Het E-Bike topic
[/quote]
Rood zal plus zijn en zwart natuurlijk min vd voeding.
Overige draden moet je herleiden vanaf de bron, waar komt de contra draad vandaan?
Ik neem aan dat nog een schakeldraad zal zijn, die de motor aan en uit schakelt boven bepaalde snelheden, verder misschien nog een draad die toerental meet oid.
[/quote]
Bedankt voor je reactie.
Ik ga inderdaad uit van een sensor, dus twee draden heb ik wel vertrouwen in, maar denk dat ik voor de overgebleven draad een regelunit nodig heb.. Dus trapsensor 2 draden en een "aan" signaal vanaf een regelunit. Zo'n unit heb ik nog niet (niet met aan uit schakelaar iig) en wil eigenlijk wel heel graag weten of de motor gaat werken voor ik er een bergje geld tegenaan gooi...
Rood zal plus zijn en zwart natuurlijk min vd voeding.
Overige draden moet je herleiden vanaf de bron, waar komt de contra draad vandaan?
Ik neem aan dat nog een schakeldraad zal zijn, die de motor aan en uit schakelt boven bepaalde snelheden, verder misschien nog een draad die toerental meet oid.
[/quote]
Bedankt voor je reactie.
Ik ga inderdaad uit van een sensor, dus twee draden heb ik wel vertrouwen in, maar denk dat ik voor de overgebleven draad een regelunit nodig heb.. Dus trapsensor 2 draden en een "aan" signaal vanaf een regelunit. Zo'n unit heb ik nog niet (niet met aan uit schakelaar iig) en wil eigenlijk wel heel graag weten of de motor gaat werken voor ik er een bergje geld tegenaan gooi...
Wanneer ik dit topic doorlees, zie ik toch vooral negatieve commentaar;
Ik heb sinds mei dit jaar een nieuwe speedpedelec (ST2), en ben sinds midden juni nog slechts 3 x met de auto naar 't werk gereden (wegens verplaatsingen naar Luxemburg, iets te ver).
Ik doe nu iedere dag 105 km aan een gemiddelde van 39 km/h, dat is dus bijna 3 uur per dag. Die dagelijkse ritjes worden afgelegd met een hartslag van 120 bpm, en mijn max hartslag blijft normaliter onder de 135. Ik merk de impact van deze 15 uur duurtraining per week wanneer ik in 't week-end op de racefiets stap...
Door de ondersteuning wat aan te passen kan je perfect je eigen inspanning (en dus hartslag) sturen, zonder veel aan snelheid op te offeren.
Ik heb sinds mei dit jaar een nieuwe speedpedelec (ST2), en ben sinds midden juni nog slechts 3 x met de auto naar 't werk gereden (wegens verplaatsingen naar Luxemburg, iets te ver).
Ik doe nu iedere dag 105 km aan een gemiddelde van 39 km/h, dat is dus bijna 3 uur per dag. Die dagelijkse ritjes worden afgelegd met een hartslag van 120 bpm, en mijn max hartslag blijft normaliter onder de 135. Ik merk de impact van deze 15 uur duurtraining per week wanneer ik in 't week-end op de racefiets stap...
Door de ondersteuning wat aan te passen kan je perfect je eigen inspanning (en dus hartslag) sturen, zonder veel aan snelheid op te offeren.
Ik heb er ook niet zo'n goeie ervaring mee (Kalkhof).
Maar dit soort fiets lijkt me gemaakt voor iemand in jouw situatie. Een deftige afstand, die met een speed pedelec niet zo veel langer duurt dan met de auto. En goed voor de conditie en (hopelijk)nog fietsvergoeding er bovenop.
Maar dit soort fiets lijkt me gemaakt voor iemand in jouw situatie. Een deftige afstand, die met een speed pedelec niet zo veel langer duurt dan met de auto. En goed voor de conditie en (hopelijk)nog fietsvergoeding er bovenop.
Ik heb de ST2 op proef gehad, maar besloten ' niet te kopen. 50km enkele reis vond ik juist net teveel, zeker in vergelijking met reistijd met de auto (45 minuten als het rustig is, 75 minuten als het heel druk is). Met de ST2 zou dat dagelijks sowieso 75-90 minuten zijn. En mijn ervaring met de accu duur die paar dagen was dat het nog lastig zou worden om echt de 50 (53 eigenlijk) te halen zonder teveel aan ondersteuning te verliezen.supermasj schreef: ↑05 aug 2018 16:15 Wanneer ik dit topic doorlees, zie ik toch vooral negatieve commentaar;
Ik heb sinds mei dit jaar een nieuwe speedpedelec (ST2), en ben sinds midden juni nog slechts 3 x met de auto naar 't werk gereden (wegens verplaatsingen naar Luxemburg, iets te ver).
Ik doe nu iedere dag 105 km aan een gemiddelde van 39 km/h, dat is dus bijna 3 uur per dag. Die dagelijkse ritjes worden afgelegd met een hartslag van 120 bpm, en mijn max hartslag blijft normaliter onder de 135. Ik merk de impact van deze 15 uur duurtraining per week wanneer ik in 't week-end op de racefiets stap...
Door de ondersteuning wat aan te passen kan je perfect je eigen inspanning (en dus hartslag) sturen, zonder veel aan snelheid op te offeren.
Maar de vooroordelen zijn echt onterecht. Om 45 te rijden moet je, afhankelijk van de wind, nog steeds echt wel trappen. Maar idd met een stuk lagere hartslag. Denk dat het makkelijk 20+ in snelheid is t.o.v. dezelfde snelheid op je racer. Voor mij persoonlijk zou het perfect geweest zijn als mijn enkele reis 30km zou zijn.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40210
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik zit met een enkele reis van 32km er wel naar te kijken. Alleen wat mij nu momenteeel ook tegenhoud is de wetgeving. Als fietspaden echt verboden terrein blijven kan ik de meest logische en kortste route naar het werk niet meer afleggen met een ebike (fietspad door groene hart achter Koudekerk ad Rijn-Lagenwaardse Molen).
Less is bore
Ik doe dus 53 km, met ongeveer 200 hoogtemeters, en heb nog wat batterij over wanneer ik aankom. En ik rijd op lange stukken steevast 42-45 km/h (GPS snelheid), met een hartslag van net iets meer dan 120. De ondersteuning is dan ook nog eens flink teruggedraaid (40%). Dus zoveel inspanning is dat niet, wel voldoende om uitstekend te trainen, ik ben niet direct een fietsgod (wanneer ik op mijn eentje met de racefiets onderweg ben, rijd ik meestal een gemiddelde van net 28-30 km/h, dus kruissnelheid 33-35 km/h op vlakke weg)GJEvK schreef: ↑06 aug 2018 13:31 Ik heb de ST2 op proef gehad, maar besloten ' niet te kopen. 50km enkele reis vond ik juist net teveel, zeker in vergelijking met reistijd met de auto (45 minuten als het rustig is, 75 minuten als het heel druk is). Met de ST2 zou dat dagelijks sowieso 75-90 minuten zijn. En mijn ervaring met de accu duur die paar dagen was dat het nog lastig zou worden om echt de 50 (53 eigenlijk) te halen zonder teveel aan ondersteuning te verliezen.
Maar de vooroordelen zijn echt onterecht. Om 45 te rijden moet je, afhankelijk van de wind, nog steeds echt wel trappen. Maar idd met een stuk lagere hartslag. Denk dat het makkelijk 20+ in snelheid is t.o.v. dezelfde snelheid op je racer. Voor mij persoonlijk zou het perfect geweest zijn als mijn enkele reis 30km zou zijn.
Zo hard fiets ik niet op de racer (hoewel erg afhankelijk van de rit natuurlijk) maar ik had de 850 accu, die zou de 50 prima aan moeten kunnen maar stuk met tegenwind, en ik wilde dusdanige ondersteuning dat ik onbezweet aankom. Qua training is dat ding prima, t gaat allemaal wat harder maar voor de rest moet je ook gewoon trappen en zo Ik haalde in mijn tests ook geen 40+ gemiddeld, bleef steken op 36. Toch rekening houden met de verkeersregels en zosupermasj schreef: ↑06 aug 2018 21:24Ik doe dus 53 km, met ongeveer 200 hoogtemeters, en heb nog wat batterij over wanneer ik aankom. En ik rijd op lange stukken steevast 42-45 km/h (GPS snelheid), met een hartslag van net iets meer dan 120. De ondersteuning is dan ook nog eens flink teruggedraaid (40%). Dus zoveel inspanning is dat niet, wel voldoende om uitstekend te trainen, ik ben niet direct een fietsgod (wanneer ik op mijn eentje met de racefiets onderweg ben, rijd ik meestal een gemiddelde van net 28-30 km/h, dus kruissnelheid 33-35 km/h op vlakke weg)GJEvK schreef: ↑06 aug 2018 13:31 Ik heb de ST2 op proef gehad, maar besloten ' niet te kopen. 50km enkele reis vond ik juist net teveel, zeker in vergelijking met reistijd met de auto (45 minuten als het rustig is, 75 minuten als het heel druk is). Met de ST2 zou dat dagelijks sowieso 75-90 minuten zijn. En mijn ervaring met de accu duur die paar dagen was dat het nog lastig zou worden om echt de 50 (53 eigenlijk) te halen zonder teveel aan ondersteuning te verliezen.
Maar de vooroordelen zijn echt onterecht. Om 45 te rijden moet je, afhankelijk van de wind, nog steeds echt wel trappen. Maar idd met een stuk lagere hartslag. Denk dat het makkelijk 20+ in snelheid is t.o.v. dezelfde snelheid op je racer. Voor mij persoonlijk zou het perfect geweest zijn als mijn enkele reis 30km zou zijn.
Update
Motor geopend en daar blijkt de controller in te zitten, oftewel accu (rood/zwart) en regelunit/display de drie overige draden.
Plan: controller verwijderen, standaard draden voor controller verlengen, zodat deze extern aan te sluiten zijn.
Wordt vervolgt!
Motor geopend en daar blijkt de controller in te zitten, oftewel accu (rood/zwart) en regelunit/display de drie overige draden.
Plan: controller verwijderen, standaard draden voor controller verlengen, zodat deze extern aan te sluiten zijn.
Wordt vervolgt!
-
- Forum-lid
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 23 aug 2018 13:57
Ik heb een Elecktrische fiets gekregen en moet hem repareren.
Helaas zijn spullen door elkaar geraakt. Heeft iemand een idee waar dit op een giant fiets hoort? Alvast bedankt,
Mvg
Ronald van berkhof
Helaas zijn spullen door elkaar geraakt. Heeft iemand een idee waar dit op een giant fiets hoort? Alvast bedankt,
Mvg
Ronald van berkhof
Hallo,
ik heb al een tijdje een gazelle orange C7 met impulsemotor. Ik vind dat op platte weg de zwaarste 7de versnelling toch nog wat licht is. Ik zou het achterste tandwiel willen vervangen door een tandwiel met een tandje minder waardoor dus alle versnellingen wat zwaarder zijn, dus ook de 7de. Klopt mijn redenering? Als ik dit doe, heeft dit dan ook een invloed op het elektrisch gedeelte? Fiets is begrensd op 25 km/u. Wat wettelijk max is voor dit type fiets. Zal hij door de vervanging van het achterste tandwiel de 25 wel behouden of gaat hij sneller rijden, wat wettelijk niet mag?
ik heb al een tijdje een gazelle orange C7 met impulsemotor. Ik vind dat op platte weg de zwaarste 7de versnelling toch nog wat licht is. Ik zou het achterste tandwiel willen vervangen door een tandwiel met een tandje minder waardoor dus alle versnellingen wat zwaarder zijn, dus ook de 7de. Klopt mijn redenering? Als ik dit doe, heeft dit dan ook een invloed op het elektrisch gedeelte? Fiets is begrensd op 25 km/u. Wat wettelijk max is voor dit type fiets. Zal hij door de vervanging van het achterste tandwiel de 25 wel behouden of gaat hij sneller rijden, wat wettelijk niet mag?