Mathieu van der Poel
Lijkt mij dat als je op de fiets een evenwichtskunstenaar bent en gewend bent alles te kunnen op racefiets, crosser en mountainbike, en op topniveau ook al veel mountainbikewedstrijden hebt gereden en gewonnen, je niet opeens de behoefte voelt een dropper te monteren. Of dat verstandig is is wat anders,
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
- Forum-lid HC
Dropperpost is een zadelpen die je dmv een knopje op het stuur kunt laten zakken, waardoor je tijdens afdalingen je zwaartegewicht wat meer naar beneden/achteren kunt verplaatsen, wat het afdalen vergemakkelijkt.
-
- Forum-lid HC
Dropper of gebrek aan techniek was dit zeker niet. Ik denk dat Vdp simpelweg last had van tunnelvisie, je ziet dat ook bij bobbers en skieërs op zeer technische afdalingen/super G etc. die spelen een een route meerdere malen in hun hoofd om deze vervolgens zo snel mogelijk af te kunnen leggen. Zelfs de minste wijziging in omstandigheden resulteert ook bij de toppers in een crash omdat je je niet meer aan kunt passen op een blind ingezette aktie. Ik geloof best dat hij meerdere malen gehoord heeft dat het balkje weg was echter het is simpelweg niet meer binnengekomen (kan gebeuren)
Weet je wat het is, er wordt heel veel verwacht van een favoriet.
Ze moeten het toch maar eventjes doen, makkelijker gezegd dat zo maar gedaan.
En vaak maakt een favoriet het ook waar maar het legt toch een behoorlijke druk op iemand.
Dat geeft toch een bepaalde spanning en opperste concentratie ook al
valt het niet altijd af te lezen aan iemand.
Inderdaad zou het kunnen zijn dat iemand zo gefocust is (bijv. op het parcours) dat sommige dingen niet echt binnen komen (plank is weg).
Heel spijtig, maar ook zonder het "plankincident" had hij het heel moeilijk gekregen met Pidcock.
Ze moeten het toch maar eventjes doen, makkelijker gezegd dat zo maar gedaan.
En vaak maakt een favoriet het ook waar maar het legt toch een behoorlijke druk op iemand.
Dat geeft toch een bepaalde spanning en opperste concentratie ook al
valt het niet altijd af te lezen aan iemand.
Inderdaad zou het kunnen zijn dat iemand zo gefocust is (bijv. op het parcours) dat sommige dingen niet echt binnen komen (plank is weg).
Heel spijtig, maar ook zonder het "plankincident" had hij het heel moeilijk gekregen met Pidcock.
Bikers are not alone
-
- Forum-lid
Ach, ik dacht al dat er iets anders aan de hand was
I rest my case
fietsen doe ik net als een prof,
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013