Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Andere sporten gedaan vandaag?

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 24 jul 2016 13:52

@Sweety2008.

Je hebt last van je achillespees en gaat dan traplopen :shock:

Denk nu eens even na. Als je trap gaat lopen plaats je meestal je voorvoet op de volgende trede. Waar komt er dan een grote spanning te staan?

Ik ga met hoofdpijn ook niet met mijn kop tegen de muur slaan om te kijken of het daardoor beter wordt. :D
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 24 jul 2016 13:54

Zorro, toen ik last had van mijn achillespees kreeg ik van de fysiotherapeut een oefening om je achillespees sterker te maken die je op een traptrede doet. Het klinkt misschien tegenstrijdig maar dat is juist wel een goede oefening om te doen.
Veni. Vidi. Fietsie.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 24 jul 2016 14:06

TumTumTum schreef:Zorro, toen ik last had van mijn achillespees kreeg ik van de fysiotherapeut een oefening om je achillespees sterker te maken die je op een traptrede doet. Het klinkt misschien tegenstrijdig maar dat is juist wel een goede oefening om te doen.
Die pees maak je pas sterker als een eventuele ontsteking (scheurtje?) weg is.
Last van je achillespees is een erg ruim begrip en als het erg pijn doet met traplopen is dat een goede indicatie dat niet te doen.

Kan me niet bommen welke fysiotherapeut die oefeningen voorschrijft.

Waren die traploopoefeningen voorgeschreven Sweety2008? Laat me gokken van niet.

Wat was de diagnose voor je achillespees probleem?
U2-11 O'Clock Tick Tock

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 24 jul 2016 14:14

@TumTumTum dat is helemaal juist dat met de trapoefeningen die heb toen ook gekregen vanwege mijn hielspoor.
Maar op dit moment gaat het niet om deze oefening uit te voeren het doet dan zoveel pijn dat ik meteen moet stoppen en ik denk niet dat het de bedoeling is om dan door te gaan.

Een marathon ga ik ook nooit lopen ook nooit een andere wedstrijd ik kan absoluut niet tegen veel mensen. Daarom loop en fiets ik ook altijd alleen anders word het te druk in mijn hoofd omdat ik allemaal signalen van anderen opvang.

Maar zoals gezegd mijn pesen zijn niet voor het hardlopen gemaakt.
Btw. ik loop in en om het huis alleen op blote voeten zelfs als ik naar de buurtsuper ga heb ik niks aan mijn voeten.
Met hardlopen heb ik schoenen zonder enige demping aan.
Alleen op het werk draag ik schoenen vanwege de veiligheid en de hygiëne en op de fiets natuurlijk.
Ghost Nivolet 6LC

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 24 jul 2016 14:17

Jans heeft helemaal niet gezegd dat hardlopen niets is voor een vrouw van 54. Ik ben zelf 61 en loop met mate, maar vooral met beleid. En als je dan ook nog minimalistische schoenen aanschaft en daarna vertelt hoe geweldig die zijn. Mijn zegen heb je, maar misschien komt het wel van die schoentjes, je leeftijd en het feit dat je het "rustig opbouwt". Waarmee je bedoelt binnen 2 à 3 weken naar de 8-10km. Daar kunnen de pezen van heel veel mensen niet tegen. Maar goed, je zult wel boos worden, maar je bent er door heel veel mensen voor gewaarschuwd.
En het feit dat je met fietsen niet zoveel voelt, wil nog niet zeggen dat je met een achillespeesblessure onbeperkt kunt fietsen. En een sportarts kan daar echt niets aan verhelpen.
edit: Met een achillespeesblessure moet je dus niet op blote voeten lopen, maar een schoenen met een iets verhoogde hak.
@Zorro, die oefening is niet trap lopen, maar een oefening die je op de trap doet. En die moet je doen nadat je weer redelijk van je blessure af bent.
Laatst gewijzigd door Jans op 24 jul 2016 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 24 jul 2016 15:02

Jans schreef: @Zorro, die oefening is niet trap lopen, maar een oefening die je op de trap doet. En die moet je doen nadat je weer redelijk van je blessure af bent.
Tja, en dat is hier dus niet het geval met Sweety2008 aangezien ze gisteren/vandaag kwam met die achillespees blessure.

Dussssssssss.............
U2-11 O'Clock Tick Tock

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 24 jul 2016 15:49

Zorro schreef:@Sweety2008.

Je hebt last van je achillespees en gaat dan traplopen :shock:

Denk nu eens even na. Als je trap gaat lopen plaats je meestal je voorvoet op de volgende trede. Waar komt er dan een grote spanning te staan?

Ik ga met hoofdpijn ook niet met mijn kop tegen de muur slaan om te kijken of het daardoor beter wordt. :D
Daar wordt het een stuk beter van door het principe: pijn dempen met een andere pijn.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 24 jul 2016 16:08

Ik moet wel af en toe de trap omhoog om te douchen en de slaapkamers zijn ook boven. Aangezien ik niet kan vliegen moet ik toch de trap op en dat voel ik heel erg. Daarom mijd ik de trappen als het even kan. :(
Ghost Nivolet 6LC

Helen
Forum-lid

Helen 24 jul 2016 18:48

Vandaag dan bij het WK para triathlon swim handler geweest. Geweldig om mee te maken, zowel de elite die om de winst strijden en mogelijk ook nog, maar dat heb ik niet helemaal begrepen, om kwalicatie voor Rio als de deelnemers aan het open WK die ervoor gaan om de finish te halen in een voor hen goede tijd. Ik kan het iedereen aanraden als je de kans krijgt.

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 24 jul 2016 19:02

chrissiewizzie schreef:En onder de term mijden vallen trapoefeningen. Logisch. Ik ben blij dat ik het weer snap :mrgreen:
Ik dacht dat het zou helpen om deze oefeningen te doen maar merk nu dat ik er totaal geen baat bij heb.
Daarom koel ik dit hele zaakje en houd mijn voet omhoog.
Ghost Nivolet 6LC

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 24 jul 2016 19:17

Sweety2008 schreef:
chrissiewizzie schreef:En onder de term mijden vallen trapoefeningen. Logisch. Ik ben blij dat ik het weer snap :mrgreen:
Ik dacht dat het zou helpen om deze oefeningen te doen maar merk nu dat ik er totaal geen baat bij heb.
Daarom koel ik dit hele zaakje en houd mijn voet omhoog.
Koelen heeft alleen zin in de eerste uren na een blessure.
What makes the boat go faster?

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 24 jul 2016 20:09

Bij een peesontsteking wordt het wel vaker geadviseerd.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie