Het dopingtopic 2.0
Ach er zijn genoeg geruchten over Nederlands dopinggebruik in het schaatsen. De Spaarselectploeg met Gianni Romme, die Berend Nikkels als ploegarts hadden, Marianne Timmer met een te hoge hematocrietwaarde, de zaak Karsten of van de Burg die toegaf regelmatig aan een infuus te hebben gehangen waarvan hij niet wist wat erin zat.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
- daniel1975
- Forum-lid HC
Yup, elke sporter met connecties met Nikkels is verdacht.
Zal ongetwijfeld gebruikt zijn/worden, maar dat lijstje met gepakte sporters is volgens mij correct. En verder zitten voor mij meerdere schaats(t)ers in dezelfde groep als Erik Dekker.
Zal ongetwijfeld gebruikt zijn/worden, maar dat lijstje met gepakte sporters is volgens mij correct. En verder zitten voor mij meerdere schaats(t)ers in dezelfde groep als Erik Dekker.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Je impliceert dat als je jarenlang niet gepakt bent, je toch doping gebruikt moet hebben. Kijk maar naar Armstrong...
Ze hebben mij ook nog nooit gepakt, dus ik zal wel aan het vals spelen zijn vermoed ik.
Ze hebben mij ook nog nooit gepakt, dus ik zal wel aan het vals spelen zijn vermoed ik.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC

WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- daniel1975
- Forum-lid HC
De vraag was min of meer of dat lijst gekleurd was: dat antwoord is nee.indobesar schreef:Lance Armstrong was ook jaren lang niet gepakt. We weten allemaal hoe dat verhaal afliep...daniel1975 schreef:Er zijn bij mijn weten ook geen Nederlandse toppers gepakt. Alleen die jongen van 17.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Schaatsen is op geen enkele manier te vergelijken met wielrennen. De prestaties van de Nederlandse schaatsers zijn onder meer te verklaren door
- veel betere faciliteiten
- betere betaling
- betere coaching
- veel meer leden schaatsbond, dus meer aanvoer
- meer status schaatsen dan in andere landen, dus aantrekkelijker
In het wielrennen gelden of golden al deze verschillen niet. De concurrenten van Armstrong gebruikten min of meer dezelfde trainingmethodes, werden goed betaald, reden op vergelijkbaar of zelfs beter materiaal, enz. Op gebied van dope liep Lance soms wel wat voorop alhoewel het inmiddels wel duidelijk is dat ploegen als T-Mobile en ONCE eigenlijk op gelijk niveau zaten.
- veel betere faciliteiten
- betere betaling
- betere coaching
- veel meer leden schaatsbond, dus meer aanvoer
- meer status schaatsen dan in andere landen, dus aantrekkelijker
In het wielrennen gelden of golden al deze verschillen niet. De concurrenten van Armstrong gebruikten min of meer dezelfde trainingmethodes, werden goed betaald, reden op vergelijkbaar of zelfs beter materiaal, enz. Op gebied van dope liep Lance soms wel wat voorop alhoewel het inmiddels wel duidelijk is dat ploegen als T-Mobile en ONCE eigenlijk op gelijk niveau zaten.
Laatst gewijzigd door havana op 21 mar 2017 13:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik had het over de "gedachte": op het ideële, niet het reële niveau dus...Joskovic schreef:Dat lijkt me ook redelijk naief.dario schreef:... intussen...
En "intussen" mag je gerust als een héél ruime tijdsmarge interpreteren!

Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Nu is het wel zo dat de topsport één van de weinige manieren is om kinderen te verleiden om van hun luie reet af te komen. Het is misschien makkelijk scoren maar het is wel relevant.Joskovic schreef:Ondanks dat je het hele gebeuren een beetje uit z'n verband trekt, en daar ook nog onnodig kinderen bij gaat halen (makkelijk scoren), ben ik het wel met de strekking eens wat je bedoelt.BikeT schreef:
Heel verhaal....
En nog een heel verhaal...
Vroeger wilde ik Joop Zoetemelk, Rik Smits en Ruud Gullit worden. Als dat niet zo was dan zat ik hier nu niet op het forum en ik denk dat voor heel veel mensen geldt die nu regelmatig sporten. Ik denk ook dat het niet voor niks is dat er niet veel jeugd die opgroeide in de tijd van oa PDM niet voor de fiets heeft gekozen.
Campagnolo Ultra Dork