Het dopingtopic 2.0
-
- Forum-lid
Froome vind ik minder verdacht dan Wiggins. Wiggins had helemaal niet de bouw van een tourwinnaar maar Froome heeft buitengewone genetische kwaliteiten die hem zo goed maken.
Maak joe woar
De bouw van een tourwinnaar? Hoe ziet dat er uit? Froome is zo mager en heeft zulke dunne beentjes dat hij in tijdritten normaal gezien nog geen 50 -13 zou mogen kunnen rondkrijgen. Maar hij doet het toch maar in de tijdritten. En in de bergen natuurlijk wat min of meer normaal is met zijn "bouw".Fietsen?altijd schreef:Froome vind ik minder verdacht dan Wiggins. Wiggins had helemaal niet de bouw van een tourwinnaar maar Froome heeft buitengewone genetische kwaliteiten die hem zo goed maken.
Je had Merckx en Indurain(relatief groot en "zwaar"), Hinault , Lemond en Evans beiden redelijk "geblokte krachtige types", Van Impe, Pantani, Sastre, Contador, Schleck: de kleinere kimmerstypes, daarbij ook nog de rouleurs type Armstrong en Wiggins.
Dus ik zou stellen enkel de types Greipel, Cavendisch en Kittel zullen nooit een tourwinnaar worden..allez zonder mechanische hulpmiddellen toch niet

Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

In een intervieuw in de krant stelt Tim Wellens dat hij het niet zo begrepen heeft op bvb Contador en Valverde, mannen die al betrapt zijn op doping maar nu zelfs nog harder rijden. In het geval van Contador zou ik het niet durven zeggen maar inderdaad Valverde rijdt nog even hard dan vroeger.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

Maar wat vindt Wellens dan van renners als van Avermaet, waar toch ook een raar babyvoeding geurtje omheen hangt of een team als Sky, waar de shit aan alle kanten omhoog komt borrelen? Of vindt hij het alleen verwerpelijk bij een vroegere generatie of bij renners uit zo'n onbetrouwbaar Zuid Europees land?
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
je moet goed lezen: het gaat er bij hem om dat renners die vroeger al hard reden, dan "betrapt?" werden daarna nog even hard of nog harder gaan rijden of winnen zijn. Zegt HIJ dus.Karl66 schreef:Maar wat vindt Wellens dan van renners als van Avermaet, waar toch ook een raar babyvoeding geurtje omheen hangt of een team als Sky, waar de shit aan alle kanten omhoog komt borrelen? Of vindt hij het alleen verwerpelijk bij een vroegere generatie of bij renners uit zo'n onbetrouwbaar Zuid Europees land?

- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb nog meer twijfels bij Valverde dan bij AC.
Valverde gaat maar door met winnen ondanks zijn leeftijd.
En heel Sky stinkt. Het zorgvuldig opgepoetste imago wordt steeds doffer en de eerste gaten zullen snel erin komen. Iedereen is daar zo graatmager, geloof er niks van dat dat alleen door dieet komt.
Valverde gaat maar door met winnen ondanks zijn leeftijd.
En heel Sky stinkt. Het zorgvuldig opgepoetste imago wordt steeds doffer en de eerste gaten zullen snel erin komen. Iedereen is daar zo graatmager, geloof er niks van dat dat alleen door dieet komt.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Met Sky is toch niks mis? De teamarts deelt aan zo ongeveer iedereen medicijnen uit zonder recept behalve aan de sporters...
http://www.nu.nl/wielrennen/4513920/sky ... emmer.html
http://www.nu.nl/wielrennen/4513920/sky ... emmer.html
Campagnolo Ultra Dork
Die epo was voor mijn hond...
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ach, ach, dat verhaal wordt steeds ongeloofwaardiger... zouden ze hier exht mee weg komen?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!