra cassette te monteren en of ik dan het beste ook gelijk een nieuwe ketting erop kan leggen. (de huidige ketting onderhoud ik goed door hem iedere week schoon te maken en in te vetten, en tijdens cross-seizoen hem iedere training en cross schoon te maken)
Het gaat me dus vooral om de cassette voor de nieuwe wielset die ik denk ik vooral bij wedstrijden wil gaan gebruiken.
105 is dan echt prima genoeg hoor! Ik had zelf op m'n vorige crosser een Tiagra cassette. Ook 10-speed. Schakelde prima.
Ik zou inderdaad wel even je ketting checken met een kettingmeter. Hoeveel km heeft ie ongeveer gehad denk je? Ketting vervangen zo voor het seizoen kan nooit kwaad he?
Ik zou inderdaad wel even je ketting checken met een kettingmeter. Hoeveel km heeft ie ongeveer gehad denk je? Ketting vervangen zo voor het seizoen kan nooit kwaad he?
- StevieSeagal
- Forum-lid
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 17 apr 2013 12:59
De km-stand staat op ongeveer 3750km en de ketting dus ook.
Wat gebruiken jullie voor verzet?
Wat gebruiken jullie voor verzet?