Vandaag gefietst in 2016
Vandaag vanuit Almere een rondje "wind waaien" in "Waterland". Met windkracht 4 à 5 uit het westen cq. zuidwesten in de rug was het op weg naast de dijk van het Markermeer goed te rijden maar zodra de windvlagen vanaf de zijkant kwamen moest ik het stuur goed vasthouden anders werd ik van de weg geblazen. Bovenop de Schellingwouderbrug moest er worden gewacht en de wind ging goed te keer.!
https://www.strava.com/activities/641634315
https://www.relive.cc/view/641634315
https://www.strava.com/activities/641634315
https://www.relive.cc/view/641634315
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
oke dank ja dat was toen der tijd met de Bes groep ook werd te groot , haak ik af ieder gevalchrissiewizzie schreef:Ik rij niet met Dasia mee, maar met een groep schaatsers. Volgens mij is het met die Dasia groep goed te doen, maar ik vind die groep te groot.
Sensa GF 2022
Eddy Merckx EMX525 Ultegra...2016 ( verkocht )
Koga BeachRacer 2016 ( verkocht )
Eddy Merckx EMX525 Ultegra...2016 ( verkocht )
Koga BeachRacer 2016 ( verkocht )
Het was vandaag weer eens zo'n dag; doodmoe en brak. Ik wilde eigenlijk met de fietsclub mee maar ik kon het vroege opstaan niet opbrengen. Dus heb ik zelf 's middags maar een bescheiden rondje gefietst zomaar en met drie geocaches om toch nog wat sportiefs te doen vandaag.
Veni. Vidi. Fietsie.
J***s TumTumTum, niet zo treurig hoor. Ik zie je al zitten op die fiets met: "Dus heb ik zelf 's middags maar een bescheiden rondje gefietst zomaar en met drie geocaches om toch nog wat sportiefs te doen vandaag".
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- Sweety2008
- Forum-lid
Vandaag ook maar een klein rondje van 65 km gefietst. Heb ook nog een ontsteking in mijn rechter voet dus flink aanzetten lukt niet echt.
Daarom maar op het middenblad geschakeld en met een licht verzet wat gepeddeld.
Zon kwam ook af en toe te voorschijn en man merkt het al het word warmer.
Daarom maar op het middenblad geschakeld en met een licht verzet wat gepeddeld.
Zon kwam ook af en toe te voorschijn en man merkt het al het word warmer.
Ghost Nivolet 6LC
Orlok schreef:J***s TumTumTum, niet zo treurig hoor. Ik zie je al zitten op die fiets met: "Dus heb ik zelf 's middags maar een bescheiden rondje gefietst zomaar en met drie geocaches om toch nog wat sportiefs te doen vandaag"
Nou ja ik zeg toch niet dat het niet leuk was? Ik wilde alleen vandaag 110-120 km fietsen en het werden er 36 ofzo iets. Maar dat is altijd nog beter dan 0.
Veni. Vidi. Fietsie.
-
- Forum-lid
Vandaag eindelijk een koersje gereden in Hoogeveen. Leuk parcours en eigenlijk een maand niet serieus getraind maar afgelopen week weer redelijk begonnen. Ben er dan ook keihard afgereden maar maar één keer gedubbeld dus viel me nog mee. Word je wel sterker van...
Maak joe woar
-
- Forum-lid
Drenthe is ook heel mooi om te mountainbiken. Eigenlijk doe ik dat ook veel te weinig. Vanmiddag dus maar weer eens twee vaste routes aan elkaar vast geknoopt: de vaste route De Strubben-Knihorstbos bij Schipborg en via Anloo en Eext naar de vaste route Gieten-Gasselte-Grolloo.
Langs Anloo waar het heel zanderig is.
Maar waar ook hunebedden, grafheuvels en zelfs een urnenveld zijn.
Het begin van de vaste route bij het zandmeer, bekend van de veldrit.
Tussen het water door.
De nieuwe route ligt er nu ruim twee jaar en gaat langs een enorme zandafgraving bij 't Nije Hemelriek tussen Gieten en Gasselte.
Maar je hebt altijd keuzes...
Als je maar niet te water raakt.
Na de zandafgraving kom je zelfs op een keienstrook uit
En is de schade van de stormen van de laatste tijd nog steeds zichtbaar.
De zwammen komen door het vochtige weer aan de oppervlakte. Ruim zeventig kilometer gefietst en het nekkie er wel af.
Langs Anloo waar het heel zanderig is.
Maar waar ook hunebedden, grafheuvels en zelfs een urnenveld zijn.
Het begin van de vaste route bij het zandmeer, bekend van de veldrit.
Tussen het water door.
De nieuwe route ligt er nu ruim twee jaar en gaat langs een enorme zandafgraving bij 't Nije Hemelriek tussen Gieten en Gasselte.
Maar je hebt altijd keuzes...
Als je maar niet te water raakt.
Na de zandafgraving kom je zelfs op een keienstrook uit
En is de schade van de stormen van de laatste tijd nog steeds zichtbaar.
De zwammen komen door het vochtige weer aan de oppervlakte. Ruim zeventig kilometer gefietst en het nekkie er wel af.
Na een 5-dsaagse citytrip naar het tropisch warme Budapest begon het weer te kriebelen om een ritje te rijden. In Brugge stond er een lokale toertocht op de agenda, dus was de keuze bij deze snel gemaakt. Met 2 makkers vertrokken voor een rit van 105km. Ik had liever de 155km gefietst, maar de meerderheid had beslist om een iets kortere rit te rijden.
Leuke tocht met stukken waar ik nog nooit eerder had gefietst. Altijd leuk om nieuwe wegen te ontdekken. Bij thuiskomst stond er 124km op de teller. Gemiddelde snelheid lag rond de 28km/u. Maar eigenlijk was dat van geen tel. We hebben gezellig gefietst, wat kunnen bijpraten en genoten van een deels nieuwe omgeving.
Nadien nog gezellig iets gedronken bij mij thuis op het zonovergoten terras. Kortom ... Genieten!!!!
Leuke tocht met stukken waar ik nog nooit eerder had gefietst. Altijd leuk om nieuwe wegen te ontdekken. Bij thuiskomst stond er 124km op de teller. Gemiddelde snelheid lag rond de 28km/u. Maar eigenlijk was dat van geen tel. We hebben gezellig gefietst, wat kunnen bijpraten en genoten van een deels nieuwe omgeving.
Nadien nog gezellig iets gedronken bij mij thuis op het zonovergoten terras. Kortom ... Genieten!!!!
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Vandaag maar weer eens de vaste MTB route van Apeldoorn gepakt, want even geen zin in singletracks en geslinger zoals op de Utrechtse Heuvelrug
Had gewoon zin in lekkere lange duurtraining op de MTB en daarvoor is deze route prima geschikt. Techniek 0,0, maar gewoon lekker stoempen/bosracen en de tijd vliegt. Heb me in ieder niet verveeld tijdens mijn 3 rondjes en het aantal MTB'ers op dik 150 km nog geen handjevol............
Auto vlak bij "van der Valk" geparkeerd en extra bidons/vast voer tactisch neergelegd want dat wel nodig als je tegen de 7 uurtjes op pad bent.
Opvallend onderweg:
Sommige stukken lekker droog, zelfs mul zand. Andere stukken met redelijk wat bagger. Daar ook de z.g. olifantenpaden. Heel verschil tov de Utrechtse Heuvelrug.
Overall ondergrond zwaarder dan ik had gedacht/gehoopt, koste best wat moeite om beetje vooruit te komen. (geen mooie p.r.'s)
In ieder geval geen spijt om daar naar toe te rijden. Blijkt aardig rondje voor duurtraining, voor techniek hebben we de UHR.
In ieder geval bijna 160 km in iets minder dan 7 uurtjes onder de wielen. https://www.strava.com/activities/642694115
Had gewoon zin in lekkere lange duurtraining op de MTB en daarvoor is deze route prima geschikt. Techniek 0,0, maar gewoon lekker stoempen/bosracen en de tijd vliegt. Heb me in ieder niet verveeld tijdens mijn 3 rondjes en het aantal MTB'ers op dik 150 km nog geen handjevol............
Auto vlak bij "van der Valk" geparkeerd en extra bidons/vast voer tactisch neergelegd want dat wel nodig als je tegen de 7 uurtjes op pad bent.
Opvallend onderweg:
Sommige stukken lekker droog, zelfs mul zand. Andere stukken met redelijk wat bagger. Daar ook de z.g. olifantenpaden. Heel verschil tov de Utrechtse Heuvelrug.
Overall ondergrond zwaarder dan ik had gedacht/gehoopt, koste best wat moeite om beetje vooruit te komen. (geen mooie p.r.'s)
In ieder geval geen spijt om daar naar toe te rijden. Blijkt aardig rondje voor duurtraining, voor techniek hebben we de UHR.
In ieder geval bijna 160 km in iets minder dan 7 uurtjes onder de wielen. https://www.strava.com/activities/642694115
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........