FAQ: Dubbel, triple of toch compact?
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6210
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Of begin op de 12.., zodat je ergens anders een kransje meer hebt...
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
PieterC schreef:Dank mannen, hier kan ik iets mee. Ik heb wel een FM die geen onderdelen wil monteren die niet van hemzelf zijn, maar desnoods doe ik het zelf.
Stronglight ct2 38T gemonteerd op mijn FSA compact 50-34. Wel meteen een bladboutje kapot gedraaid (mét momentsleutel, maar ja zo onhandig als ik, ik zeg niet doen..) maar het is gelukt.
Testritje: trapt heerlijk. Met windkracht 5 in de rug toch even op het buitenblad en weer terug.....de ketting blijft hangen. Hij valt er niet helemaal tussen, maar half.
Wat nu weer? Kan ik hier nog iets aan doen?
Laatst gewijzigd door PieterC op 21 mar 2017 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Cannondale Supersix Evo Ultegra, upgraded.
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
Heb je het blad niet verkeerd om gemonteerd? Ook dan gaat het met de ketting mis.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Sram speed 11 met een ander merk werkt niet. Ketting zal er altijd tussen vallen is mijn ervaring. Je zult dus een kettingblad van het zelfde merk moeten hebben.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
Daar snijd je een interessant punt aan. Ik ben van plan een Rival 11-speed groep icm 52x36 aan te schaffen. Voor de bergen (2 weekjes per jaar) dacht ik gewoon een FSA 50 en 34 blad te monteren (110 steek)body schreef:Sram speed 11 met een ander merk werkt niet. Ketting zal er altijd tussen vallen is mijn ervaring. Je zult dus een kettingblad van het zelfde merk moeten hebben.
Dat gaat dus niet werken?
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Bij Rival weet ik het niet. Maar ik heb bij mijn Force 22 laatst (op de Tacx) getest met 52-34. Dit werkte (opnieuw; op de tacx...) prima. Bijkomend voordeel van die set-up is dat je niks aan de voorderailleur hoeft te doen. (En lekker kunt meetrappen in de afdaling )
Als dit bij Rival ook werkt heb je alleen een Sram 34 binnenblad nodig....
Als dit bij Rival ook werkt heb je alleen een Sram 34 binnenblad nodig....
Speed 11 Sram 50x38 of 39 schijnt zeer nauw aan te sluiten om het zo maar te noemen. Waarschijnlijk zal je geen problemen hebben met 50x34.Wolfhound32 schreef:Daar snijd je een interessant punt aan. Ik ben van plan een Rival 11-speed groep icm 52x36 aan te schaffen. Voor de bergen (2 weekjes per jaar) dacht ik gewoon een FSA 50 en 34 blad te monteren (110 steek)body schreef:Sram speed 11 met een ander merk werkt niet. Ketting zal er altijd tussen vallen is mijn ervaring. Je zult dus een kettingblad van het zelfde merk moeten hebben.
Dat gaat dus niet werken?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Oeps, vergeten te melden dat ik een wifli derailleur heb. My bad....
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
Dus....? Als ik kies voor een 52x36 crank met een korte achterderrie (is volgens mij zelfs max 28) wat is dat een betaalbaar alternatief voor de 2 weekjes bergen?
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.