Ik ben 183 en rij toch een medium, bbl lijkt toch belangrijk bij canyonfre911 schreef:Ik ben 174,5 cm. Meestal toch de medium variant van de fiets?
Canyon
-
- Forum-lid
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 27 aug 2015 22:33
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Het is ook moeilijk helpen met het vergelijken van geometrietabellen, want Speci werkt niet met Medium als maataanduiding voor de Tarmac en vele andere modellen.
Dus maatje 52 of 54 wellicht ?
Dus maatje 52 of 54 wellicht ?
De Specialized heb ik al een jaartje niet meer en die maten heb ik toen niet op papier gekregen (ook niet voor betaald trouwens). Net nog eens zo nauwkeurig de maatname zoals op de Canyon site gedaan en kom weer op small uit. Gezien iemand van 184cm een medium heeft kan dat natuurlijk wel kloppen.
Ging normaal voor de Endurace CF 7.0 gaan met de 105 groep voor 1499 euro maar vandaag gaat er 10% af van de CF 7.0 SL. Zelfde fiets maar met de Ultegra groep. Deze gaat daardoor van 1699 naar 1529 euro. 30 euro meerprijs voor de upgrade van 105 naar Ultegra.
Ging normaal voor de Endurace CF 7.0 gaan met de 105 groep voor 1499 euro maar vandaag gaat er 10% af van de CF 7.0 SL. Zelfde fiets maar met de Ultegra groep. Deze gaat daardoor van 1699 naar 1529 euro. 30 euro meerprijs voor de upgrade van 105 naar Ultegra.
-
- Forum-lid
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 27 mei 2014 12:40
Ik heb de S van de Ultimate CF SL met 1.73 m, wel met 120mm stuurpen. Past prima. Online vind je wss nog wel geometrietabelen van je oude Specialized terug als je zoekt op typenummer. Kijk vooral naar stack en reach en bovenbuislengte om je kadermaat te kiezen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Dat bedoel ik dus!
Online is de geometrietabel van je Speci wel te vinden, vergelijk die met die van de Canyon.
Zo moeilijk is het allemaal niet....
Kijk naar de horizontale lengte bovenbuis en lengte balhoofdbuis en je hebt de maten.
S of M, 52 of 54, who cares als de maten maar overeen komen!
Zeer waarschijnlijk heb je een S of een 52 nodig.
Online is de geometrietabel van je Speci wel te vinden, vergelijk die met die van de Canyon.
Zo moeilijk is het allemaal niet....
Kijk naar de horizontale lengte bovenbuis en lengte balhoofdbuis en je hebt de maten.
S of M, 52 of 54, who cares als de maten maar overeen komen!
Zeer waarschijnlijk heb je een S of een 52 nodig.
precies dat laatste, de 3:1 regelResch2 schreef:De opening heeft gewoon met de geometrie van een grotere maat te maken. Het is namelijk geen kap die als het ware om de staande buis is gebogen maar een buis die gedeeltelijk rond het achterwiel is gevormd, bij een grote maat komt dit echter een stukje boven het achterwiel uit omdat daar de achtervork in de staande buis aansluit. Als het zo mooi zou aansluiten als bij maatje M dan kwam in een grote maat de achtervork veel te laag in de staande buis uit en zou het frame nooit z'n stijfheid krijgen. Andere optie was extra veel carbon toevoegen om het wel aan te laten sluiten maar dan krijg je echt kappen die wellicht te groot zijn om binnen de uci norm te blijven.
jammer voor grote rijders, die hebben zo al te kampen met meer luchtweerstand...
Na bijna 4 maanden wachten op het smaller stuur & andere zadelpen is alles deze week geleverd. Beide artikelen in 1 doos te sturen was wel te moeilijk blijkbaar. Eerst de zadelpen en dag nadien stond UPS er weer met een doos voor het stuur
Had graag een smaller stuur (nu 40 ipv 42) en moest mijn zadel volledig naar voren schuiven met een setback zadelpen. Vandaar dus nu de pen zonder setback.
Had graag een smaller stuur (nu 40 ipv 42) en moest mijn zadel volledig naar voren schuiven met een setback zadelpen. Vandaar dus nu de pen zonder setback.
Bij maatvoering idd niet teveel naar de maat aanduidingen van de fabrikanten kijken. Wat de een een L noemt is bij de ander een M. Met name lengte bovenbuis en zitbuis alsmede de stack en reach zeggen zoveel meer. De stack/reach verhouding zegt iets over de sportiviteit van het frame. Een stack/reach verhouding van 1,45 is een race geometrie en een stack/reach van 1,60 is een comfort geometrie. Daar tussen zit nog een tussenklasse race geometrie met wat meer comfort.
-
- Forum-lid
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 28 mei 2015 14:18
Mijn Canyon is ook aangekomen
-
- Forum-lid
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 28 mei 2015 14:18
Inderdaad, is een XL. Center bracket naar top zadel = 86 cm op de foto.RuudRuud schreef:Ultimate cf slx?
Welke maat en hoe hoog staat je zadel? Een ultimate is nog steeds ook interessant namelijk