Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

pedro koi
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 jun 2011 18:19

pedro koi 24 jun 2011 13:20

Hoi radje
Mooie fiets amai zonder veel toeters of bellen eenvoudig maar mooi.

Gisteren heb ik de pay pall rekekning door gestuurd naar taxi post deze kan je als belg eigenlijk al vooraf door sturen
U kan hiervoor terecht, schriftelijk aan Belgium Customs – Oude Vijverstraat 48 te 1190 Vorst of telefonisch op het nummer 02/55.66.611 – 612 – 613 – 617 - 622 of via fax 02/55.66.620 of via mail op wpc@be.dsv.com
Als je dus vanaf je uw pakket een etrack nr hebt stuur je dit alles door naar dat adres zo word uw pakket niet tegen gehouden aan de douane maar word die meteen vrij gegeven omdat de inkalring al gebeurt is van voor het pakket aan komt .

Wacht nu dus af hopelijk klaren ze het pakket vandaag in zodat het maandag door taxi post kan bezorgt worden.
De kosten zouden moeten bedragen 21% btw 4,6% invoerrechten en 25 euro voor douane afhandeling bij taxi post.

mvg pedro

rinke
Forum-lid
Berichten: 899
Lid geworden op: 21 jan 2010 10:10

rinke 27 jun 2011 07:49

Kan iemand me aangeven of de 160 USD via TNT die Hongfu nu rekend ook terrecht is of dat ze me 80 USD extra proberen te laten betalen?! Hebben mensen die bij Hongfu besteld hebben ook 160 USD betaald aan verzending of minder? alvast bedankt!

stefan
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 27 jun 2011 11:20

Ik betaalde in januari 115 dollar voor verzenden maar dat was met een andere postbezorger. TNT is internationaal wel duur, net als FedEx en UPS. Als ik iets in de VS koop wil ik het altijd via USPS krijgen. (Is iets anders dan UPS)

Uiteindelijk worden de pakketten hier in Nederland alsnog duur TNT geleverd maar het traject daarvoor van China naar Nederland werd bij mijn frame door een ander bedrijf verzorgd.
Dit was overigens bij Dengfu en niet bij Hongfu.

t@d@p-cycler_81

t@d@p-cycler_81 27 jun 2011 22:47

edit
Laatst gewijzigd door t@d@p-cycler_81 op 05 aug 2011 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.

reverb
Forum-lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 jun 2010 14:34
Locatie: Groningen

reverb 27 jun 2011 23:01

t@d@p-cycler_81 schreef: Mooie fiets a
Wat een fantastisch resultaat! Waar heb je dit besteld en hoe heb je het zo gekregen dat hij gespoten en bestickerd is? En hoeveel was je nu met alles (inklaring) kosten voor het frame kwijt? Jammer dat waarschijnlijk niet op een 58 frame pas(hebben helaas geen grote replica pinarello's.

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 27 jun 2011 23:33

Modbreak door MackersV2.0 : en daar gingen we het dus niet over hebben in dit topic.

rinke
Forum-lid
Berichten: 899
Lid geworden op: 21 jan 2010 10:10

rinke 28 jun 2011 07:39

Waar niet over jaapieo?

bdb
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 04 jun 2009 13:40

bdb 28 jun 2011 09:05

Gisteren eindelijk men 60mm carbon wielen van Flyxii ingespaakt..
het was spijtig genoeg al laat en donker zodat ik ze nog niet echt goed heb kunnen testen
ze zien er al wel goed uit:

Afbeelding

pedro koi
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 jun 2011 18:19

pedro koi 28 jun 2011 12:23

[quote="t@d@p-cycler_81
beste, ik dacht er ook zo over, ik heb kleine twee maand ook dogma frame en accesoires in china besteld, verzonden via hongkong ems..ook zelfe systeem qua inklaren bij dsv, ik heb alles goed ontvangen, MAAR .....ik betaalde 254 euro aan kosten op een factuurbedrag van 370 dollar, ik dacht laten we niet overdrijven en ongeveer een derde van de prijs op de factuur zetten....wel ze rekenen een kleine 50 procent Dumpingtaksen ??? daarop de btw en 4,6 procent invoerrechten plus de 25 euro post....weze gewaarschuwd oja hieronder een afbeelding van het materiaal dat er gelukkig fantastisch uitziet, en echt wel kwaliteit is,
[/quote]
Hoi
Das erg veel taks je hebt betaald en welke prijs zijn de dumping prijzen volgens de site van de douane is het 21% 4.6% en de taks van taxi post

Heb ook al veel in china gekocht verschillend dingen en heb nog nooit die taks gehad(dumpingtaks).

Heb je de douane daarover gecontacteerdof kan die dumping taks een gevolg zijn omdat de frame namaak is en er dus een naam op staat.

mvg Pedro

Black Dog
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jun 2011 18:36

Black Dog 28 jun 2011 18:44

Heb snel eens ge-Google naar "anti dumping tax" en blijkt dat de EU inderdaad een tax handhaven van 48,5% op fietsen die die komen uit China... om fietsmerken van eigen bodem te beschermen.

Bestaat blijkbaar al en tijdje...nog nooit van gehoord.

Als ik het lees hebben de meeste hier dan wel veel geluk gehad. :mrgreen: Iemand enig Id hoe het nu eigenlijk echt zit?

[EDIT]

http://www.etra-eu.com/newsitem.asp?pag ... #downloads" onclick="window.open(this.href);return false;

En als je dit leest...

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 109:EN:PDF" onclick="window.open(this.href);return false;

..lees je dat Eddy Merckx fietsen die taks niet eens moeten betalen... wat een protectionisme. :evil:

Gebruikersavatar
saddlejunkie
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2011 13:41

Gebruikersavatar saddlejunkie 28 jun 2011 21:50

Nieuw op dit forum en al heel wat uurtjes besteed aan het lezen van dit onderwerp.

In aanvulling op bovenstaande vraag: Geldt de anti-dumping taks ook als je het frame zelf meeneemt uit China, als bagage?
Gewichtsbesparing begint boven zadelhoogte?..... Dan heb ik nog een heeeeele lange weg te gaan @ pijn is fijn!

Gebruikersavatar
saddlejunkie
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2011 13:41

Gebruikersavatar saddlejunkie 28 jun 2011 21:52

frankmx schreef:
Jeroen_r schreef:Is hier iemand die ervaring heeft met XPACE (_http://www.xpa-cycling.com/)?
Na het lezen van dit topic en andere Chinese carbon fora ben ik erg nieuwsgierig geworden en heb ik daarna van verschillende aanbieders hun site bekeken.
XPA heeft de frames naar mijn smaak en denk dat ik de gok (is het volgens mij allang niet meer) ga wagen om een fm-830 of fm-838 te bestellen.


Wellicht dat deze frames ook via een ander kanaal gekocht kunnen worden, ook die tips zijn welkom.

Alvast bedankt.

Ik dacht dat xpace niet aan particulieren verkocht.
Want hun maken de frames voor Planet-x.
En door de hele discussie over een Vos in schaapskleren zijn deze vragen ook niet meer beantwoord volgens mij. En ben wel nieuwsgierig, want frames en website zien er erg goed uit!
Gewichtsbesparing begint boven zadelhoogte?..... Dan heb ik nog een heeeeele lange weg te gaan @ pijn is fijn!

Plaats reactie