La Vuelta 2023
Kwetsuur aan het zitvlak moet je als renner niet laten verergeren, dat kan anders later sneller terugkeren. Ook zou hij met eenhoest zitten Eventueel vandaag nug de rit meepakken en dan huiswaarts, die 10de plek kwijt is ook het einde van de wereld niet.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
We weten niet precies wat er aan de hand is, dus het blijft gissen. Bora is één van de meest professionele teams, die zullen hem wel goed adviseren zeker?
-
- Forum-lid
- Contact
Daar gaat Wout Poels een stokje voor steken;)daniel1975 schreef: ↑13 sep 2023 10:06Normaal gesproken wel.
Ik gok dat Jumbo de etappe wel zal willen winnen en dat gaat Kuss niet lukken. Of ze beschermen alleen het rood en geven de etappe weg aan Remco
haarspeldbochten zijn mijn specialiteit...nu die stukken en ervoor en daarna nog
- Enzzo
- Forum-lid HC
Die zadelpijn was eerder in koers en is inmiddels weer over vertelde hij na de etappe. Hij had wel nog veel last van hoesten tijdens die etappe. (bikkel )
Verder wist hij vanochtend te melden dat hij vandaag weer volgas de angliru op wil rijden en zien waar het schip strand; ofwel mee met de besten en anders maar een paar minuten verliezen (topmentaliteit!)
Ik verheug me er al op!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
-
- Forum-lid
Vandaag meet ik met twee maten:
Perfect time = 2316s = 38min36s PP=6,60w/kg
Volgens dit profiel:
12,4km top 1572m 10,21% 1266hm
Perfect time = 2349s = 39min11s + 400m afdaling ~ 39min40s
Dan de vraag, laat Jumbo een groep wegrijden, of is een overwinning op de Angliru geen weggevertje?
V(41:56)=18,31km/u P(65kg)=391w P=6,02w/kg PP(41:56)=6,56w/kg PPP=92%@ammattipyoraily
VUELTA A ESPAÑA, 1999 - 2020 | #LaVuelta23
ANGLIRU (12.80 km, 9.64 %, 1234 m)
1. 2000 | 41:56 | Heras
2. 2013 | 43:07 | Horner
3. 2008 | 43:13 | Contador
4. 2000 | 43:25 | Tonkov
5. 2000 | 43:25 | Laiseka
6. 2013 | 43:35 | Valverde
7. 2013 | 43:35 | V.Nibali
8. 2020 | 43:36 | Carthy
Perfect time = 2316s = 38min36s PP=6,60w/kg
Volgens dit profiel:
12,4km top 1572m 10,21% 1266hm
Perfect time = 2349s = 39min11s + 400m afdaling ~ 39min40s
Dan de vraag, laat Jumbo een groep wegrijden, of is een overwinning op de Angliru geen weggevertje?
Beide is ook nog mogelijk. Groep laten wegrijden maar kort houden. Ik denk dat dit het meest waarschijnlijke scenario is. Rev zal mee willen zitten om punten te pakken voor de bollen (eerste twee cols van 1e). Wat hij daarna kan zullen we moeten zien.
Ik heb de Angliru vorig jaar gedaan en het is een BEEST. Veruit de lastigste beklimming die ik ooit reed.
Ik heb de Angliru vorig jaar gedaan en het is een BEEST. Veruit de lastigste beklimming die ik ooit reed.
Hij is een pak lastiger dan de Mortirolo.
Lastiger dan de Stelvio is moeilijk antwoord op te geven. De Stelvio is een lange, geleidelijke klim. Komt zelden boven de 8%. De Angliru is veel korter maar idioot steil (althans bepaalde delen). Voor mij is de Angliru zeker lastiger dan de Stelvio.
Lastiger dan de Stelvio is moeilijk antwoord op te geven. De Stelvio is een lange, geleidelijke klim. Komt zelden boven de 8%. De Angliru is veel korter maar idioot steil (althans bepaalde delen). Voor mij is de Angliru zeker lastiger dan de Stelvio.
Stelvio heb ik zelf gedaan, verbluffend mooi, niet makkelijk maar ik denk dat de Angliru nog andere koek is. Stelvio heeft zowat altijd dezelfde percentages de laatste 11 kms ( ongeveer 9 %) en eens je in je ritme bent valt dat best mee, zeker gezien je van bocht naar bocht kunt rijden (noordkant, de zwaarste kant dus). Op een helling met stukken van 20% en meer kun je je op zo een stuk gewoon "perte totale" rijden. Voor lichtgewichten misschien doenbaar, voor +80 kg een marteling veronderstel ik. Wat is jouw gewicht Havana?havana schreef: ↑13 sep 2023 12:30 Hij is een pak lastiger dan de Mortirolo.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Kilo of 75 bij 1m85. Ik ben afgetraind maar zeker geen klimmerstype.
De Stelvio zou ik niet eens in mijn top 10 zwaarste beklimmingen zetten. Die kun je namelijk ook gewoon heel rustig omhoog rijden. Met van die steile krengen lukt dat niet. Bijvoorbeeld de Fedaia, de Kronplatz, Valley of the Tears, Rettenbach/Tiefenbach, Muro di Surmano vond ik allemaal lastiger dan de Stelvio.
De Zoncolan moet ik overigens nog doen en is denk ik qua zwaarte ongeveer gelijk aan de Angliru.
De Stelvio zou ik niet eens in mijn top 10 zwaarste beklimmingen zetten. Die kun je namelijk ook gewoon heel rustig omhoog rijden. Met van die steile krengen lukt dat niet. Bijvoorbeeld de Fedaia, de Kronplatz, Valley of the Tears, Rettenbach/Tiefenbach, Muro di Surmano vond ik allemaal lastiger dan de Stelvio.
De Zoncolan moet ik overigens nog doen en is denk ik qua zwaarte ongeveer gelijk aan de Angliru.