Veldrijden 2024 - 2025
- daniel1975
- Forum-lid HC
Modder = smallere banden met ruim opgezette noppen.
Er doorheen snijden ipv er overheen drijven zonder enige grip.
Er doorheen snijden ipv er overheen drijven zonder enige grip.
Less is bore
-
- Forum-lid
Baggeren in het kwadraat vandaag, de 2 sterksten winnen!
Van Empel wel een slechte start en een lekke band op een rotmoment, anders moest ik het nog zien.
Maar natuurlijk ook de verdienste van Brand dat ze juist vandaag wel goed weg was.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
50mm voegt hier niks toe….
Less is bore
Die 50mm hadden ze dan wel in Koksijde gebruikt. Ik weet nog dat ik in mijn 29er, toen dat nog relatief nieuw was, kwam aanzetten met crossbanden bij een rit door een modderig bos. Iedereen lachte mij vierkant uit, totdat niemand mij meer kon volgen.
Zeker op dit parcours, met harde ondergrond onder de modder, was je met 50mm zwaar in het nadeel.
En zonder conservatief milieu, zou de cross al niet meer bestaan tussen de Strade Bianche ritten op de weg, de MTB en het gravelen. Juist de specifieke parcoursen en fietsen maken de cross.
Zeker op dit parcours, met harde ondergrond onder de modder, was je met 50mm zwaar in het nadeel.
En zonder conservatief milieu, zou de cross al niet meer bestaan tussen de Strade Bianche ritten op de weg, de MTB en het gravelen. Juist de specifieke parcoursen en fietsen maken de cross.
Campagnolo Ultra Dork
Ik dacht dat die regel bedoeld was om het aantal benodigde wielen te beperken, omwille van de kosten voor de renners. Maar ik betwijfel of dat nog een zinvol argument is. Vanaf de junior categorie heeft elke renner een mobilhome. Wel geen rijbewijs
Die top laag geeft geen grip. Daar wil je als het ware doorheen, naar de iets hardere grond. Bredere banden blijven meer op de glibberige laag plakken, dat is echt rot. En daar waar je wel zakt, heb je meer oppervlak door de modder te duwen.
(Eigenlijk het tegenovertelde waarom je op het strand geen dunne band met profiel wil).
Bredere banden zijn fijn bij de hardere onverharde paden. In modder wil je dat echt niet
Gelukkig ben u geen jury of Pieterse mocht dit weekend ook al gediskwalificeerd worden na haar afsnijbeweging. En waarschijnlijk nog een paar kandidaten. Dit is veldrijden , er was gewoon niks fout aan de hand. Een voorval van 10 in één zak.gede schreef: ↑05 jan 2025 11:43O ok, als je er voorbij bent, mag de fiets gewoon in het gezicht van de ander. En voortaan meten we alles aan 'Is er ooit al iets erger gebeurd?'. Indien 'ja', dan klasseren.fiedoo schreef: ↑05 jan 2025 10:50Op het ogenblik dat Backstedt naar rechts komt loopt ze volgens mij al aan de leiding dus heeft ze het recht om naar rechts uit te wijken. Er zijn al erger zaken gebeurt in het veldrijden.
https://sporza.be/nl/2025/01/04/video-a ... 998250466/
Nee, gewoon even objectief de feiten: Ze snijdt haar hinderlijk de pas af, totaal onnodig en wat mij betreft even erg als stevig van de lijn afwijken vanop de fiets. Ik denk zelfs dat als Alvarado de duw niet geeft, ze gedwongen was om op dat plaatje te lopen. Voor mij als jury naar plek 3.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.