Cervélo
-
- Forum-lid HC
Ik zag het net op het www, ik heb de aero 2 position seatpost nodig van Cervelo voor de S2,3 en 5.
Het is model 2014/15, die hele mooie zwart blauwe.
De enigste kleurcombi waarvoor ik nog zou zwichten bij Cervelo.....
Heb 'm afgemonteerd met Campa Record 11sp 2017, Reynolds Strike wielen en carbon Zipp combi stuur/stuurnok, welke ik nog had liggen.
7,1kg met de Reynolds, 6,9kg met 38mm carbon wielen.
Het is model 2014/15, die hele mooie zwart blauwe.
De enigste kleurcombi waarvoor ik nog zou zwichten bij Cervelo.....
Heb 'm afgemonteerd met Campa Record 11sp 2017, Reynolds Strike wielen en carbon Zipp combi stuur/stuurnok, welke ik nog had liggen.
7,1kg met de Reynolds, 6,9kg met 38mm carbon wielen.
Merci allemaal.
Eerste indrukken na een tempoduurrit zijn positief. De fiets is minder nerveus in stuurgedrag dan de Foil, wat stabieler en trefzekerder, en ook een stuk comfortabeler. Er is vooral minder 'road buzz', die kleine oneffenheden/slechte kwaliteit van betonbanen etc worden beter gefilterd (maar niet op het niveau van de Parlee). Maakt het iets minder vermoeiend om lange afstanden af te leggen.
Hij is wel 300gr zwaarder dan de Foil en 600gr in vergelijking met de Parlee, en ik maak mezelf wijs dat ik dat (zij het minimaal) voel bij uitacceleratie.
Eerste indrukken na een tempoduurrit zijn positief. De fiets is minder nerveus in stuurgedrag dan de Foil, wat stabieler en trefzekerder, en ook een stuk comfortabeler. Er is vooral minder 'road buzz', die kleine oneffenheden/slechte kwaliteit van betonbanen etc worden beter gefilterd (maar niet op het niveau van de Parlee). Maakt het iets minder vermoeiend om lange afstanden af te leggen.
Hij is wel 300gr zwaarder dan de Foil en 600gr in vergelijking met de Parlee, en ik maak mezelf wijs dat ik dat (zij het minimaal) voel bij uitacceleratie.
![Afbeelding](https://veloviewer.com/SigImage/1ffef9/2/5/M/p/jlbcofghij.png)
-
- Forum-lid
Hele mooie fiets! Wat voor wielen heb je daar in?raven14 schreef: ↑12 aug 2017 16:17 Mijn nieuwe S5, de vervanger voor de Foil als aero fiets in de stal:
't Is een Team Edition (op de doos stond TdF Edition), die ik van DA Di2 heb laten ombouwen naar ETAP. Ook de aero roadbar van Cervelo laten monteren ipv het Enve stuur dat erop stond, Fizik zadel is vervangen door een Berk Lupina en de wielen heb ik van hun stickers verlost. Verder alles standaard af fabriek, inclusief de gouden ketting.
Gewicht 7.15kg inclusief pedalen