Omdat ik redelijk op tijd thuis was vandaag uit werk... (vanwege het weer vanmorgen maar weer een keertje met de auto gegaan i.p.v. de fiets...
)... Voor het avondeten nog maar eens een poging gewaagd met de Maxxis Padrones TR op de H Plusson The Hydra's. Zowel met binnenventiel erin als eruit.
Nog steeds geen succes
Voorband uiteindelijk tubeless gemonteerd gekregen (gewoon met binnenventiel erin), maar baal ervan dat de R van TR niet boven het ventiel staat. Dan was de band aan beide zijde gelijk geweest, maar liep te veel te klooien waardoor de band bij het oppompen toch iets verdraaide...
Heb nog wel een extra laag tubeless tape aangebracht, wat dus enigszins heeft geholpen. Bij het achterwiel heb ik hetzelfde gedaan, maar nog steeds wil deze band niet meewerken.
En was ik het na diverse compressor 25L vat vullingen zat. Die compressor zorgt toch een beetje voor overlast in mijn woning...
En was ik na veel verwoede pogingen ook wel een beetje zat... Band valt zowel met biba als tubeless op 28.9mm breed in een 20C velg en dat bolt erg goed.
Ik denk wel dat de oplossing gaat werken door 2 extra lagen tubeless tape in mijn velgen te plakken. Zitten nu 2 lagen in, maar wellicht zal het met 4 lagen beter gaan. Voorwiel heeft nu 2 lagen, maar achter kwam ik net 10cm te kort voor 2 lagen... Echter denk ik niet dat het me daar had geholpen. Voorwiel ging ook met moeite en door veel te schudden en tippen plopte de band op zijn plek. Wel met overal veel sealant geknoei...
Normaal gooi ik pas achter sealant in de band als ie al geplopt is, maar dat gaat sowieso niet werken met de Maxxis Padrone TR's...
De Maxxis Padrones zitten mijn inziens gewoon veels te los op de H Plusson The Hydra's. Hoewel ik de Schwalbe Pro Ones nooit op deze velgen heb gepast, zitten die echt veel krapper op de Kinlin velgen in mijn racefiets.