Het dopingtopic 2.0
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik vind die beelden nog niet extreem raar. Dat een sport waar zo gruwelijk veel geld in om gaat volledig zonder controle is, is veel vreemder.
Less is bore
De prangende vraag is natuurlijk wat heeft die mecanicien in die tussentijd - ong. 5 kilometer koers - met die fiets van Cancellara uitgespookt.! Hij was niet in de volgauto gestapt omdat de ploeg later heeft verklaart dat zij de mecanicien en de fiets waren vergeten. Hij heeft waarschijnlijk - ong. 500mtr. - te voet het parcours, wat daar in een lus liep, afgesneden om de fiets weer te kunnen omwisselen. Met andere woorden het was een voor opgezet plan.!fiedoo schreef:tja als dat het enige is wat je gezien hebt in het filmpje dat Boonen trager rijdt dan cancellara had je beter niet gekeken. Dat wist ons moe haren hond ook al zonder te kijken.
Nog wat beeldmateriaal:
https://www.youtube.com/watch?v=vpiCpPW7kuk
cancellara wisselt (waarom?), fiets en mecanicien zijn wat later verdwenen in de volgwagen, nog later staat de ( verdwenen) mecanicien cancellara op te wachten met zijn oorspronkelijke fiets? De ploeg van cancellare zegt dat ze de mecanicien en fiets VERGETEN waren?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Dat KAN niet anders, die heeft natuurlijk de bidonaccu verwisseld voor een nieuwe.....
Verder kan je het ook weer gaan hebben over de motorgedreven demarrage in Parijs Roubaix een week later.
4 Man houden de benen stil en Fabian trapt hard door en is weg, ook al zo'n klassieker die lui die nooit gekoerst hebben maar niet begrijpen.
Verder kan je het ook weer gaan hebben over de motorgedreven demarrage in Parijs Roubaix een week later.
4 Man houden de benen stil en Fabian trapt hard door en is weg, ook al zo'n klassieker die lui die nooit gekoerst hebben maar niet begrijpen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Buitengewoon interessant kijkje in hoe een nietsvermoedende toprenner de EPO in het peloton zag verschijnen...
http://www.cyclingnews.com/blogs/author ... -climbers/
http://www.cyclingnews.com/blogs/author ... -climbers/
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Aardig verhaal inderdaad over hoe epo zijn intrede deed. Maar bovenstaande quote geeft wat mij betreft wel aan dat ook Millar waarschijnlijk zijn sport niet clean beoefende. De renners die EPO gebruikten waren gewoon beter op de hoogte van de mogelijkheden.Before the 1990s the usual weapons of choice, if you were willing to risk the side effects, were mainly cortisone or corticosteriods, and everything else was detectable. Most things came with an off-day or injury risk too which kind of limited the abuse.
Lemond had het daar ook altijd over: Amfetamines en (cortisco)Steroïden. Hij beargumenteerde dat steroïden je te zwaar maakten en amfetamines te stom om een grote ronde te rijden, en dat dat dus de enige plek was waar echt schone renners als vanzelf bovenaan terechtkwam.
Ondanks zijn schone imago bestaan over hem ook steeds meer twijfels.
Net als bij Armstrong zijn bij Lemond bijna al zijn concurenten gepakt.Marxten schreef:Lemond had het daar ook altijd over: Amfetamines en (cortisco)Steroïden. Hij beargumenteerde dat steroïden je te zwaar maakten en amfetamines te stom om een grote ronde te rijden, en dat dat dus de enige plek was waar echt schone renners als vanzelf bovenaan terechtkwam.
En dan volhouden dat hij wel "schoon" reed.
Yeah right.
Lemond is in mijn ogen gewoon huichelaar.
-
- Forum-lid
Niemand in Lemond zijn tijd was schoon. Dat maakte de koers dan wel weer eerlijker.
Maak joe woar
Volgens mij werken die Steroïden bij Lemond nog steeds door.Marxten schreef:Lemond had het daar ook altijd over: Amfetamines en (cortisco)Steroïden. Hij beargumenteerde dat steroïden je te zwaar maakten en amfetamines te stom om een grote ronde te rijden, en dat dat dus de enige plek was waar echt schone renners als vanzelf bovenaan terechtkwam.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Dat is dus niet waar. Rook met z'n 10en maar eens een stickie. Het effect is zeer divers en dat is met doping niet anders. De verschillen in effect kunnen spectaculair groot zijn.Fietsen?altijd schreef:Niemand in Lemond zijn tijd was schoon. Dat maakte de koers dan wel weer eerlijker.