Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

xml
Forum-lid

Gebruikersavatar xml 08 jan 2014 19:16

Hallo Frank, welkom hier!

Ga je dan nog bij je lokale FM voor de fietsen op te knappen, of enkel nog waar je de Merida hebt gekocht? Want die lokale FM was dus niet zo goed.. ?

Veel plezier met je nieuwe Merida allesinds!

story
Forum-lid

story 09 jan 2014 10:53

xml schreef:Hallo Frank, welkom hier!

Ga je dan nog bij je lokale FM voor de fietsen op te knappen, of enkel nog waar je de Merida hebt gekocht? Want die lokale FM was dus niet zo goed.. ?

Veel plezier met je nieuwe Merida allesinds!
Nee XML,
Naar mijn locale FM ga ik niet meer voor onderhoud/reparatie, hij heeft genoeg kansen gehad. Hij had er echt een potje van gemaakt geloof me. Ik was compleet het vertrouwen in hem verloren, en na zoveel jaren trouw aan deze FM te zijn geweest is dit een trieste constatering.
Toen ik mijn oude fiets naar de FM bracht waar ik de Merida heb gekocht (we zullen hem voortaan mijn nieuwe FM noemen ;) ) kwamen er nog een paar lijken uit de kast.
Mijn nieuwe FM heeft me dit ook allemaal getoond, er was bijv. een gat in mijn body geboord (had mijn oude velg kapot gereden en een nieuwe besteld bij de oude FM, en toen kreeg hij de body er waarschijnlijk niet goed af en heeft dit middels een gat te boren wel voor elkaar gekregen), ook was er geen lager in de body geplaatst. Dit verklaarde waarom de fiets de laatste maanden echt niet lekker reed, wat ik ook probeerde qua smering. Er zaten verschillende merken tandwielen in mij cassette (soort imitatie campagnolo, noemde mijn nieuwe FM het) en zo nog enkele zaken.
Al met al was het een fikse en prijzige opknapbeurt, er moest nogal wat vervangen worden en er zat ook nog wel wat arbeidstijd in, maar het resultaat was super. Het oudje rijdt weer als nieuw, daarom heb ik ook het gevoel dat ik nu 2 nieuwe fietsen heb.

nixke
Forum-lid

nixke 09 jan 2014 21:58

Hallo iedereen,

Mijn naam is Nick. Ik heb mij als 35-jarige sportieveling (fietsen/tafeltennis) zonet geregistreerd met de bedoeling om een beetje kennis te vergaren en informatie te delen.
Ik ben niet echt een fanatiek fietser meer, aangezien dit een beetje teveel tijd kost tegenwoordig. Ik heb vroeger wel aan triathlon gedaan, maar dat is ondertussen al een 13-tal jaren geleden. In 2009 heb ik dan een nieuwe uitdaging gevonden en ben ik naar de Mont Ventoux getrokken om deze langs de 3 kanten te bedwingen. Wat een ervaring!
De wielersport, en in het bijzonder het veldrijden, heeft mij altijd wel geboeid. En blijkbaar is die microbe ook op mijn zoon van 10 jaar overgegaan, want die rijdt tegenwoordig ook wedstrijdjes in het veld.
Vandaar de registratie op dit forum, ik ben vnl. geïnteresseerd in de techniek zodat mijn zoon zonder zorgen kan blijven fietsen...

groetjes,

McPriem
Forum-lid

McPriem 09 jan 2014 22:42

Hallo mede-verslaafden :)

Ik ben Albert, 39 jaar en de laatste 2 jaar in de ban gekomen van het fiets virus.
Was 2012 nog een opstapjaar, ben ik afgelopen jaar flink vooruit gegaan.
Heb totaal in 2013 6500km gefietst en ben ook lid van FTC Snel Verzet Hoogland.
Heb div mooie trips gemaakt naar o.a. de Alpen, Vogezen, Limburg, Ronde van Vlaanderen en uiteraard in de polders van Nederland.
Dit jaar weer div trips al vast staan en dan kan dan mooi op mijn vandaag aangeschafte Wilier Center Uno waar ik helemaal blij mee ben.
Ben wel serieus met wielrennen bezig en zit er gem 2-3 keer per week op, ook in de winter.
Nog meer?

Sieds
Forum-lid

Sieds 12 jan 2014 10:26

Mijn naam is Sieds Elze, 34 jaar.
Ik woon in Gouda en werk in Nijkerk.

Mijn passie is om afgeschreven racefietsen op te knappen om ze weer de weg op te krijgen. Hiernaast vind ik het geweldig om andere mensen enthousiast te krijgen voor racefietsen.

Zelf rijd ik op een carbon Koga '06 met 10 s. Campagnolo Chorus groep en Eurus wielen.
Hiernaast heb ik nog een '05 alu Koga Special Edition met Campa 8s Record
en een Giant Cadex CFR-1 custom uit '91 met Campa 8 s. Veloce.
Een hoop fietsplezier dus!

Favoriete rondjes in de buurt van Gouda:
Rondje Meije (boven Woerden)
Rondje polder langs de Vlist naar Schoonhoven
Ritje Lekdijk: van Bergambacht tot Arnhem op dezelfde dijk 8-)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MatthieudeKorte
Forum-lid

MatthieudeKorte 19 jan 2014 23:02

Hi allen,
Ik heet Matthieu, ik woon in Voorschoten, ben 45jaren jong, getrouwd en wij hebben een dochter van 5.
Ik heb het fietsen weer opgepakt na jaren en na een motorongeluk. Inmiddels heb ik artrose in mijn rechter heup!
Ik rijd in het weekeinde op een Giant atx 840 21inch. Doordeweeks fiets ik op een hybride Batavus.
Ik fiets vooral omdat ik het leuk vind en aan mijn conditie wil werken. Als kraanmachinist past het kwa tijdsindeling ook het beste! Ik weet s'avonds pas hoelaat ik begin maar nooit echt toelaat ik thuis kom!
Gegroet,
Matthieu

Pruller
Forum-lid

Pruller 20 jan 2014 23:28

Goedenavond! :D

Mijn naam is Wouter, 31 en woon in Etten-Leur.
Ik ben recentlijk begonnen met fietsen. Heb een 2e hands fiets gekocht om te kijken of het wat is: Trek 1000SL.
Het fietsen bevalt prima, de sora/tiagra (sores :!: ) groep wat minder.. Lol. Maarrr erg leuk, ik knutsel zelf wat aan de fiets, heb hem grotendeels uit elkaar gehaald en in elkaar gezet en schoongemaakt zodat ik de onderdelen beter begrijp. 8-) Het is al heel wat anders dan op mijn oude lichtblauwe metallic Peugeot La Course die ik vroegah had met de buiscommandeurs (sweeeet), kon je nog es een beetje rommelen als hij niet goed schakelde. hehe

Ik heb al veel gelezen op het forum en vond het tijd worden mij ook eens aan te melden. Heb veel vragen maar mogelijk kan ik het nu met de zoekfunctie die nu bechikbaar is sneller vinden!

Laters
Afbeelding

JeffvL
Forum-lid

JeffvL 26 jan 2014 14:03

Hallo allemaal!

Mijn naam is Jeffrey ik ben een 22 jarige student en woon in Dordrecht. Ik heb de afgelopen jaren diverse sporten beoefend. De afgelopen 7 jaar heb ik in de sportschool aan krachtraining gedaan en sinds 3 jaar ben ik mij meer bezig gaan houden met cardio training en zit ik meerdere keren per week op de fiets. Ik ben begonnen met een cross-hybride(Ideal Megisto 2010) en dat beviel me zo goed dat ik kort daarop de overstap heb gemaakt naar de racefiets(Cube Agree Pro 2011). De fiets staat inmiddels op de Tacx trainer waar ik zo’n 3 keer per week naast het spinnen bij de sportschool(1 keer per week) aan mijn kilometers kom.

Ik bezoek ongeveer zo’n 2 jaar al het forum zonder account en heb na mijn meest recente rondje vanochtend op de tacx trainer besloten om mij als fietser toch maar aan te sluiten op dit forum. Ik heb al veel ervaringen kunnen lezen en ook al veel kunnen leren van het forum. Ik hoop dat dit zich in de toekomst doorzet en deel ook graag mijn ervaring/kennis met anderen.

Verder ben ik als Business IT student altijd geïnteresseerd in de laatste technische ontwikkelingen en gadgets. Ik houd mijn fiets gegevens binnen met behulp van de tacx(Fortius VR-trainer) bij, en buiten met de Garmin edge 810 (en hopelijk binnenkort aansluitend hierop nog een power meter) want zoals velen altijd zeggen meten is weten! Ik deel dan ook graag mijn ervaring met deze apparaten.

Ik zie mijzelf als recreatief maar een gedreven fietser(verbeteren van persoonlijke prestaties), ik rijd zelf geen wedstrijden en rijd ook niet bij een vereniging maar wie weet wat de toekomst brengt. Ik ben inmiddels opzoek naar een nieuwe fiets maar mijn bevinding/vragen zal ik in het juiste forum/topic plaatsen.

Tot slot nog twee foto’s van het afgelopen jaar toen het wat lekkerder fiets weer was :)

Afbeelding

Afbeelding

Vietske
Forum-lid

Vietske 03 feb 2014 21:30

Hola fietsers!
Ik ben Koos fietsloos en ik ben me aan het oriënteren op de aanschaf van een fiets. Het lijkt me leuk om naast het hardlopen voor de afwisseling af en toe 's voorzichtig op een fietske te gaan trainen. Onlangs maakte mijn lichaam me middels een hielblessure duidelijk dat ik daar maar wat vaart achter moet gaan zetten :/

DennisvM
Forum-lid

DennisvM 07 feb 2014 21:35

Hallo Mede-Fietsers!

De naam is Dennis en ben nu fiets sinds 2011 gemiddeld 2 a 3 keer in de week. In 2011 begonnen met een Cube Peloton en dit jaar moet een volgende stap genomen worden met de aankoop van de eerste carbon racer. Op de shortlist staan nu een Bianchi Sempre Pro, Canyon CF SL, Cube Litening HPC en een Apex Flare 1.0. Verder staat dit jaar ook mijn eerste deelname aan een Cyclo gepland, de "Criq" eind augustus.

Criterion
Forum-lid

Criterion 11 feb 2014 20:36

Goedenavond, nieuw als ik ben op het forum even een korte presentatie.

Zoals het onderwerp al aangaf ben ik op dit moment fietsloos :D na verkoop van mijn Koga Miyata Randonneur. Na enkele jaren in het bezit te hebben gehad leverde het toch niet op waar ik aanvankelijk van droomde: uitgebreide fietstochten met bepakking etc.

Ben dus nu op zoek naar iets nieuws: licht, snel maar een race fiets zal er niet in zitten vanwege chronische lage rugklachten. Ik dacht dus meer aan een fitness fiets en ben erg gecharmeerd geraakt van Stevens en dan met name de Strada 800. Ik ben nu eigenlijk op zoek naar een 2013 model maar tot op heden nog niet kunnen vinden.

Hopende op een groots fietsjaar 2014, :D
Trek Domane ; Orbea Terra

fietseric
Forum-lid

Gebruikersavatar fietseric 12 feb 2014 13:08

Hoi,

Ik ben Eric, kom uit het mooie (maar niet voor fietsers) flevoland, en heb net mijn eerste nieuwe fiets aangeschaft.
Mijn vorige fiets heb ik 6 jaar gehad, deze was uit 1992 met schakelen op de buis. aan woon-werk kilometers fiets ik iedere dag 50km, dus ik vond dat ik wel wat mooiers/nieuwers had verdiend. Het is een Madone 5.2 geworden.

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie