Pagina 104 van 524

Re: Tubeless

Geplaatst: 21 jun 2017 16:07
door Orlok

Re: Tubeless

Geplaatst: 21 jun 2017 16:10
door bigfloor
En de banden voor Mavic worden gemaakt door ...... Hutchinson

Re: Tubeless

Geplaatst: 21 jun 2017 16:31
door Orlok
Pirelli heeft nu ook een tubeless band voor op de weg:

https://www.bikerumor.com/2017/06/15/pi ... ire-range/

Re: Tubeless

Geplaatst: 21 jun 2017 18:04
door Suntoro
Orlok schreef: 21 jun 2017 16:31 Pirelli heeft nu ook een tubeless band voor op de weg:

https://www.bikerumor.com/2017/06/15/pi ... ire-range/
Ik dacht eerder gelezen te hebben dat Pirelli nog geen tubeless band ging uitbrengen...

Maar mooi dat ze er toch ook mee bezig zijn. Banden zien er goed uit, al denk ik dat een TLR of Tubeless band wel weer behoorlijk aan de prijs zal zijn.

Re: Tubeless

Geplaatst: 22 jun 2017 10:20
door Orlok
En de banden voor Pirelli worden gemaakt door ...... Hutchinson

Re: Tubeless

Geplaatst: 22 jun 2017 10:53
door Lcsmet
Orlok schreef: 20 jun 2017 10:48.........
Er komen nu toch wel meer merken met tubelessbanden, alleen die prijzen kunnen nog niet tippen aan de Schwalbe's.! Enfin, heb nog een kleine voorraad Hutchinson Fusion 3 .......;;
bigfloor schreef: 21 jun 2017 16:10 En de banden voor Mavic worden gemaakt door ...... Hutchinson
Orlok schreef: 22 jun 2017 10:20 En de banden voor Pirelli worden gemaakt door ...... Hutchinson
Die meer merken valt dan nogal tegen :D

Re: Tubeless

Geplaatst: 22 jun 2017 20:07
door Suntoro
Maar inmiddels zijn er toch best wat fabrikanten die wel gewoon tubeless of tubeless ready banden aanbieden... Eigenlijk is de keuze toch best groot inmiddels.

Al dan wel of niet door hun zelf gefabriceerd...
- Schwalbe
- Hutchinson
- Panaracer
- Maxxis
- IRC
- Specialized
- Giant
- Bontrager (Trek)
- Vittoria
- Zipp

Komt dan nog bij
- Mavic
- Pirelli

Enige nadeel is de prijs misschien. Meeste tubeless of tubeless ready banden zitten rond de 50,- euro, afgeprijsd, waar je bijna 2 normale banden voor hebt. Uitzonderingen zitten afgeprijsd onder de 40,- euro. Officiële prijzen zitten allemaal rond de 70-80 euro voor 1 band...

Beetje jammer dat merken als Michelin en Continental dan achterblijven. Van Vredestein hoor je ook niets meer, want eerder begreep ik dat ze er ook mee bezig waren. Maar blijkbaar niet meer ofzo... Al met al hebben bijna alle merken wel een tubeless of tubeless ready band voor de weg....

Maar eigenlijk zou het tijd worden er alleen nog de tubeless ready banden gemaakt worden. De liefhebber kan ze dan tubeless rijden, maar degene die met binnenband wil rijden kan er gewoon in biba in steken. Iets wat eigenlijk al heel normaal is bij mountainbikes...

Re: Tubeless

Geplaatst: 22 jun 2017 22:11
door DeletedUser02
Heb de afgelopen 5-6 maanden bijgehouden hoeveel kilometer de Schwalbe Pro Ones 28c meegaan voordat ze echt helemaal op zijn. Zowel voor als achter behouden tegelijkertijd sinds de afgelopen 2-3 ritjes de druk niet meer en daarom is het nu tijd om ze te vervangen.

Totale km stand is 3.878.


Ik gok dat ze samen wel 5+ lek zijn geweest, maar ik heb er nooit om hoeven stoppen en de Stan's No Tubes heeft elke keer keurig zijn werk gedaan. Alleen ff lucht bijpompen voor de volgende rit was voldoende. Heb 1x ca. 30 ml sealant bijgetankt ergens halverwege.

Conclusie; de Pro Ones hebben me positief verrast! Grip is uitstekend, ook in het natte weer. Duurzaamheid doet met bijna 4.000km niet onder voor de Conti GP's en gewoon 0x hoeven stoppen vanwege een lek. De achterband begint een klein beetje af te vlakken, maar nog altijd minder dan de na 1.000km vierkante Conti's.

+1 Tubeless voor zorgeloos rijden
+2 Schwalbe voor grip en duurzaamheid

Re: Tubeless

Geplaatst: 23 jun 2017 12:12
door Orlok
ypuh schreef: 22 jun 2017 22:11 Heb de afgelopen 5-6 maanden bijgehouden hoeveel kilometer de Schwalbe Pro Ones 28c meegaan voordat ze echt helemaal op zijn. Zowel voor als achter behouden tegelijkertijd sinds de afgelopen 2-3 ritjes de druk niet meer en daarom is het nu tijd om ze te vervangen.

Totale km stand is 3.878.
Als je druk verliest is waarschijnlijk de latex op, dus zou er gewoon weer wat latex bij doen. Zelf doe ik er periodiek 15ml latex bij omdat er bij een lek altijd wat latex uit spuit. Zit zelf momenteel op bijna 3.600 km met de Pro One 23 mm terwijl ik al op 1600 km bij het omwisselen van voor en achterband heb gezegd dat ik deze keer de 3000 km niet zal halen, dus toch. Een dezer dagen zal ik er (weer) Hutchinson Fusion 3 tubeless banden op monteren want deze Pro One zijn nu wel bijna op.

Re: Tubeless

Geplaatst: 23 jun 2017 20:09
door DeletedUser02
Vandaag de banden vervangen voor S-Works Turbo's van de actie. Er kwam nog een kopje vol sealant uit, dus daar mocht het niet aan liggen.

Moest vorige week wel een keer vol in de ankers waardoor de wielen blokkeerden. Op dat stuk is bij nadere inspectie een klein gaatje ontstaan die de sealant vreemd genoeg niet dicht kreeg.

Ook opvallend dat de voorband net zo versleten is als de achterband (heb dan ook regelmatig op onverharde ondergrond gereden). Desondanks is bijna 4.000km prima en zou ik ze zo weer kopen.

Re: Tubeless

Geplaatst: 24 jun 2017 10:51
door Orlok
ypuh schreef: 23 jun 2017 20:09 Vandaag de banden vervangen voor S-Works Turbo's van de actie.
Dus voorlopig geen tubeless meer.?

Re: Tubeless

Geplaatst: 24 jun 2017 11:14
door Suntoro
Orlok schreef: 24 jun 2017 10:51
ypuh schreef: 23 jun 2017 20:09 Vandaag de banden vervangen voor S-Works Turbo's van de actie.
Dus voorlopig geen tubeless meer.?
Komt ypuh nog wel van terug... Goedkoop is duurkoop... Die S-Works Turbo's gaan sowieso geen 4000km mee... :lol:

Hoewel, nu ga ik binnenkort toch even die zojuist overgenomen Fusion 5 Performance Tubeless proberen van Wiliertoerist. Om mijn achterwiel op de racer toch ook meer weer tubeless te maken. Al verwacht ik dat een Performance iets duurzamer zal zijn dan een Galactic...