Pagina 103 van 132
Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?
Geplaatst: 28 nov 2017 16:52
door Codalunga
M'n vrouw heeft er een (Haibike S duro). 't Eerste wat ze toch nodig bleek te hebben was een zij-standaard.
gr
Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?
Geplaatst: 29 nov 2017 01:12
door gene
Mijn wederhelft heeft sinds begin 2017 een Merida Spresso. Sportief model met meest krachtige Bosch CX motor (75 Nm) Is er uiterst tevreden over en heeft genoeg aan 25 km/h. Ik gebruik de fiets ook af en toe maar had hem toch liever iets sneller en heb er een chip in geplaatst. Waar het kan duw ik even op het geheime knopje en motor ondersteunt tot 50 km/h Standaard staat hij altijd in 25 km/h modus.
De accu meestal slechts voor 90 % op te laden, daardoor zou deze een langere levensduur hebben. Af en toe wel tot 100% opladen om alle cellen op zelfde niveau te brengen.. Nooit voor lange tijd ontladen laten staan. Tijdens (winter)periodes wanneer fiets niet gebruikt wordt de accu tss de 40 en 60 % geladen houden.
Fietsen aan 45 Km/h moet ik toch wat relativeren, het kan mits flink meetrappen en met hoge ondersteuning van de motor. Hou er dan wel rekening mee dat de accu (500 W/h) leeg is na 40 km. Ik rij doorgaans aan 35 km/h. en kom zo op een gemiddelde van 30 km/h
ketting loopt over de achterste kleinste kroontjes
Geplaatst: 03 jan 2018 09:06
door jpc6000
mijn mtb is uitgerust met een bafang bbs02 1200w motor
korteling (1000km) heb ik een Shimano Deore XT CS-M770 Cassette 9-speed zilver (Uitvoering: 11-34 tanden) geplaatst, vooraan ligt een bling ring 52t
vanaf het 3de kleinste achterste tandwiel begint de ketting over te lopen, dit heb ik reeds vanf het begin)
er is net een nieuwe shimano e-bike ketting geplaatst, probleem is alleen veregerd
bij gebruik van het één na kleinste tandwiel, springt de ketting er voortdurend over, bij het kleinste tandwiel minder, zowat 1 x per seconde, meer als ik er zelf meer kracht op zet
mijn snelheid ligt dan rond de 40 à 55 km/pu
wat is er fout?
Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?
Geplaatst: 03 jan 2018 09:47
door Ernie C.
Dat je op een illegale brommer rijdt?
Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?
Geplaatst: 03 jan 2018 09:56
door gene
Staat je derrailleur correct afgesteld?
Is je versnellingskabel (binnen en buitenkabel) aan vervanging toe?
Staat de derrailleurpat recht?
Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?
Geplaatst: 03 jan 2018 10:08
door walter-
Ketting te lang?
Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?
Geplaatst: 03 jan 2018 10:13
door Keezx
Een ketting springt alleen als hij niet goed op het tandwiel past en dat kan om de volgende redenen zijn:
-oude ketting om nieuw tandwiel
-nieuwe ketting om oud tandwiel
-slecht fabrikaat tandwiel.
Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?
Geplaatst: 03 jan 2018 10:16
door brekson
Ik heb mijn tandwiel vooraan eens omgedraaid en dat scheelde ook veel ivm aflopen vd ketting
Maar beter was toen ik een narrow wide tandwiel monteerde, dat zorgde er voor dat het probleem verholpen was
Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?
Geplaatst: 03 jan 2018 10:25
door walter-
Aha; nu pas snap ik het; je ketting valt van je voorste tandwiel. Het 'verspringt' niet op de cassette .
Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?
Geplaatst: 03 jan 2018 10:55
door Keezx
Doet allemaal niet terzake voor jcp8000....
Aansluiting Gazelle hubmotor 5-aderig
Geplaatst: 24 jul 2018 09:51
door aes465
Goedemorgen,
Ik kom er niet uit wat de functie van de draden die naar de motor gaan voor dienen...
Heeft iemand de gouden tip? Alvast bedankt voor je tijd en moeite in ieder geval!
Mvg,
Jan-Maarten
Re: Aansluiting Gazelle hubmotor 5-aderig
Geplaatst: 24 jul 2018 11:03
door Gravelist
aes465 schreef: ↑24 jul 2018 09:51
Goedemorgen,
Ik kom er niet uit wat de functie van de draden die naar de motor gaan voor dienen...
Heeft iemand de gouden tip? Alvast bedankt voor je tijd en moeite in ieder geval!
Mvg,
Jan-Maarten
Rood zal plus zijn en zwart natuurlijk min vd voeding.
Overige draden moet je herleiden vanaf de bron, waar komt de contra draad vandaan?
Ik neem aan dat nog een schakeldraad zal zijn, die de motor aan en uit schakelt boven bepaalde snelheden, verder misschien nog een draad die toerental meet oid.