Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

pedro koi
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 jun 2011 18:19

pedro koi 21 jun 2011 05:55

Kleine vraag
Is er iemand die weet waneer het goeds gedispatcht is dit bij aankomst op de lucht haven word geregistreerd of gebeurt dit niet en moet je wachten tot douane iets van hen laten horen.

De reden ik dit vraag is dat men pakket vorige donderdag verzonden is op luchthaven guanyoung en sedert dien de track en trace niet meer aangepast word dus heb ik geen flow idee of het pakket nu in brussel licht of niet.

mvg pedro

bdb
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 04 jun 2009 13:40

bdb 21 jun 2011 09:10

Beste pedro koi, wanneer het pakket bij de douane ligt staat er normaal bij de track en trace: "handed over to costums"

radje
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 jun 2011 22:16

radje 21 jun 2011 10:09

Het kan bij de douane meerdere kanten op....

Meestal zie je staan bij de track and trace iets als ...pending customs oid..
customs gaat dan kijken wat het is, kunnen ze geen schatting maken dan krijg je een brief waar je de waarde van het pakketje op moet geven..Ik stuur ze dan altijd netjes de paypall of shop rekening(dus niet gaan vogelen met bedragen!!!)..daarna is het binnen een paar dagen binnen en moet je het resterende bedrag bij de deur afrekenen...
Soms gaat een pakketje gewoon door, meestal de wat kleinere...

Mijn ervaring is dat het toch wel minimaal 1 a 2 weken bij customs ligt voordat het bij de deur wordt afgeleverd....en soms zie je dan bij de track and trace geen enkele update.....

cipressa
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 jun 2011 09:52

cipressa 21 jun 2011 12:36

reverb schreef:Beetje dit topic doorgelezen, maar is er nu ook een site waar je carbon frames kunt kopen en deze gelijk in een design kunt krijgen? Dus dat ik een frame koop en dan een optie krijg uit welk design ik wil kiezen bij dezelfde website. Kwam dat zo 123 niet tegen, maar zie al wel fietsen voorbij komen die een gespoten en beplakt zijn. Hoe doen jullie dat. Frame over laten komen en dan frame ergens heen sturen voor afwerking?
Meerdere aanbieders via alibabba.com bieden frames aan in verschillende designs.
Voor de rest kunnen die chinezen echt alles, dat zie je maar aan de gave kopieen van de dogma ( als je maar extra betaald )
Logo's etc. zou ik wel achteraf met stickers doen ( dan kan je nog wat wijzigen ) mijn spuitwerk kostte 35 USD extra !! is maar 1 kleur met blanke lak, maar toch.....geen geld.Gewoon overleggen via de mail.
Zie foto in eerdere post voor mijn spuitwerk, het witte is gespoten, en de rest is 12k carbon onder blanke lak.
Hij komt van LT bike, en het spuitwerk is erg netjes.
Cipressa ultimo uno
Ridley X-fire

wake me up when September ends

muhren
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 23 sep 2007 14:09
Locatie: Groningen

muhren 21 jun 2011 13:19

Iemand de laatste tijd toevallig ook wat bij cyclingyong besteld? Ik heb een 6 weken terug een frame besteld, maar schiet daar niet echt op. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
En kan iemand mij vertellen hoelang het ongeveer duurt als het frame richting Hongkong is verstuurd en vervolgens naar Nederland zal worden verstuurd hoelang dit ongeveer duurt?
Trek aan die veter!

pedro koi
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 jun 2011 18:19

pedro koi 21 jun 2011 14:57

bdb schreef:Beste pedro koi, wanneer het pakket bij de douane ligt staat er normaal bij de track en trace: "handed over to costums"
Hoi das nu net men probleem
de track en trace blijft staan op donderdag avond 21u met vermedling dispatchd from guanyoung sort center als je dit center in heeft via google kom je uit op de luchthaven hinds.

Sedert donderdag dus geen verandering van bericht op de track en trace van ems service.

Na mailen met de verkoper zou ik moeten via de post mij behelpen maar als we niet weten waar het zit kan de post ook niks doen.
Als je via de taxi post track en trace doet kom je automatisch uit op de chinese ems service.


mvg pedro

pedro koi
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 jun 2011 18:19

pedro koi 21 jun 2011 15:36

Intussen contact genomen met bpost die het pakket zal leveren.
De track code door gegeven en na 15min antwoord dat het pakket op belgisch grondgebied staat maar momenteel geblokeerd word door de douane.

Mvg pedro

reverb
Forum-lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 jun 2010 14:34
Locatie: Groningen

reverb 22 jun 2011 00:27

Vind jammer genoeg weinig grote frames. Moet toch echt wel denk ik een 60 hebben. Ben zo'n 1.94 en bbl van 95 cm.

EDIT:
Ff grondig gezocht. Is de FM028( http://dengfubikes.com/product.asp?id=2&classid=21" onclick="window.open(this.href);return false; ) het enige frame in 60?? En is deze er ook in een andere carbon structuur? Vind die grove 'vlokken' wel er lelijk, terwijl de normale structuur wel erg mooi vind.

pedro koi
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 jun 2011 18:19

pedro koi 22 jun 2011 05:41

Ze hebben het geroken zeker dat ik gemaild heb met bpost.

Gisteren avond om 19u37 volgende update Handed over to Customs.
Dat ze nu maar vlug da briefje opsturen.
Vandaag zal ook het pakket van rose binnen komen waarin de groep set schimano 105 zit om één van de frames af te monteren.

mvg pedro

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 22 jun 2011 10:28

Iemand van dit forum die het tijdritframe (Fm018) van Dengfu heeft?

Wil dit frame gaan kopen, maar lees berichten (op andere fora) dat dit frame een probleem zou kunnen hebben met een Hed Jet Disc.
De velg hiervan is al 23mm, maar vervolgens wordt dit wiel nog breder (kleine 30mm).
Dit zou problemen kunnen opleveren als er te weinig ruimte is bij de (met name) liggende achtervork.
Iemand die dit frame heeft en dit kan opmeten?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

yoda
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 18 aug 2009 13:23

yoda 22 jun 2011 11:06

reverb schreef:Vind jammer genoeg weinig grote frames. Moet toch echt wel denk ik een 60 hebben. Ben zo'n 1.94 en bbl van 95 cm.

EDIT:
Ff grondig gezocht. Is de FM028( http://dengfubikes.com/product.asp?id=2&classid=21" onclick="window.open(this.href);return false; ) het enige frame in 60?? En is deze er ook in een andere carbon structuur? Vind die grove 'vlokken' wel er lelijk, terwijl de normale structuur wel erg mooi vind.
Ik heb het frame gekocht. Je kan kiezen tussen verschillende afwerkingen (Glans of mat, 1k, 3k of 12 K carbon structuur) Alles is mogelijk. Ik heb ook het 60cm frame en ben 1,97 met een bbl van 94cm. Gaat prima. Het frame is ongeveer een 62cm klassiek gemeten.
Do or Do not.. There is no try

reverb
Forum-lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 jun 2010 14:34
Locatie: Groningen

reverb 22 jun 2011 12:36

yoda schreef:
Ik heb het frame gekocht. Je kan kiezen tussen verschillende afwerkingen (Glans of mat, 1k, 3k of 12 K carbon structuur) Alles is mogelijk. Ik heb ook het 60cm frame en ben 1,97 met een bbl van 94cm. Gaat prima. Het frame is ongeveer een 62cm klassiek gemeten.
Dan zal hij voor mij ook goed wezen. Hoeveel was jij kwijt inclusief verzending, taxes etc? Denk dat ook zoiets ga bestellen en dan in NL hem laat spuiten, stickeren naar mijn keuze. Valt opzich ook nog wel mee, 120 eu voor het spuiten en stickeren zal vast ook niet al te duur zijn > http://www.specialpaintwork.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie