Dag allemaal,
Ik ben relatief nieuw op dit forum en kwam hier terecht omdat ik op zoek ging naar mede Cervélo bezitters/liefhebbers. Zelf heb ik sinds vorig jaar een blauw-zwarte S2. Dit jaar de Amstel Gold Race gereden en meer recent was ik bij de Homeride, Bij elkaar geteld heb ik tijdens beide vrij grote evenementen hooguit 5 tot 8 Cervélo's waargenomen. Ik ben dus op zoek gegaan naar verklaringen voor dit beperkte aantal, één daarvoor is vrij eenvoudig denk ik gezien ze vrij prijzig zijn.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of iemand hier op het forum wellicht beter ingevoerd is omtrent de historie van Cervélo (ongetwijfeld..). Is het toch de exclusiviteit, de achterliggende periode met veel (vermeende) imitatie of nog andere redenen dat in Nederland het grotere publiek meer kiest voor Sensa, Specialized, Trek etc.?
Zelf fiets ik nog niet zo lang, een jaar of 2, en ben begonnen met een Bianchi. Vorig jaar toen ik voor onderhoud bij de dealer was kwam ik een rijtje fietsen van Cervélo tegen, toen wist ik direct wat ik wilde en wat bij me past
Alvast bedankt voor jullie meningen/input!
Groeten, Harrie