Pagina 103 van 125
Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?
Geplaatst: 09 mar 2017 12:13
door MarkVeenstra
Of begin op de 12.., zodat je ergens anders een kransje meer hebt...
Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?
Geplaatst: 21 mar 2017 19:27
door PieterC
PieterC schreef:Dank mannen, hier kan ik iets mee. Ik heb wel een FM die geen onderdelen wil monteren die niet van hemzelf zijn, maar desnoods doe ik het zelf.
Stronglight ct2 38T gemonteerd op mijn FSA compact 50-34. Wel meteen een bladboutje kapot gedraaid (mét momentsleutel, maar ja zo onhandig als ik, ik zeg niet doen..) maar het is gelukt.
Testritje: trapt heerlijk. Met windkracht 5 in de rug toch even op het buitenblad en weer terug.....de ketting blijft hangen. Hij valt er niet helemaal tussen, maar half.
Wat nu weer?
Kan ik hier nog iets aan doen?
Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?
Geplaatst: 21 mar 2017 19:33
door Einstein
Welk merk crankstel heb je?
Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?
Geplaatst: 21 mar 2017 19:50
door PieterC
Body: FSA SL-K 50-34
Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?
Geplaatst: 21 mar 2017 19:53
door Sieper
Dat heb ik volgens mij eerder gehoord, juist door het kleinere verschil tussen binnen en buitenblad schijnt dat te gebeuren.
Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?
Geplaatst: 22 mar 2017 06:17
door Wolfhound32
Heb je het blad niet verkeerd om gemonteerd? Ook dan gaat het met de ketting mis.
Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?
Geplaatst: 22 mar 2017 07:08
door Einstein
Sram speed 11 met een ander merk werkt niet. Ketting zal er altijd tussen vallen is mijn ervaring. Je zult dus een kettingblad van het zelfde merk moeten hebben.
Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?
Geplaatst: 22 mar 2017 19:54
door Wolfhound32
body schreef:Sram speed 11 met een ander merk werkt niet. Ketting zal er altijd tussen vallen is mijn ervaring. Je zult dus een kettingblad van het zelfde merk moeten hebben.
Daar snijd je een interessant punt aan. Ik ben van plan een Rival 11-speed groep icm 52x36 aan te schaffen. Voor de bergen (2 weekjes per jaar) dacht ik gewoon een FSA 50 en 34 blad te monteren (110 steek)
Dat gaat dus niet werken?
Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?
Geplaatst: 22 mar 2017 21:38
door Hanz Bé
Bij Rival weet ik het niet. Maar ik heb bij mijn Force 22 laatst (op de Tacx) getest met 52-34. Dit werkte (opnieuw; op de tacx...) prima. Bijkomend voordeel van die set-up is dat je niks aan de voorderailleur hoeft te doen. (En lekker kunt meetrappen in de afdaling
)
Als dit bij Rival ook werkt heb je alleen een Sram 34 binnenblad nodig....
Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?
Geplaatst: 23 mar 2017 07:12
door Einstein
Wolfhound32 schreef:body schreef:Sram speed 11 met een ander merk werkt niet. Ketting zal er altijd tussen vallen is mijn ervaring. Je zult dus een kettingblad van het zelfde merk moeten hebben.
Daar snijd je een interessant punt aan. Ik ben van plan een Rival 11-speed groep icm 52x36 aan te schaffen. Voor de bergen (2 weekjes per jaar) dacht ik gewoon een FSA 50 en 34 blad te monteren (110 steek)
Dat gaat dus niet werken?
Speed 11 Sram 50x38 of 39 schijnt zeer nauw aan te sluiten om het zo maar te noemen. Waarschijnlijk zal je geen problemen hebben met 50x34.
Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?
Geplaatst: 23 mar 2017 08:05
door Hanz Bé
Oeps, vergeten te melden dat ik een wifli derailleur heb. My bad....
Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?
Geplaatst: 23 mar 2017 20:20
door Wolfhound32
Dus....? Als ik kies voor een 52x36 crank met een korte achterderrie (is volgens mij zelfs max 28) wat is dat een betaalbaar alternatief voor de 2 weekjes bergen?