Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 800

RvR46
Forum-lid

Gebruikersavatar RvR46 13 dec 2011 15:42

havana schreef:Google eens op "unlock+maps+Garmin". Methodes om te unlocken mogen hier niet besproken worden, dit is namelijk illegaal.
Bedankt voor de reactie en dat weet ik natuurlijk wel. Ik zal eens gaan zoeken.

Bedankt.

twofourtwo
Forum-lid

twofourtwo 13 dec 2011 15:49

Snelle vraag:

Ik gebruik ook de open fiets map ... nu bij het rijden van een rit krijg ik in het begin aanwijzingen maar deze houden op een bepaalt moment op en in het beste geval geeft garmin mij aanwijzingen in de stijl van "next east" "go south". Van dan af is de beste oplossing om te rijden volgens het aangegeven parcours ipv met aanwijzingen. Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen?
It's all fun and games ... until it gets on YouTube!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 14 dec 2011 09:17

Krijg je een witte pijl bij aanwijzingen of zijn het "simpele" aanwijzingen? Hoe heb je de rit uitgetekend?

Ik val in herhaling: aanwijzingen leiden alleen maar af en zijn storingsgevoelig. Ik zou er vanaf stappen, gewoon lijntje volgen werkt verreweg het best.

twofourtwo
Forum-lid

twofourtwo 14 dec 2011 11:04

havana schreef:Krijg je een witte pijl bij aanwijzingen of zijn het "simpele" aanwijzingen? Hoe heb je de rit uitgetekend?

Ik val in herhaling: aanwijzingen leiden alleen maar af en zijn storingsgevoelig. Ik zou er vanaf stappen, gewoon lijntje volgen werkt verreweg het best.
- witte pijlen erbij, en dan compas directies (oost / noord ... etc)

- gpx kwam hiervandaan: http://www.garmin.be/Parcours/EnameClas ... ex_NL.html" onclick="window.open(this.href);return false;

- ik gebruik de open fiets map, maar ik ben sterk aan het overwegen de navigator maps aan te kopen (enkel nog is googlen op garmin+maps+unlock om te zien hoe dat in zijn werk gaat)

=> lijntje volgen werkt in dat geval nog het beste ... en dan gebeurt er soms een zoom uit en moet je eerst nog inzoomen :(

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 14 dec 2011 11:47

Autozoom uitzetten en de zoom op 120m zetten en je rijdt NOOIT meer fout. Echt niet.

Als je routes van internet MET aanwijzingen wil rijden kun je ze NIET rechtstreeks van internet halen. Je moet ze eerst nalopen in Mapsource omdat te kijken of jouw kaart alle weggetjes wel kent. En zelfs als dat wel zo is, kan het zo maar zijn dat bepaalde aanwijzingen niet kloppen en/of ontbreken. Een tijdrovende procedure al bij al.

Met courses (lijntje volgen) heb je al dit soort gezeur niet. Bovendien maakt het bij courses ook niet uit welke kaart je geïnstalleerd hebt (zelfs zonder kaart werkt het). Je kunt rijden over wegen die je kaart niet kent, geen probleem. Gebruik bij voorkeur .TCX als formaat, dan weet je zeker dat je een course hebt en geen route (GPX kan namelijk zowel een course als een route zijn). Routes indien nodig converteren via de online convert-tool van GPsies.

twofourtwo
Forum-lid

twofourtwo 14 dec 2011 12:16

havana schreef:Autozoom uitzetten en de zoom op 120m zetten en je rijdt NOOIT meer fout. Echt niet.

Als je routes van internet MET aanwijzingen wil rijden kun je ze NIET rechtstreeks van internet halen. Je moet ze eerst nalopen in Mapsource omdat te kijken of jouw kaart alle weggetjes wel kent. En zelfs als dat wel zo is, kan het zo maar zijn dat bepaalde aanwijzingen niet kloppen en/of ontbreken. Een tijdrovende procedure al bij al.

Met courses (lijntje volgen) heb je al dit soort gezeur niet. Bovendien maakt het bij courses ook niet uit welke kaart je geïnstalleerd hebt (zelfs zonder kaart werkt het). Je kunt rijden over wegen die je kaart niet kent, geen probleem. Gebruik bij voorkeur .TCX als formaat, dan weet je zeker dat je een course hebt en geen route (GPX kan namelijk zowel een course als een route zijn). Routes indien nodig converteren via de online convert-tool van GPsies.

ok bedankt voor de tip.

ik had de gpx gedownload van de website (zie link boven) en dan geupload op een site (kan ik effe niet terugvinden, zit op werk) en terug gesaved ... vandaar dat er toch aanwijzingen inzaten. ga de autozoom is nakijken en voortaan de lijn volgen ...

ron kinkel
Forum-lid

Gebruikersavatar ron kinkel 15 dec 2011 16:04

Tip voor mensen die een band zoeken voor de edge in te doen http://www.hardloopaanbiedingen.nl/prod ... _Merk=Tune" onclick="window.open(this.href);return false; Belt&Product_ID=3234 past perfect en de touch srceen doet et nog steeds

RRon
Forum-lid

Gebruikersavatar RRon 15 dec 2011 16:51

http://www.hardloopaanbiedingen.nl/prod ... ct_ID=3234" onclick="window.open(this.href);return false;

;)

RvR46
Forum-lid

Gebruikersavatar RvR46 17 dec 2011 09:23

Ik snap er helemaal niets van, ik wil graag openfietsmap op de garmin zetten maar zelfs bij deze
kaarten geeft de garmin aan dat hij de kaarten niet kan ontgrendelen.
ik weet serieus niet wat ik nu fout doe, ik probeer dit via een micro sd op een Mac computer is dit een probleem? of kan dit alleen
via een PC.

Ik hoor graag wat ik verkeerd doe.

Gr Richard

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 17 dec 2011 09:35

Mac of PC maakt geen fluit uit, ik ben ook een Mac-gebruiker bij mij werkt 't prima.

Staan die CN-kaarten toevallig nog op de SD kaart? Hoeveel bestanden eindigend op .IMG staan er op de SD-kaart?

RRon
Forum-lid

Gebruikersavatar RRon 17 dec 2011 11:06

PB gestuurd!
Misschien eerst sd formateren, grootste bestand eindigd op .img op je sd zetten en daarna de edge aanzetten. Bij meerdere kaarten het gedeelte voor de .img een andere naam geven!
Succes!!

vanoevelen
Forum-lid

vanoevelen 17 dec 2011 14:26

Wie kan mij helpen, sinds kort kan ik niet automatisch meer mijn activiteiten van mijn garmin edge 800 uploaden.
Hij geeft nog wel melding "bezig met overdragen activiteiten van uw Garmin-toestel naar Garmin Connect" meer doet hij niet.
Dit is zeer lastig, ik moet ze nu telkens handmatig uploaden, duurt allemaal veel langer.
Alvast bedankt

Gesloten