Pagina 103 van 277
Geplaatst: 26 jul 2009 14:19
door ponsteen
Ik heb ook een keer op de alu SL gereden. Het ding is inderdaad erg hard, eigenlijk wat je zo ongeveer verwacht. Ik ben een voorkant gewend met een lange stuurpen (140mm) met een niet zo hoge torsiestijfheid (een TCR uit 2004); dat rijdt duidelijk comfortabeler (en minder strak...). Je kunt echter wel degelijk voor meer comfort kiezen met datzelfde harde alu frame: Kies een framemaat waarvoor je een langere stuur- en vooral zadelpen nodig hebt; kies een dun stuur en dunne zadelpen (kan altijd bij Rose); lage velgen met gekruiste spaken; soepele wedstrijdbanden ipv stugge trainingsbanden... Op die manier valt zo'n hard alu frame best wel mee.
Geplaatst: 26 jul 2009 14:24
door janjmagic
Ik heb het idee dat het allemaal zo stijf en hard is, dat de zitproblemen, die ik met mijn oudere Jan Jansen niet had, mede daardoor komen.
Er gaat toch niets boven een echte JJ.
Geplaatst: 26 jul 2009 14:49
door bevercube
zijn de 2010 cross fietsen ook in nieuwe kleuren of met de nieuwe ultrega
Geplaatst: 26 jul 2009 20:01
door stantje
Crossfietsen met een 2010 groep staan alleszins niet op de website.
Maar bel eens naar Rose of stuur ze een mailtje. In werkelijkheid kunnen ze je meer combinaties dan website of catalogus tonen aanbieden.
Ze zijn zeer flexibel
Geplaatst: 27 jul 2009 22:29
door reinier10
Enkele weken geleden ben ik naar Dld gereden en heb daar de pro sl 3000 van 2009 besteld, ik vind het gewoon een prachtige fiets. Wist toen niet dat de 2010 versie zo snel beschikbaar zou komen (mss had er een lampje moeten gaan branden omdat de pedalen gratis waren)
Zou het de moeite waard zijn voor de nieuwe versie te gaan en het verschil van de pedalen op de koop toe te nemen? (mits rose dit natuurlijk toestaat). Verder ga ik nu een beetje twijfelen door het bericht dat de fiets knetterhard is. Ik fiets gemiddeld 3x per week, doordeweeks 40-50k en in het weekend 80-100k, geen wedstrijden. Wellicht is het karakter teveel wedstrijdgericht en pas het niet bij mijn gebruik?
Graag jullie raad, ik weet het ff niet meer.
Geplaatst: 27 jul 2009 22:42
door r.hilferink
De fiets is misschien wel knetterhard maar alles went.... Daarnaast kun je zelf natuurlijk ook een beetje tunen (bijvoorbeeld: Conti GrandPrix 24 mm banden met 7 i.p.v. 8 bar). Ik vind 'm gewoon zeer lekker sturen. En van mij mag de fiets best strak zijn als je met 80 km/h de Alpe d'Huez af gaat.
Onlangs "reserve" wielen besteld bij Rose, Mavic CXP22 (36 spaaks) met Free Jacket naven voor 159 eurotjes. Het andere setje was de destijds standaard Extreme Speed Wheels waar ik ook zeer over te spreken ben. Sommigen vinden deze wielen voor mijn 90 kg te slap maar ik red me er best mee.
Foto:
[img=http://img37.imageshack.us/img37/75/photo0085v.th.jpg]
Geplaatst: 27 jul 2009 23:07
door -lorenzo-
reinier10 schreef:Enkele weken geleden ben ik naar Dld gereden en heb daar de pro sl 3000 van 2009 besteld, ik vind het gewoon een prachtige fiets. Wist toen niet dat de 2010 versie zo snel beschikbaar zou komen (mss had er een lampje moeten gaan branden omdat de pedalen gratis waren)
Zou het de moeite waard zijn voor de nieuwe versie te gaan en het verschil van de pedalen op de koop toe te nemen? (mits rose dit natuurlijk toestaat). Verder ga ik nu een beetje twijfelen door het bericht dat de fiets knetterhard is. Ik fiets gemiddeld 3x per week, doordeweeks 40-50k en in het weekend 80-100k, geen wedstrijden. Wellicht is het karakter teveel wedstrijdgericht en pas het niet bij mijn gebruik?
Graag jullie raad, ik weet het ff niet meer.
Als het nog kan, zou ik zeker kiezen voor het model 2010; de Ultegra-groep is namelijk behoorlijk ingrijpend veranderd. Alleen al door de hogere restwaarde bij een eventuele verkoop later, zou ik voor dit model gaan.
Verder ga je twijfelen door 1 bericht. Zet dit ene bericht nou eens af tegenover al die positieve reacties?
Geplaatst: 27 jul 2009 23:18
door stantje
reinier10 schreef:Enkele weken geleden ben ik naar Dld gereden en heb daar de pro sl 3000 van 2009 besteld, ik vind het gewoon een prachtige fiets. Wist toen niet dat de 2010 versie zo snel beschikbaar zou komen (mss had er een lampje moeten gaan branden omdat de pedalen gratis waren)
Zou het de moeite waard zijn voor de nieuwe versie te gaan en het verschil van de pedalen op de koop toe te nemen? (mits rose dit natuurlijk toestaat). Verder ga ik nu een beetje twijfelen door het bericht dat de fiets knetterhard is. Ik fiets gemiddeld 3x per week, doordeweeks 40-50k en in het weekend 80-100k, geen wedstrijden. Wellicht is het karakter teveel wedstrijdgericht en pas het niet bij mijn gebruik?
Graag jullie raad, ik weet het ff niet meer.
Ik heb een Carbon SL 3000 2010 in bestelling en ik heb ook de pedalen gratis gekregen. Je lampje is volgens mij terecht niet gaan branden.
Geplaatst: 28 jul 2009 00:30
door ritchy
Is die Carbon SL 3000 overigens ook zo knetterhard? Ik zit er ook over te denken om deze te gaan bestellen, juist omdat carbon wat comfortabeler schijnt te rijden dan alu. Ik kan op z'n vroegst pas over 5 maanden bestellen i.v.m. een tripje naar het buitenland voor de baas, dus ik heb de tijd om alternatieven te overwegen.
Geplaatst: 31 jul 2009 19:48
door -lorenzo-
Ik heb net gebeld met Rose en mijn Pro SL-3000 2010 wordt op 9 augustus afgemonteerd. Ik kan hem dus in week 33 afhalen. Ter info: de fiets heb ik op 11 juli jl. aangeschaft.
Geplaatst: 01 aug 2009 16:21
door robbebopper
http://img364.imageshack.us/img364/8869/img1638.jpg
Mijn nieuwste aanwinst. Gisteren bij de zomeruitverkoop van Rose geweest. Laat nu de MTR (monstertijdrit) in Almere maar komen!
Geplaatst: 01 aug 2009 19:21
door amclassic-fan
Ik heb van de foto maar even een link gemaakt, hij paste namelijk niet echt op mijn beeldscherm.