Cannondale
@ mister_arby dank voor de info, heb met de FM afgesproken om eerst de six af te wachten en dan een keuze te maken
- Specialized Tarmac SL3 Astana \'10 Ultegra 6700
- Specialized Tarmac SL4 Saxo-Tinkoff \'14 Ultegra Di2
- Specialized Venge Project Black \'12 Dura Ace Di2
- Specialized Tarmac SL4 Saxo-Tinkoff \'14 Ultegra Di2
- Specialized Venge Project Black \'12 Dura Ace Di2
-
- Forum-lid
- Berichten: 945
- Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24
Een tijdje terug is er ook al overgesproken maar heb toch nog vraagje.
Heb een Cannondale Slice (bb30) met een truvativ elita crankstel erop. Maar volgens mij is dat geen BB30 crankstel? Er zit dus waarschijnlijk een adapter in. Nu zit ik rond te kijken voor een mooi cannondale crankstel kan de adapter er dan er gewoon weer uit worden gehaald als ik wil wisselen?
Een Cannondale carbon SI crankstel zou persoonlijk zeer mooi staan en naar mijn idee een leuke upgrade zijn voor mijn fiets. Alleen heb ik een aantal negatieve reacties er over gelezen en gehoord. Kan iemand mij hier iets meer toelichting over kunnen geven?
Heb een Cannondale Slice (bb30) met een truvativ elita crankstel erop. Maar volgens mij is dat geen BB30 crankstel? Er zit dus waarschijnlijk een adapter in. Nu zit ik rond te kijken voor een mooi cannondale crankstel kan de adapter er dan er gewoon weer uit worden gehaald als ik wil wisselen?
Een Cannondale carbon SI crankstel zou persoonlijk zeer mooi staan en naar mijn idee een leuke upgrade zijn voor mijn fiets. Alleen heb ik een aantal negatieve reacties er over gelezen en gehoord. Kan iemand mij hier iets meer toelichting over kunnen geven?
-
- Forum-lid
- Berichten: 945
- Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24
Ja juist omdat ze erin geperst worden was ik bang dat je ze er niet gemakkelijk meer uit kunt krijgen.. Maar dat is volgens jou geen probleem dus.
mister_arby schreef:Ja juist omdat ze erin geperst worden was ik bang dat je ze er niet gemakkelijk meer uit kunt krijgen.. Maar dat is volgens jou geen probleem dus.
Het eruit halen, ligt eraan wat voor frame je hebt.
Bij een SuperSix bijvoorbeeld, mag je/kun je de adapter er niet uithalen....
Home is where your heart is!
Cannondale and nothing else
Cannondale and nothing else
Je kunt jouw FM vragen om de adapter te verwijderen....heeft die van mij ook gedaan in het verleden.
Bijna af mijn nieuwe projectje...ware het niet dat Campagnolo weer eens een afwijkende maatvoering heeft voor kettingbladboutjes.....*&%$#
http://img195.imageshack.us/img195/1634/dsc0054da.jpg
Bijna af mijn nieuwe projectje...ware het niet dat Campagnolo weer eens een afwijkende maatvoering heeft voor kettingbladboutjes.....*&%$#
http://img195.imageshack.us/img195/1634/dsc0054da.jpg
Foosho schreef:Livio Livius schreef:Foosho schreef:Erg mooie bike!
Waarom een zadelpen van 410mm? Lijkt me een beetje heel erg lang
Als je 196cm bent ....
Da's niet gerelateerd, omdat zo iemand als het goed is een lange zitbuis heeft
't Frame heeft amper sloping. De drop neemt evenredig toe met hoever de pen er uit steekt, dus als je echt 410mm nodig hebt zal dat altijd een hele fikse drop geven. Een lang iemand zal gemiddeld wel met meer drop rijden..
***
Fether oogt wat vreemd.. zou eerder Feather verwachten.
Zat effe op de website van fetherlight te kijken maar zie je wielen er niet op staan: wat kost da en wat zijn de specs ?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
- Locatie: Soest
- Contact
Rikkert schreef:Zat effe op de website van fetherlight te kijken maar zie je wielen er niet op staan: wat kost da en wat zijn de specs ?
Op de site zijn deze wielen inderdaad nog niet verwerkt. Ik weet ook nog niet wat ze precies moeten kosten.........
Vrouwlief "Ik zoek naar aanbiedingen en jij weet niet eens wat het allemaal kost".
Naven zijn overigens de exemplaren die op de site staan, spaken DT Swiss revolution.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
Epotheker schreef:Je kunt jouw FM vragen om de adapter te verwijderen....heeft die van mij ook gedaan in het verleden.
Bijna af mijn nieuwe projectje...ware het niet dat Campagnolo weer eens een afwijkende maatvoering heeft voor kettingbladboutjes.....*&%$#
http://img195.imageshack.us/img195/1634/dsc0054da.jpg
Mooi projectje! Laat je ons straks ook het eindresultaat zien? Kleine kanttekening: persoonlijk vind ik de FSA onderdelen iets minder mooi staan op deze prachtige Super Six. Mooie wielen ook.
@Zaaf
Klopt inderdaad.....op de 2010 Liquigas wordt de naam niet meer genoemd.....waarschijnlijk had de inkoopafdeling teveel Cannondale stickers besteld.....
@LD001
Eigenlijk heb je wel een beetje gelijk.FSA onderdelen combineren niet het mooist en heb ook overwogen om met 3T op te bouwen maar het compact stuur van FSA is wel heerlijk voor een stijve hark als ik....
Klopt inderdaad.....op de 2010 Liquigas wordt de naam niet meer genoemd.....waarschijnlijk had de inkoopafdeling teveel Cannondale stickers besteld.....
@LD001
Eigenlijk heb je wel een beetje gelijk.FSA onderdelen combineren niet het mooist en heb ook overwogen om met 3T op te bouwen maar het compact stuur van FSA is wel heerlijk voor een stijve hark als ik....
Epotheker schreef:Je kunt jouw FM vragen om de adapter te verwijderen....heeft die van mij ook gedaan in het verleden.
Bijna af mijn nieuwe projectje...ware het niet dat Campagnolo weer eens een afwijkende maatvoering heeft voor kettingbladboutjes.....*&%$#
http://img195.imageshack.us/img195/1634/dsc0054da.jpg
Epotheker
Heb je dit frame los weten te kopen? Ik zou zelf ook graag met een super6 project willen beginnen maar volgens mij is het niet mogelijk om een super6 los te krijgen.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein