Dat is zo. Gaat me op zich ook niet zozeer om de volgorde. Uiteindelijk volgen ze elkaar allemaal. Ik vond de Air eerst echt heel mooi. Inmiddels zie je zoveel van ditzelfde (aero) type fietsen dat ik de "niet" aero modellen toch mooier vind. De Ridley is wel een mooie uitvoering, maar toch niet bijzonder meer. Althans, zo kijk ik er naar.Stuntman Mike schreef:Canyon niet hè. Die zijn net als Specialized juist innovatief met hun geweldige Aeroad.
Ridley
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
- Stuntman Mike
- Forum-lid
Inderdaad Ernie, goed gevonden. Blijft een mooie fiets imo. Vooral die nieuwe met dat zwart/geel.
een fenix kader op de kop kunnen tikken voor leuke prijs...word eerste projectje
nu twijfel ik om de campa veloce over te zetten of om een campa athena te gaan plaatsen....
twijfels twijfels....verschilt athena zoveel tov veloce??? buiten dat het 11speed is?
grtz...
nu twijfel ik om de campa veloce over te zetten of om een campa athena te gaan plaatsen....
twijfels twijfels....verschilt athena zoveel tov veloce??? buiten dat het 11speed is?
grtz...
ridley fenix XS / campagnolo veloce / campagnolo scirocco 35mm 8,2kg
Ja.
- Jaap Telder
- Forum-lid
Ik heb beide groepen op twee fietsen.si1984 schreef:een fenix kader op de kop kunnen tikken voor leuke prijs...word eerste projectje
grtz...
Veloce is best goed maar de Athena groep schakelt wel een stuk soepeler, afschakelhendeltje is ook anders gevormd.
Remmen van de Athena zijn duidelijk beter (dual-pivot voorrem).
En natuurlijk de 11speed, maar vind ik zelf niet zo'n heel groot voordeel.
Als het een mooi Fenix carbon-frame is zou ik voor de Athena gaan.
@jaap Telder : wel frame is een fenix 1303b en eigenlijk is aan de veloce groep niets aan...pion en ketting 1jaar oud en er de wielen onder van de compact die ook jaartje oud zijn ,campa scirocco 35mm
Daar is toch niets mis mee? Gewoon mooi zo laten.si1984 schreef:@jaap Telder : wel frame is een fenix 1303b en eigenlijk is aan de veloce groep niets aan...pion en ketting 1jaar oud en er de wielen onder van de compact die ook jaartje oud zijn ,campa scirocco 35mm
- Jaap Telder
- Forum-lid
fenix 1303b is een prachtig mooi frame!si1984 schreef:@jaap Telder : wel frame is een fenix 1303b en eigenlijk is aan de veloce groep niets aan...pion en ketting 1jaar oud en er de wielen onder van de compact die ook jaartje oud zijn ,campa scirocco 35mm
Keuze van de groep is verder puur persoonlijk, een Veloce-groep werkt ook uitstekend.
Athena is meer up-to-date met een 11-speed en iets hoger gesitueerd.
Qua fietsen maakt het verder natuurlijk weinig uit, beetje (verwaarloosbaar) meer gewicht.
Ik zou doen wat je zelf het beste lijkt, het is jouw fiets
Mooi fotootje plaatsen als hij klaar is
@jaap telder
blijkt dat er een voorvork opzit van '14 en het gaat de veloce worden met de huidige wielset,
stuur enz pro plt en zadel ben ik nog niet uit.....
vandaag bij VE in aalst stonden een XS en S toch de juiste keuze gemaakt door de XS te nemen....nu nog opbouwen, 1e maal..het proberen waard!!
blijkt dat er een voorvork opzit van '14 en het gaat de veloce worden met de huidige wielset,
vandaag bij VE in aalst stonden een XS en S toch de juiste keuze gemaakt door de XS te nemen....nu nog opbouwen, 1e maal..het proberen waard!!
- Jaap Telder
- Forum-lid
Opbouwen is best een leuke bezigheid, gaat je best lukken.si1984 schreef:@jaap telder
De wieltjes, Campagnolo Scirocco 35mm heb ik ook, zijn heerlijke wieltjes, rijden boven verwachting goed
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 21 okt 2014 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.