Heb dit probleem ooit voorgehad met gekend "groot" merk. Spaken uiteindelijk vastgezet met Loctite.joseph schreef:Mijn achterwiel van Helin Liu heeft last van loslopende spaken. Inmiddels al 3x gebeurd ondanks dat mijn bekwame FM heeft geprobeerd eea te fixen.
Heeft het zin om de wielen naar bv Zoran te sturen (of iemand een goed adres nabij Utrecht) of kan ik beter proberen een garantie wiel te verkrijgen via Helin Liu...
Carbon clinchers uit China vragen
Sommige wielbouwers (zoals Reynolds) doen dit standaard.
Het zijn Sapim CX-Ray spaken en dito brass nippels.
Is loctite hier een goede oplossing voor dan? en welk type zou daarvoor geschikt zijn?
Is loctite hier een goede oplossing voor dan? en welk type zou daarvoor geschikt zijn?
gene schreef: Heb dit probleem ooit voorgehad met gekend "groot" merk. Spaken uiteindelijk vastgezet met Loctite.
Cervelo S3 2014 - Campagnolo Super Record | Ridley X-Night cyclocross - Sram Force/Red
De blauwe, 241.
-
- Forum-lid
Ik had dit weekend problemen met mijn carbon tubeless wielen 60/88. De voorband liep langzaam leeg, bij onderzoek bleek de constructie van het ventielgat niet stevig genoeg, waardoor er lucht weglekte. De Chinese verkoper stuurt na wat foto's en communicatie een nieuwe wielset toe, fingers crossed. Wellicht is dit de uitzondering op de (ongeschreven) regel.Orlok schreef:... Garantie wielen krijgen van Helin Liu of andere Chinees kan je proberen geef je alleen weinig kans.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014
In Utrecht kun je het anders eens bij Cycleworks proberen, Rinus bouwt ook prima wielen.joseph schreef:Mijn achterwiel van Helin Liu heeft last van loslopende spaken. Inmiddels al 3x gebeurd ondanks dat mijn bekwame FM heeft geprobeerd eea te fixen.
Heeft het zin om de wielen naar bv Zoran te sturen (of iemand een goed adres nabij Utrecht) of kan ik beter proberen een garantie wiel te verkrijgen via Helin Liu...
Nou dat is iig goed nieuws van jouw Chinees en natuurlijk zijn wij benieuwd welke verkoper dat is. Want m.i. heb je het ventiel te hard aangedraaid waardoor het gat is gescheurd.?mont aigoual schreef:Ik had dit weekend problemen met mijn carbon tubeless wielen 60/88. De voorband liep langzaam leeg, bij onderzoek bleek de constructie van het ventielgat niet stevig genoeg, waardoor er lucht weglekte. De Chinese verkoper stuurt na wat foto's en communicatie een nieuwe wielset toe, fingers crossed. Wellicht is dit de uitzondering op de (ongeschreven) regel.Orlok schreef:... Garantie wielen krijgen van Helin Liu of andere Chinees kan je proberen geef je alleen weinig kans.
Ik zelf gebruik lange ventielen uit binnenbanden geknipt en taps ingetapt met teflontape waardoor deze zich in het ventielgat luchtdicht vast wrikken. Het is mij al eens gebeurd dat ik het ventiel door het ventielgat heb getrokken maar gelukkig zonder schade trouwens.!
Btw, mijn 38mm carbon wielen zijn door Helin Liu niet als tubeless geschikt verkocht.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
Ik heb een paar maanden geleden een Farsport 50/50 setje gekocht met DT350 naven met gewone stalen lagers. Daarnaast een hogere wielset, dit betrof een Pro Aero Carbon set 60/88 met powerway R36 ceramic naven. De ventielen zijn van Schwalbe met een ronde rubberen getapte voet, waar ik goede ervaringen mee heb in verband met luchtdicht afsluiten. Ik heb ze beide handvast aangedraaid. Een aantal nachten bleven de Schwalbe banden prima op druk, tot het moment dat ik ermee ging rijden, na 40km begon het leeglopen en moest ik iedere 20 km bij pompen. Het kan zijn dat ik het ventiel te stevig heb aangedraaid, maar niet steviger dan de wielen van Farsport, die tot nu probleemloos zijn. Ik zag wel bij het ventiel een rare excentrische ronde plek aan de oppervlak van de velg rond het ventielgat, alsof het gat net niet helemaal goed was gepositioneerd. Farsport is wat duurder, maar wellicht toch wat degelijker of het was toevallig een zwakke plek. Beide wielsets zijn overigens zonder spaakgaten in het velgbed. Ik denk dat ik voor de nieuwe set zekerheidshalve ook ander ventielen ga gebruiken om eventuele problemen te voorkomen, bedankt voor je tip . Ik hoop dat het dan wel goed gaat, ik was er wel content mee.
Laatst gewijzigd door mont aigoual op 21 apr 2016 17:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014
Misschien gewoon pech.... Ik rijd al dik 2 jaar tubeless op een setje van Farsports en inmiddels heb ik er ook een setje tubeless van Helin Liu naast.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Twijfel over een 38mm clincher van Helin Liu.
Heeft er iemand ervaring met de 23mm brede versie icm 23mm band?
Als ik 25mm band monteer loopt deze bijna tegen klemband derailleur aan.
Heeft er iemand ervaring met de 23mm brede versie icm 23mm band?
Als ik 25mm band monteer loopt deze bijna tegen klemband derailleur aan.
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)