Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Wat is fout, wat kan echt niet?

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 08 aug 2014 20:08

Daar hang ik toch.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 08 aug 2014 20:14

Echt niet en dat weet je best wel. Schoffel jezelf nu niet onder.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

ilikebike
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 jan 2014 10:10

ilikebike 08 aug 2014 20:44

Ik moet s,morgens wel eens, als ik naar mijn werk rijdt, een halve zool van me afschudden die op een een gewone herenfiets rijdt en met ellebogen op het stuur mij probeert te volgen. Bij 33km/u moet hij pas lossen. Heel irritant want s, morgen wil ik eigenlijk alleen maar los rijden vanwege de inspanning van de dag er voor.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 08 aug 2014 21:00

:mrgreen: Ergens doet hij met zijn gewone herenfiets dan toch iets goed dat jij hem pas bij 33 km/uur los kan krijgen.

En jij doet wat fout door je op te laten jutten. Laat gewoon je tempo zakken tot een niveau dat je in gedachten hebt. Gaat hij dan over je heen....so be it. Blijft hij dan nog steeds in je wiel hangen.....so what?

Het zit meer tussen jouw oren dan ergens anders.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

ilikebike
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 jan 2014 10:10

ilikebike 08 aug 2014 21:12

Ik kan je (helaas) alleen maar gelijk geven :x

jeroenr
Forum-lid
Berichten: 582
Lid geworden op: 07 okt 2008 21:17

jeroenr 08 aug 2014 21:46

Haha ik ken dat van 'vroeger' dan moest ik uiteindelijk zelfs nog wel eens een afslag nemen die ik helemaal niet wilde nemen omdat ik helemaal stuk zat en dan maar hoopte dat hij niet zou volgen en dan kon ik zonder gezichtsverlies gas terug nemen...slaat natuurlijk helemaal nergens op en inmiddels ben ik al jaren verstandig en rij ik gewoon het tempo wat ik wilde rijden ongeacht wat er allemaal voorbij komt of in mijn wiel zit :).
Cervélo & Cannondale

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 08 aug 2014 22:05

En begrijp me niet verkeerd ilikebike. Ik maak die fout zoals jij ook wel eens. Van de week nog met een tractor. Kwam achter me op en ik ging aan de kant en in de berm (29er) maar die gast kwam er niet langs. Dus ik weer op het kantje van de weg en die harry gaat er nog steeds niet langs maar kwam zo af en toe naast me rijden om vervolgens weer af te zakken. WTF?!

Ik schakelde licht op van 29 naar iets van 33-34 km/uur en wederom precies hetzelfde verhaal. Zo enige kilometers door gereden (ik had mijn semi slicks er onder aangezien ik duur over de weg had gepland voor 2 uur 30 minuten met 26-27 gemiddeld) totdat hij ergens af sloeg.

Eigenlijk niet echt irritant aangezien ik nog steeds comfortabel reed. al begrijp ik nog steeds niet wat die goser bezielde. Hij kon er echt makkelijk langs.
Als ik echter totaal geen zin heb in gezek dan parkeer ik even in de berm zodat ze wel moeten passeren,
Laatst gewijzigd door Zorro op 08 aug 2014 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

ilikebike
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 jan 2014 10:10

ilikebike 08 aug 2014 22:09

Ha ha Zorro komt me ook heel bekend voor. Op de kant rijden zodat die "irritant" niet uit wind kan zitten. Soms helemaal links op het fietspad. En dan ben je net 60jr.

ilikebike
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 jan 2014 10:10

ilikebike 08 aug 2014 22:11

jeroenr schreef:Haha ik ken dat van 'vroeger' dan moest ik uiteindelijk zelfs nog wel eens een afslag nemen die ik helemaal niet wilde nemen omdat ik helemaal stuk zat en dan maar hoopte dat hij niet zou volgen en dan kon ik zonder gezichtsverlies gas terug nemen...slaat natuurlijk helemaal nergens op en inmiddels ben ik al jaren verstandig en rij ik gewoon het tempo wat ik wilde rijden ongeacht wat er allemaal voorbij komt of in mijn wiel zit :).
Komt me ook bekend voor.Of zogenaamd pech aan je fiets.

lupo
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:08

lupo 09 aug 2014 10:28

havana schreef:Net zoals die extreem korte pijpjes van Kittel, Hoogerland en Voekler. Gewoon beboeten die handel ;)
Je bedoelt zoiets: :lol:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door lupo op 09 aug 2014 10:36, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 09 aug 2014 10:34

ilikebike schreef:
jeroenr schreef:Haha ik ken dat van 'vroeger' dan moest ik uiteindelijk zelfs nog wel eens een afslag nemen die ik helemaal niet wilde nemen omdat ik helemaal stuk zat en dan maar hoopte dat hij niet zou volgen en dan kon ik zonder gezichtsverlies gas terug nemen...
Komt me ook bekend voor.Of zogenaamd pech aan je fiets.
Of je ziet ze 'snel' afbuigen voor een sanitaire stop. Misschien daarom ook wel de tijdelijke haast. :D

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6106
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 09 aug 2014 10:57

Voeckler moet gewoon een verbod krijgen om de fiets te zitten. Als er al 'echt' iets niet kan is het wel zijn fietshouding.
Live fast; die young. mijn blog

Plaats reactie