Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
JorBak
Forum-lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 03 jan 2015 20:39

Gebruikersavatar JorBak 13 apr 2016 17:01

Kan inderdaad Roubaix stuurlint zijn waar je naar op zoek bent (Specialized, of S-Wrap).

Vince!
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 nov 2014 21:24

Vince! 13 apr 2016 19:11

rick023 schreef:Hi allemaal - meng me even kort in de oneindige discussie van maten. Mijn vriendin kijkt naar een Endurance 7.0 CF SL en als we haar maten invoeren in de frame calculator zitten we op een M. Wat ons doet twijfelen voor een L is dat als we de BBL 1cm langer maken dat we op een L komen. Haar huidige fiets heeft een stack van 63cm en reach van 43cm met een 12 cm stuurpen. Daarbij zit ze veel te ver naar voren en wilt ze korter zitten. Zit met name met de stack in dit geval. Ze is 177 en heeft een BBL van 86cm. Haar romp is 64cm en arm 62cm. Wat adviseren jullie?
Met ongeveer zo goed als dezelfde lichaamsbouw heb ik ook lang getwijfeld tussen een M of L. Uiteindelijk de Medium gekozen en na 3 ritten lijkt het me de goede keuze. Gevoelsmatig zou de Large te groot geweest zijn. Wel ben ik van plan om de standaard stuurpen van 10 cm te vervangen door een langer model.

xytras
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:26
Locatie: Roeselare, Belgie

xytras 13 apr 2016 19:59

Canyon is toch raar bezig hoor. Ik begrijp er niets meer van. Vorige week, 7/4, een cf sl 9.0 besteld. Leverdatum vanaf 25//4. Gisteren, zonder enig bericht, stond de ups-man aan de deur met een grote doos... Pas op, ik klaag niet hé, gewoon verrast...

MacE
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 nov 2014 07:13

MacE 13 apr 2016 21:15

Ik zou 'm terugsturen en vragen dat ze 'm de 25ste opnieuw leveren... 8-)

xytras
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:26
Locatie: Roeselare, Belgie

xytras 13 apr 2016 21:20

:mrgreen:

flins
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 12 apr 2013 01:02

flins 14 apr 2016 13:17

Inderdaad! Wat denken ze wel niet, daar bij Canyon.... :o :mrgreen:

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2266
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 14 apr 2016 14:09

LittleWhiteDog schreef:
vincent75 schreef:Hoi,

Mijn stuurlint (wit) voor de Aeroad CF 2014 is aan vervanging toe. Ik zoek het identieke stuurlint maar zonder Canyon logo's. Ik ben het al ooit eens tegengekomen maar en vergeten het merk en type op te schrijven.
Het is zonder gaatjes, soort van suede

Iemand een idee welk stuurlint overeenkomt met hetgeen er op een Aeroad CF uit 2014 zat gewikkeld.
Sealskinz ?

(ps : ik heb ooit een stuurlint van specialized gehad, ook suede-achtig en goed dik. was ik héél tevreden over ... jammer dat een valpartij een abrupt einde aan de samenwerking gemaakt heeft :) )
Ik ben voor BBB GripRibbon BHT-11 gegaan. Moet volgens de omschrijving wel in de buurt komen van hetgeen ik zoek.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

mkriens
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 jan 2014 14:29
Locatie: Eindhoven

mkriens 14 apr 2016 15:41

Haha, zat ik me te bedenken of ik de Ultimate CF SLX 9.0 DI2 in maat XL het blauw zou bestellen of niet, is de keuze voor me gemaakt: Uitverkocht. :-)

camu
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 feb 2008 00:34

camu 14 apr 2016 16:05

mkriens schreef:Haha, zat ik me te bedenken of ik de Ultimate CF SLX 9.0 DI2 in maat XL het blauw zou bestellen of niet, is de keuze voor me gemaakt: Uitverkocht. :-)
Als je de Ultimate CF SLX graag in die kleur en als DI2 frame wilt hebben kun je de 8.0 nog overwegen. Die versie is wel nog als XL beschikbaar. Mis je wel het aero stuur, maar je kunt de Ultegra groep nog vervangen door Dura Ace Dr2.

Vrees dat ik het antwoord wel al weet, maar iemand die weet of Canyon plannen heeft aero cockpit als los onderdeel te gaan verkopen?

ippe
Forum-lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 jan 2014 18:36

ippe 14 apr 2016 20:23

Zo, mijn vrouw haar fiets staat klaar. De komende dagen alles nog fijner afstellen als ze ermee gereden heeft.
Afbeelding

Afbeelding
Canyon Ultimate CF sl Movistar.
Gios Torino Professional '84.
Colner Strada '74.

Resch2
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 nov 2015 08:56

Resch2 14 apr 2016 21:28

camu schreef:
mkriens schreef:Haha, zat ik me te bedenken of ik de Ultimate CF SLX 9.0 DI2 in maat XL het blauw zou bestellen of niet, is de keuze voor me gemaakt: Uitverkocht. :-)
Als je de Ultimate CF SLX graag in die kleur en als DI2 frame wilt hebben kun je de 8.0 nog overwegen. Die versie is wel nog als XL beschikbaar. Mis je wel het aero stuur, maar je kunt de Ultegra groep nog vervangen door Dura Ace Dr2.

Vrees dat ik het antwoord wel al weet, maar iemand die weet of Canyon plannen heeft aero cockpit als los onderdeel te gaan verkopen?
Heb die vraag meerdere keren gesteld tussen september en december, zowel bij canyon nl en via de chat met Duitsland. Steeds was het antwoord: ja, maar pas vanaf het voorjaar 2016... Dat was me (zeker gezien de leveringsellende die toen heerste) iets te vaag, ben voor easton stuur gegaan.

greuf
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 apr 2009 23:57
Locatie: Breda

greuf 15 apr 2016 12:29

[quote="LittleWhiteDog"]En hier is ie dan; nog met alle spacers en het zadel op de hoogste stand. Zonder pedalen nog. De Garmin houder is nog niet gemonteerd. En de foto is een beetje te donker getrokken maar soit :)

Heel erg tevreden over de fiets ! Het kader is in het echt donkerder dan op de site van Canyon. Eerder dolfijngrijs dan zilvergrijs. En mat. Dat had ik ook niet echt opgemaakt uit de foto's van Canyon.
Toch nog een klein beetje verrast dus :) Maar positief hoor ;)

Ik had ook wat voorbehoud bij de wielen vooraf, maar ik vind ze écht prachtig !
De fiets is àf voor mij, en de 6 maanden wachten nu alvast waard.

Benieuwd naar de eerste rit !

Super mooi, zeker die kleur. Veel plezier ermee!
Cervelo S2, Campa Centaur Carbon, Shamal Ultra
Canyon, Grand Canyon AL 7.9

Plaats reactie