Een aantal van deze mogelijkheden zijn bij Canyon dan weer nét iets lastiger op maat af te stellen, als ik tenminste kan uitgaan van de posts over het verkrijgen van niet-standaard onderdelen voor de afmontage. Dat is wat ik eigenlijk bedoelde met "al de rest ligt toch al vast".RuudRuud schreef:Setback, stuurpenlengte, spacers, zadelhoogte, stuurbreedte/reach/drop.ironmon schreef:Klopt die volgorde wel? Eerst fiets kopen en dan positie laten uitmeten. Dan heb je hooguit nog wat mogelijkheid tot aanpassen van de zadelpositie en in beperkte mate ook de stuurhoogte (spacers), al de rest ligt dan toch al vast.LittleWhiteDog schreef:Hij is er ! Kreeg smsje ... Dat wordt dus nog een lange namiddag op het werk
Foto volgt. Volgende week een afspraak bij de fietspositionist (of hoe heet dat) en dan kunnen we vlammen !
Als de framemaat goed is en past bij je lichaam dan kun je net zo goed naderhand een meting laten doen.
Het is meestal wel andersom ja
Canyon
-
- Forum-lid
ironmon schreef:Klopt die volgorde wel? Eerst fiets kopen en dan positie laten uitmeten. Dan heb je hooguit nog wat mogelijkheid tot aanpassen van de zadelpositie en in beperkte mate ook de stuurhoogte (spacers), al de rest ligt dan toch al vast.LittleWhiteDog schreef:Hij is er ! Kreeg smsje ... Dat wordt dus nog een lange namiddag op het werk
Foto volgt. Volgende week een afspraak bij de fietspositionist (of hoe heet dat) en dan kunnen we vlammen !
Ik wist mijn maten vooraf al, had mij voor mijn vorige fiets al laten opmeten. Dus in samenspraak met die kerel de juiste maat besteld. Ik ga alleen nog even langs om mijn zadel- en stuurhoogte helemaal perfect te laten zetten. En setback idd. Het moet helemaal correct staan, ik doe heel wat kilometers of uitdagingen en heb wat issues mbt gewrichten enzo. Vandaar
Nee hoor, alles is te verkrijgen. De Aeroad heeft een niet standaard zadelpen dus die zal echt van Canyon moeten komen. De rest (mea culpa als ik iets vergeet ) is niet moeilijker dan een standaard Giant. (ook 1 1/4" voorvork)ironmon schreef:Een aantal van deze mogelijkheden zijn bij Canyon dan weer nét iets lastiger op maat af te stellen, als ik tenminste kan uitgaan van de posts over het verkrijgen van niet-standaard onderdelen voor de afmontage. Dat is wat ik eigenlijk bedoelde met "al de rest ligt toch al vast".
Blijkbaar zijn de leveringsachterstanden stilaan opgelost. Zonet een berichtje gehad dat de Endurace van mijn vrouwtje klaar staat om te verzenden. Hij was normaal voorzien tss 25 en 30 April.
Ze gaat verrast zijn als ze later deze week een toertje wil gaan doen en ze merkt dat er een nieuwe fiets klaar staat voor haar .
Nu kan haar Ridley van 10kg dienen als winterfiets.
Ze gaat verrast zijn als ze later deze week een toertje wil gaan doen en ze merkt dat er een nieuwe fiets klaar staat voor haar .
Nu kan haar Ridley van 10kg dienen als winterfiets.
Canyon Ultimate CF sl Movistar.
Gios Torino Professional '84.
Colner Strada '74.
Colner Strada '74.
Ik heb begin Februari de Endurace CF 7.0 besteld en die was normaal voorzien tegen eind April. 'k Heb trouwens gemerkt dat hij ondertussen 100€ duurder is geworden.
Canyon Ultimate CF sl Movistar.
Colner Strada '74.
Colner Strada '74.
rick023 schreef:Top dank je. Canyon chat zegt ook M omdat de calculator wellicht iets meer op BBL is gericht.monsieurpinot schreef:Hier precies dezelfde maten, (177/86), ik fiets op een cf slx (model 2015) maat M, andere geo dan endurace, maar ter info. Romp/arm zal ik nog even nazoeken)rick023 schreef:Hi allemaal - meng me even kort in de oneindige discussie van maten. Mijn vriendin kijkt naar een Endurance 7.0 CF SL en als we haar maten invoeren in de frame calculator zitten we op een M. Wat ons doet twijfelen voor een L is dat als we de BBL 1cm langer makend at we op een L komen. Haar huidige fiets heeft een stack van 63cm en reach van 43cm met een 12 cm stuurpen. Daarbij zit ze veel te ver naar voren en wilt ze korter zitten. Zit met name met de stack in dit geval. Ze is 177 en heeft een BBL van 86cm. Haar romp is 64cm en arm 62cm. Wat adviseren jullie?
Kijk even naar haar lenigheid. Ik zou voor een M gaan. Ik heb zelf een L en past net, mijn maten zijn BBL 88.6 cm / RL 61 cm en armlengte 67 cm.
Andere fiets en een maand eerder besteld dus. Oh well, ik heb nog 6 weken speling. Veel plezier voor de misses!ippe schreef:Ik heb begin Februari de Endurace CF 7.0 besteld en die was normaal voorzien tegen eind April. 'k Heb trouwens gemerkt dat hij ondertussen 100€ duurder is geworden.
-
- Forum-lid
En hier is ie dan; nog met alle spacers en het zadel op de hoogste stand. Zonder pedalen nog. De Garmin houder is nog niet gemonteerd. En de foto is een beetje te donker getrokken maar soit
Heel erg tevreden over de fiets ! Het kader is in het echt donkerder dan op de site van Canyon. Eerder dolfijngrijs dan zilvergrijs. En mat. Dat had ik ook niet echt opgemaakt uit de foto's van Canyon.
Toch nog een klein beetje verrast dus Maar positief hoor
Ik had ook wat voorbehoud bij de wielen vooraf, maar ik vind ze écht prachtig !
De fiets is àf voor mij, en de 6 maanden wachten nu alvast waard.
Benieuwd naar de eerste rit !
Heel erg tevreden over de fiets ! Het kader is in het echt donkerder dan op de site van Canyon. Eerder dolfijngrijs dan zilvergrijs. En mat. Dat had ik ook niet echt opgemaakt uit de foto's van Canyon.
Toch nog een klein beetje verrast dus Maar positief hoor
Ik had ook wat voorbehoud bij de wielen vooraf, maar ik vind ze écht prachtig !
De fiets is àf voor mij, en de 6 maanden wachten nu alvast waard.
Benieuwd naar de eerste rit !
Hoi,
Mijn stuurlint (wit) voor de Aeroad CF 2014 is aan vervanging toe. Ik zoek het identieke stuurlint maar zonder Canyon logo's. Ik ben het al ooit eens tegengekomen maar en vergeten het merk en type op te schrijven.
Het is zonder gaatjes, soort van suede
Iemand een idee welk stuurlint overeenkomt met hetgeen er op een Aeroad CF uit 2014 zat gewikkeld.
Mijn stuurlint (wit) voor de Aeroad CF 2014 is aan vervanging toe. Ik zoek het identieke stuurlint maar zonder Canyon logo's. Ik ben het al ooit eens tegengekomen maar en vergeten het merk en type op te schrijven.
Iemand een idee welk stuurlint overeenkomt met hetgeen er op een Aeroad CF uit 2014 zat gewikkeld.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
-
- Forum-lid
Sealskinz ?vincent75 schreef:Hoi,
(ps : ik heb ooit een stuurlint van specialized gehad, ook suede-achtig en goed dik. was ik héél tevreden over ... jammer dat een valpartij een abrupt einde aan de samenwerking gemaakt heeft )