Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 12 apr 2016 08:57

pieterdijk schreef:Overigens wel de vraag neergelegd of het frame eerst kaal wordt geschuurd want ik hoef geen 2 laklagen. Ik ben benieuwd!!
Dat kun je vergeten. Dat is veel te risicovol met carbon.

pieterdijk
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 mar 2010 14:41

pieterdijk 12 apr 2016 09:07

RuudRuud schreef:
pieterdijk schreef:Overigens wel de vraag neergelegd of het frame eerst kaal wordt geschuurd want ik hoef geen 2 laklagen. Ik ben benieuwd!!
Dat kun je vergeten. Dat is veel te risicovol met carbon.
Fijn dus dan komt er 2 a 300 gram bij. Het is niet dat ik een weightwheenie ben, maar ik koop ook geen duur frame om hem te verzwaren..

Overigens krijg ik net de mail dat zowel het frame als de voorvork naar de spuiter zijn gestuurd. Zodat hij kan bepalen wat de beste keuze is. Dat klinkt redelijk. Wel staat er bij ''er zal uiteraard geen gewichtstoename zijn door het opnieuw spuiten''.
Dat is wel knap ;)
Nog maar een fiets erbij

LittleWhiteDog
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 02 okt 2015 13:08

LittleWhiteDog 12 apr 2016 09:22

labean schreef:@LWD.. Toen ik een aantal weken geleden op een woensdagmiddag het verzendbevestigingsmailtje kreeg dacht ik ook dat ik 'm op zn vroegst smaandags kon verwachten. Maar 's morgens stond de track-and-trace-code al op 'opgehaald door postbode in sorteercentrum Apeldoorn'. Gelukkig had ik die donderdagmiddag geen afspraken. Geniet er morgen van beiden!

Hehe, thanks ! Volgens UPS is het inderdaad vandaag te doen ! Hopelijk zijn mijn ouders thuis op het moment dat de ups-guy langskomt ... Duimen :winkthumb:

rick023
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 dec 2015 20:56

rick023 12 apr 2016 09:53

Hi allemaal - meng me even kort in de oneindige discussie van maten. Mijn vriendin kijkt naar een Endurance 7.0 CF SL en als we haar maten invoeren in de frame calculator zitten we op een M. Wat ons doet twijfelen voor een L is dat als we de BBL 1cm langer maken dat we op een L komen. Haar huidige fiets heeft een stack van 63cm en reach van 43cm met een 12 cm stuurpen. Daarbij zit ze veel te ver naar voren en wilt ze korter zitten. Zit met name met de stack in dit geval. Ze is 177 en heeft een BBL van 86cm. Haar romp is 64cm en arm 62cm. Wat adviseren jullie?
Laatst gewijzigd door rick023 op 12 apr 2016 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Canyon Ultimate CF SLX 8.0 Disc
Canyon Speedmax CF SLX

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 12 apr 2016 10:00

rick023 schreef:Hi allemaal - meng me even kort in de oneindige discussie van maten. Mijn vriendin kijkt naar een Endurance 7.0 CF SL en als we haar maten invoeren in de frame calculator zitten we op een M. Wat ons doet twijfelen voor een L is dat als we de BBL 1cm langer makend at we op een L komen. Haar huidige fiets heeft een stack van 63cm en reach van 43cm met een 12 cm stuurpen. Daarbij zit ze veel te ver naar voren en wilt ze korter zitten. Zit met name met de stack in dit geval. Ze is 177 en heeft een BBL van 86cm. Haar romp is 64cm en arm 62cm. Wat adviseren jullie?
Hier precies dezelfde maten, (177/86), ik fiets op een cf slx (model 2015) maat M, andere geo dan endurace, maar ter info. Romp/arm zal ik nog even nazoeken)

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 12 apr 2016 10:06

Hoe hoog zou het verloop zijn bij de klantenservice van Canyon? :+

De puinhoop blijkt nog niet over te zijn.... Fiets begin maart besteld onder vooruitbetaling. Krijg ik een mail dat de fiets klaarstaat maar er nog niet betaald is. Dat van de betaling klopt, ik ga namelijk niet vooruitbetaling als zaken nog niet klaarstaan ;). Paar dagen later de bevestiging van betaling binnen.

Blijkt de fiets nog helemaal niet klaar te staan. En een levertijd is niet te geven. Het standaard riedeltje...

Kortom, order twee van mij die verprutst wordt.

LittleWhiteDog
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 02 okt 2015 13:08

LittleWhiteDog 12 apr 2016 14:10

Hij is er ! Kreeg smsje ... Dat wordt dus nog een lange namiddag op het werk :?
Foto volgt. Volgende week een afspraak bij de fietspositionist (of hoe heet dat) en dan kunnen we vlammen !

ironmon
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 28 mei 2006 23:49

ironmon 12 apr 2016 15:31

LittleWhiteDog schreef:Hij is er ! Kreeg smsje ... Dat wordt dus nog een lange namiddag op het werk :?
Foto volgt. Volgende week een afspraak bij de fietspositionist (of hoe heet dat) en dan kunnen we vlammen !
Klopt die volgorde wel? Eerst fiets kopen en dan positie laten uitmeten. Dan heb je hooguit nog wat mogelijkheid tot aanpassen van de zadelpositie en in beperkte mate ook de stuurhoogte (spacers), al de rest ligt dan toch al vast.

rick023
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 dec 2015 20:56

rick023 12 apr 2016 15:40

monsieurpinot schreef:
rick023 schreef:Hi allemaal - meng me even kort in de oneindige discussie van maten. Mijn vriendin kijkt naar een Endurance 7.0 CF SL en als we haar maten invoeren in de frame calculator zitten we op een M. Wat ons doet twijfelen voor een L is dat als we de BBL 1cm langer makend at we op een L komen. Haar huidige fiets heeft een stack van 63cm en reach van 43cm met een 12 cm stuurpen. Daarbij zit ze veel te ver naar voren en wilt ze korter zitten. Zit met name met de stack in dit geval. Ze is 177 en heeft een BBL van 86cm. Haar romp is 64cm en arm 62cm. Wat adviseren jullie?
Hier precies dezelfde maten, (177/86), ik fiets op een cf slx (model 2015) maat M, andere geo dan endurace, maar ter info. Romp/arm zal ik nog even nazoeken)
Top dank je. Canyon chat zegt ook M omdat de calculator wellicht iets meer op BBL is gericht.
Canyon Ultimate CF SLX 8.0 Disc
Canyon Speedmax CF SLX

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 12 apr 2016 15:57

ironmon schreef:
LittleWhiteDog schreef:Hij is er ! Kreeg smsje ... Dat wordt dus nog een lange namiddag op het werk :?
Foto volgt. Volgende week een afspraak bij de fietspositionist (of hoe heet dat) en dan kunnen we vlammen !
Klopt die volgorde wel? Eerst fiets kopen en dan positie laten uitmeten. Dan heb je hooguit nog wat mogelijkheid tot aanpassen van de zadelpositie en in beperkte mate ook de stuurhoogte (spacers), al de rest ligt dan toch al vast.
Setback, stuurpenlengte, spacers, zadelhoogte, stuurbreedte/reach/drop.

Als de framemaat goed is en past bij je lichaam dan kun je net zo goed naderhand een meting laten doen.

Het is meestal wel andersom ja ;)

basil
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 jun 2010 14:49

basil 12 apr 2016 16:19

LittleWhiteDog schreef:Hij is er ! Kreeg smsje ... Dat wordt dus nog een lange namiddag op het werk :?
Foto volgt. Volgende week een afspraak bij de fietspositionist (of hoe heet dat) en dan kunnen we vlammen !
Super !
Ik kwam net binnen op mijn buro en zag een papiertje liggen van ups.. aan mijn deur geweest en pakket afgegeven bij mijn overbuur :D Mijn overbuurvrouw heeft me nog nooit zo glimlachend voor haar deur zien staan ;)

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 12 apr 2016 16:26

basil schreef:
LittleWhiteDog schreef:Hij is er ! Kreeg smsje ... Dat wordt dus nog een lange namiddag op het werk :?
Foto volgt. Volgende week een afspraak bij de fietspositionist (of hoe heet dat) en dan kunnen we vlammen !
Super !
Ik kwam net binnen op mijn buro en zag een papiertje liggen van ups.. aan mijn deur geweest en pakket afgegeven bij mijn overbuur :D Mijn overbuurvrouw heeft me nog nooit zo glimlachend voor haar deur zien staan ;)
Das ook wat om zo'n doos (formaat) bij de buren te dumpen :roll:

Snel uitpakken en in elkaar zetten dus!

Plaats reactie