Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Commentaar op commentaar

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1318
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 03 jul 2024 11:53

Hier idem dito. Geluid op standje zero!
...

el_loco
Forum-lid
Berichten: 1030
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 03 jul 2024 12:34

synapse schreef: 02 jul 2024 14:31 Ik betrap mezelf erop dat ik tegenwoordig kijk met het volume van de tv erg laag.
Het is voor mij erg mindful om wielrennen te kijken en ondertussen een beetje gitaar te spelen.

De koersinfo die er toe doet, verschillen tussen kopgroep en peloton, waar de diverse truien/favorieten zitten, staat tegenwoordig gewoon in beeld. Net als de afstand tot de finish
Inderdaad, beetje gitaarspelen of wat muziek op. De betere keus nu Stef Clement op NL te horen is en Evenepoel meedoet met de Tour. Eurosport is normaal gesproken wel een goed alternatief als Kroon commentaar doet.

SantaSCSI
Forum-lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 18 nov 2014 12:55

SantaSCSI 03 jul 2024 15:37

Hier is het omgekeerd. Jose en Renaat op de achtergrond tijdens het thuiswerk.
Uno-X Mobility or bust!

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6549
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 03 jul 2024 19:22

SantaSCSI schreef: 03 jul 2024 15:37 Hier is het omgekeerd. Jose en Renaat op de achtergrond tijdens het thuiswerk.
Met een bergetappe doe ik dat nog wel maar vandaag gewoon 20km(?) voor het einde ingeschakeld.
En geloof niet dat ik iets gemist heb.

Gebruikersavatar
thie
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 jun 2016 17:02

Gebruikersavatar thie 14 jul 2024 17:18

Ik bleef vaak vroeger weg van de Tour/wielrennen op NOS vanwege de commentatoren. Het oeverloze geleuter van Ducrot en Dijkstra. En nu van de regen in de drup met Michael Boogerd. En bij hem zit het dan voornamelijk in de presentatie want hij weet er uiteraard best het een en ander van. Maar het voortdurende ge-eh, het inslikken van de slot-ennen, de herhalingen van een paar woorden in een zin etc. ' ik zie het toch, eh, het toch wel gebeure dat Pogi straks nog, eh, nog even het tempo gaat opschroeve'. Ik kan er niet naar luisteren, dan toch maar Sporza.
De Rosa Nuovo Classico 2017
4x Gazelle Champignon Mondial 1985-88
Motobecane C2S 1980

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3684
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 15 jul 2024 09:08

Grappig, ik vind dat geleuter van Ducrot altijd wel fijn, dat van Dijkstra minder. En Boogerd en Clement hebben geen fijn geluid, maar wel verstand. Ik was gisteren ergens op bezoek en die hadden de belg op staan. Dat gedweep met Evenepoel, zitten matigjes op te letten. Dan liever de NOS.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 15 jul 2024 14:58

Op het beeldscherm staat "Tete de la course" en op dat moment besluit de regie (?) met de begeleidende woorden van Schotte "En we schakelen over naar de man op de motor, Karl Berteele. "Karl wat zie je?" Karl begint een nerveus verslag van wat er achteraan in een of andere groep wel of niet gaande is. Wij, kijkers zijn op dat moment getuige van een splijtende (en misschien wel beslissende) demarrage in de kop van de wedstrijd.

Ontzettend irritant. Net als dat eeuwige ge-Remco van Decauwer.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 15 jul 2024 15:01

rikkert schreef: 15 jul 2024 09:08 Grappig, ik vind dat geleuter van Ducrot altijd wel fijn, dat van Dijkstra minder. En Boogerd en Clement hebben geen fijn geluid, maar wel verstand. Ik was gisteren ergens op bezoek en die hadden de belg op staan. Dat gedweep met Evenepoel, zitten matigjes op te letten. Dan liever de NOS.
Goh dan hadden ze wellicht niet de Vlaamse omroep “opstaan” maar de Waalse? “De Belg” is nogal een containerbegrip als het om Belse omroepen, wegen en politiek gaat. (Om nog maar te zwijgen over het Brussels gewest en het Duitstalige taalgebied)

Moest het over de Cauwer gaan? Die ziet echt alles!! En zijn commentator van dienst, Renaat Schotte, weet ook waar hij naar kijkt hoor!

Het zijn juist die Nederlandse commentatoren die van alles missen als ze over hun papieren gebogen zitten om één of ander vaag kasteel uit te leggen terwijl er juist iemand de berm in stuurt…

Maar goed; ieder het zijne hé 😉
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 15 jul 2024 15:04

Klein_Verzet schreef: 15 jul 2024 14:58 Op het beeldscherm staat "Tete de la course" en op dat moment besluit de regie (?) met de begeleidende woorden van Schotte "En we schakelen over naar de man op de motor, Karl Berteele. "Karl wat zie je?" Karl begint een nerveus verslag van wat er achteraan in een of andere groep wel of niet gaande is. Wij, kijkers zijn op dat moment getuige van een splijtende (en misschien wel beslissende) demarrage in de kop van de wedstrijd.

Ontzettend irritant. Net als dat eeuwige ge-Remco van Decauwer.
Ja maar Tedje de la course zit elke dag al in de ontsnapping hé, die mag je best een keer negeren vind ik
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
CampaYolo
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust

Gebruikersavatar CampaYolo 19 jul 2024 16:13

Ik moet zeggen dat ik bij tijd en wijle toch onder de indruk ben van het geheugen van Boogerd.
Al ziet men kerk en toren staan, dan is de reis nog niet gedaan.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 jul 2024 16:40

Ik vind de rust die hij tegenwoordig heeft in zijn commentaar geweldig. Zal met nog meer ervaring een van de beste commentatoren worden denk ik.
Less is bore

Mehekachtohapi
Forum-lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26

Mehekachtohapi 19 jul 2024 16:53

En het compenseert steeds beter voor de flauwe-grappen-dichtheid van Joris van den Berg. Zo tijdens het werk, is het best uit te houden.

Plaats reactie