Je moet gewoon lezen wat er staat en er niet je eigen uitleg aan geven. Hij is het er mee eens anders zou hij het niet doen. Duidelijker?
Tour 2020
Het klopt allemaal niet. Normaal duidt die kleine v erop dat je van adel bent, dat is Wout niet.
Dé reden dat de "van" met een kleine letter is, is omdat papa "van Aert" een Nederlander is.
De vraag blijft dan: volg je de Nederlandse taalregeltjes of de Vlaamse? Volgens de Vlaamse zal het dan altijd een kleine v zijn en volgends de Nederlandse niet.
Allemaal lekker duidelijk, we spreken allemaal dezelfde taal maar eigenlijk toch weer niet
Dé reden dat de "van" met een kleine letter is, is omdat papa "van Aert" een Nederlander is.
De vraag blijft dan: volg je de Nederlandse taalregeltjes of de Vlaamse? Volgens de Vlaamse zal het dan altijd een kleine v zijn en volgends de Nederlandse niet.
Allemaal lekker duidelijk, we spreken allemaal dezelfde taal maar eigenlijk toch weer niet

- Enzzo
- Forum-lid HC
Hij gebruikt zelf “van Aert” daarmee is de kous af. Je naam wordt in het geboorteregister ingeschreven op wijze waarop dat door je ouders aangegeven wordt. Die schrijfwijze draag je dan de rest van je leven.
In elke officiële publicatie is het Wout van Aert en van Aert.
Mij leek het gewoon handig en respectvol om die schrijfwijze dan ook op het forum te hanteren. Aan zijn prestaties zal het verder niets af doen
Mij leek het gewoon handig en respectvol om die schrijfwijze dan ook op het forum te hanteren. Aan zijn prestaties zal het verder niets af doen

Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
- Enzzo
- Forum-lid HC
Overigs, die adelijke “van” komt van de gebieden die de desbetreffende adel ooit onder hun beheer hadden Dus je regeert een gebied “van hier tot daar” (vandaar ook de adelijke namen die veelal luiden “van Bergen tot Heemstede” of soortgelijke namen)
Het “Van” duidt meer op “nazaat van”.
Hoe dat ooit na de Vlaamse onafhankelijkheid van Nederland met de registratie in gegaan is is mij niet duidelijk.
Hoe dat ooit na de Vlaamse onafhankelijkheid van Nederland met de registratie in gegaan is is mij niet duidelijk.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
je hebt enkel voornaamkeuze, De familienaam van de vader of moeder of van beiden kun je kiezen, de schrijfwijze niet. Wie in belgië trouwt behoudt gewoonweg zijn eigen familienaam , het stadium dat de vrouw aangesproken of aangeschreven werd op naam van de man zijn wij al ver voorbijEnzzo schreef: ↑23 sep 2020 18:50 Hij gebruikt zelf “van Aert” daarmee is de kous af. Je naam wordt in het geboorteregister ingeschreven op wijze waarop dat door je ouders aangegeven wordt. Die schrijfwijze draag je dan de rest van je leven.
Mij leek het gewoon handig en respectvol om die schrijfwijze dan ook op het forum te hanteren. Aan zijn prestaties zal het verder niets af doen![]()

Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

Van Aert tot VanderpoelEnzzo schreef: ↑23 sep 2020 21:32 Overigs, die adelijke “van” komt van de gebieden die de desbetreffende adel ooit onder hun beheer hadden Dus je regeert een gebied “van hier tot daar” (vandaar ook de adelijke namen die veelal luiden “van Bergen tot Heemstede” of soortgelijke namen)

In Nederland betekent enkel "van" vooral dat je voorouder daar ooit vandaan kwam. In tijden van bijnamen in plaats van officiële achternamen was waar iemand oorspronkelijk vandaan kwam vaak het antwoord op de vraag : Kees? Welke Kees? Zie bijvoorbeeld het Duitse Emden, het Utrechtse Vleuten, het Vlaamse Moorsel, Kessel, Baarle en Poppel en het Brabantse Heeswijk.
Maar of "Aert" ook is afgeleid van een (inmiddels verdwenen) plaatsnaam dat weet ik dan weer niet.
Maar of "Aert" ook is afgeleid van een (inmiddels verdwenen) plaatsnaam dat weet ik dan weer niet.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof