Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

brekson
Forum-lid
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 22 apr 2016 08:56

LittleWhiteDog schreef:...........
* Garmin mount: binnenin de garmin mount zit een soort houdertje waar je je garmin in draait. Dit houdertje hangt aan de garmin mount vast met 2 vijsjes. Die vijsjes zijn echter los gekomen en eruit gevallen :( Waren blijkbaar niet stevig gemonteerd (ik heb er zelf niet aangekomen noch naar gekeken). Zou Canyon dit erkennen en vijsjes opsturen?
Heb ik ook gehad, heb het wel te voren horen aankomen, trilde langzaam los, kunnen stoppen en alles in de pocket kunnen steken
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

LittleWhiteDog
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 02 okt 2015 13:08

LittleWhiteDog 22 apr 2016 09:00

brekson schreef:
LittleWhiteDog schreef:...........
* Garmin mount: binnenin de garmin mount zit een soort houdertje waar je je garmin in draait. Dit houdertje hangt aan de garmin mount vast met 2 vijsjes. Die vijsjes zijn echter los gekomen en eruit gevallen :( Waren blijkbaar niet stevig gemonteerd (ik heb er zelf niet aangekomen noch naar gekeken). Zou Canyon dit erkennen en vijsjes opsturen?
Heb ik ook gehad, heb het wel te voren horen aankomen, trilde langzaam los, kunnen stoppen en alles in de pocket kunnen steken
Meer geluk gehad dan ik ... Ik heb even gecheckt met de mount van mijn garmin op mijn andere fiets, en de vijsjes passen gelukkig ook op de mount van canyon. Voorlopig even zo behelpen dus ... hopelijk stuurt canyon nog reserve-vijsjes op.

Hoe heet dat blauwe spul weer precies die je soms op vijzen ziet? Als ik me niet vergis dient dat om zo'n gevallen van losdaveren te voorkomen , niet ?

Erik1001
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 apr 2015 14:24

Erik1001 22 apr 2016 09:34

"Hoe heet dat blauwe spul weer precies die je soms op vijzen ziet? Als ik me niet vergis dient dat om zo'n gevallen van losdaveren te voorkomen , niet?"

Dan bedoel je waarschijnlijk "Loctite".

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27868
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 apr 2016 09:39

Blauw is loctite 243.
Laatst gewijzigd door havana op 22 apr 2016 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 22 apr 2016 10:05

brekson schreef:
LittleWhiteDog schreef:...........
* Garmin mount: binnenin de garmin mount zit een soort houdertje waar je je garmin in draait. Dit houdertje hangt aan de garmin mount vast met 2 vijsjes. Die vijsjes zijn echter los gekomen en eruit gevallen :( Waren blijkbaar niet stevig gemonteerd (ik heb er zelf niet aangekomen noch naar gekeken). Zou Canyon dit erkennen en vijsjes opsturen?
Heb ik ook gehad, heb het wel te voren horen aankomen, trilde langzaam los, kunnen stoppen en alles in de pocket kunnen steken
Ik heb er maar meteen een Loctite 243 op gedaan nav jouw bericht toentertijd idd :)

@LittleWhiteDog: van Loctite 243 heb je echt meer heel erg weinig nodig. Als het draad van de schroefjes blauw ziet is het al ruim voldoende! Bijna alles wordt er toch uitgeperst bij het vastzetten.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27868
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 apr 2016 10:12

Klein druppeltje per vijsje (mooi woord) is inderdaad genoeg.

LittleWhiteDog
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 02 okt 2015 13:08

LittleWhiteDog 22 apr 2016 10:40

Oké, bedankt voor de tips ! Dat wordt een busje Locktite op de kop tikken

LittleWhiteDog
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 02 okt 2015 13:08

LittleWhiteDog 22 apr 2016 10:41

havana schreef:Klein druppeltje per vijsje (mooi woord) is inderdaad genoeg.
Oh juist, dit is een Nederlands forum. Maar inderdaad, nu we er eens bij stilstaan, best een mooi woord :winkthumb:

ippe
Forum-lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 jan 2014 18:36

ippe 22 apr 2016 14:02

* balhoofd: als ik mijn voorrem dicht knijp en wat voor en achter beweeg met de fiets, merk ik precies wat speling. Hoe kan ik dit fixen? Of is dat normaal?
Balhoofd bijregelen doe je met het Acros torxsleuteltje dat in de bijgeleverde box zit. Als je goed kijkt staan er streepjes op de bovenste cup. Draai je het vijsje in => strakker, uit => losser.

Afbeelding
Canyon Ultimate CF sl Movistar.
Gios Torino Professional '84.
Colner Strada '74.

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 22 apr 2016 14:29

Heeft de huidige Endurace CF SL eigenlijk nog die open vorkbuis? En de rest van de line-up? (Afgezien van de aero-cockpits natuurlijk)

De vorkbuis is natuurlijk altijd open voor de slimmeren onder ons. Ik denk dat de vraag duidelijk genoeg is als je een beetje Canyon-kennis hebt ;)
Laatst gewijzigd door RuudRuud op 22 apr 2016 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.

LittleWhiteDog
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 02 okt 2015 13:08

LittleWhiteDog 22 apr 2016 14:32

ippe schreef:
* balhoofd: als ik mijn voorrem dicht knijp en wat voor en achter beweeg met de fiets, merk ik precies wat speling. Hoe kan ik dit fixen? Of is dat normaal?
Balhoofd bijregelen doe je met het Acros torxsleuteltje dat in de bijgeleverde box zit. Als je goed kijkt staan er streepjes op de bovenste cup. Draai je het vijsje in => strakker, uit => losser.

Afbeelding
Bedankt voor de tip, maar bij mij is het wel het H36 stuur. Ondertussen heb ik wel antwoord van Canyon gehad ook. Ik moet de 2 boutjes aan de zijkant van mijn stuurpen losmaken, en dan het bovenste plaatje wat harder aandraaien. Zo heb ik het toch begrepen

Gebruikersavatar
Lion1979
Forum-lid
Berichten: 385
Lid geworden op: 13 dec 2015 22:15

Gebruikersavatar Lion1979 22 apr 2016 14:45

Sinds een paar dagen last van een vervelend tikkend geluid uit mijn 1,5 maand oude Ultimate CF SLX 9.0. Heb het idee dat het in de trapas zit (geluid stopt ook als ik stop met trappen) Heb de pedalen al losgemaakt en opnieuw met pasta gemonteerd, maar dat maakt geen verschil. Voor de rest alles nog eens nagelopen, maar kan niks vreemd vinden. Maar even een afspraak maken met Canyon om naar eindhoven te rijden. Valt me toch erg tegen van een fiets in die prijsklasse na nog geen 2000 kilometers
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)

Plaats reactie