Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Balaya
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 jan 2014 10:09

Balaya 25 apr 2016 19:37

https://www.flickr.com/photos/moonh/266 ... ed-public/
Het lukt me niet om mijn foto hier rechtstreeks op te plaatsen.

Al een tijdje in mijn bezit van mijn nieuwe Ult AL 9.0 slx maar wilde toch nog een paar aanpassingen doen alvorens hier een foto te posten.
Ksyrium exalith pro sl's vervangen door de 100gr lichtere en veel goedkopere ryde pulse sprint velgen en ook ander zadel en zadelpen.
Zo komt hij nu op 6,8kg incl pedalen en bidonhouders
Dat is een hele mooie fiets!

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 25 apr 2016 20:23

BAMCAN schreef:.......
vind 't wel leuk werk al die plaatjes over elkaar heen :like: , maar met alleen rekenen zou je er ook wel komen toch?

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 25 apr 2016 20:29

hansm schreef: Al een tijdje in mijn bezit van mijn nieuwe Ult AL 9.0 slx maar wilde toch nog een paar aanpassingen doen alvorens hier een foto te posten.
Ksyrium exalith pro sl's vervangen door de 100gr lichtere en veel goedkopere ryde pulse sprint velgen en ook ander zadel en zadelpen.
Zo komt hij nu op 6,8kg incl pedalen en bidonhouders

Afbeelding
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

BAMCAN
Forum-lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 mar 2016 11:54

BAMCAN 25 apr 2016 20:49

monsieurpinot schreef:
BAMCAN schreef:.......
vind 't wel leuk werk al die plaatjes over elkaar heen :like: , maar met alleen rekenen zou je er ook wel komen toch?
28mm extra reach plus 10mm extra backreach voor de zadelpen vermeerderd met 20mm extra langere stuurpen en dan is de reach naar de koehoorns nog gissen. Mijn cervelo had ook een lagere hangend bracket en met 180mm cranks ook weer iets lastiger vergelijken. Simpelweg een winkelhaak tegen de muur werkt dan niet.
Voor mij werkt een plaatje iets meer verhelderend, ook al is het met de vertekening in de foto nog lastig meten als je het in mm's exact wilt hebben. Weet nu echter wel dat het geen 2XL of een L moet worden :), maar dat wisten de mensen hier ook al :winkthumb:
Blijft toch gevoel van giswerk als je bij Canyon besteld zonder in Koblenz een testritje te maken.

camu
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 feb 2008 00:34

camu 25 apr 2016 21:11

Supergrover schreef:
hansm schreef: Al een tijdje in mijn bezit van mijn nieuwe Ult AL 9.0 slx maar wilde toch nog een paar aanpassingen doen alvorens hier een foto te posten.
Ksyrium exalith pro sl's vervangen door de 100gr lichtere en veel goedkopere ryde pulse sprint velgen en ook ander zadel en zadelpen.
Zo komt hij nu op 6,8kg incl pedalen en bidonhouders

Afbeelding
Zeer fraai! Hoe houdt de remlaag van de velgen zich in natte omstandigheden? Setje bij Wheel-tec laten spaken, of zelf gedaan? Enjoy!

Patrickvanv
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 aug 2015 22:33

Patrickvanv 25 apr 2016 21:48

Kristoff heeft net een foto geplaatst op zijn instagram account van zijn nieuwe training fiets
Een canyon aeroad met .. Jawel schijfremmen

hansm
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 feb 2006 00:33

hansm 25 apr 2016 21:53

Het wielsetje komt van bij slowbuild.eu.
Ik ben net geopereerd aan mijn knie dus heb ik er nog niet mee gereden en dus is het voor mij een even grote vraag. Gezien het zachte prijsje van de wielset zou dat nog geen ramp zijn mocht het zwart weg gaan al hoop ik dat het zal mee vallen.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 25 apr 2016 22:00

Patrickvanv schreef:Kristoff heeft net een foto geplaatst op zijn instagram account van zijn nieuwe training fiets
Een canyon aeroad met .. Jawel schijfremmen
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lion1979
Forum-lid
Berichten: 385
Lid geworden op: 13 dec 2015 22:15

Gebruikersavatar Lion1979 26 apr 2016 08:30

Wijgers schreef:
knal schreef:
Lion1979 schreef:Sinds een paar dagen last van een vervelend tikkend geluid uit mijn 1,5 maand oude Ultimate CF SLX 9.0. Heb het idee dat het in de trapas zit (geluid stopt ook als ik stop met trappen) Heb de pedalen al losgemaakt en opnieuw met pasta gemonteerd, maar dat maakt geen verschil. Voor de rest alles nog eens nagelopen, maar kan niks vreemd vinden. Maar even een afspraak maken met Canyon om naar eindhoven te rijden. Valt me toch erg tegen van een fiets in die prijsklasse na nog geen 2000 kilometers
Heb hier nu toevallig ook last van. Ook nog niks kunnen vinden
Wanneer last? Ik ervaar ook een tik en soms denk ik voelbaar, maar dat is alleen met het peddelen van de pedalen, bij meer kracht gaat het tikken weg? Vind ik overigens ook wel een vreemde gewaarwording.

Haal alles eens in de zoveel tijd uit elkaar, maar kan niets vreemds ontdekken. Pedalen draaien goed, Crank loopt goed.

Nils
Het is bij mij een constante tik. Die als ik sneller ga trappen ook sneller gaat tikken. En het maakt niet uit of ik rustig pedel of hard doorfietst, hij blijft tikken. Het vreemde is wel dat als ik hem op de montage standaard zet en rustig aan de pedalen draai, ik helemaal niets hoor. De as draait goed en er komt nergens geluid uit. Al met al nogal vreemd. Maar ik heb volgende week vrijdag een afspraak staan in Eindhoven dus dan mogen er daar maar eens naar kijken.
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 26 apr 2016 09:54

Handig, trainen op een fiets met schijfremmen en dan in de koers gewone hebben. Dat verschil lijkt mij toch wel groot, hoop dat er geen inschattingsfouten gemaakt gaan worden.
Maak joe woar

Vangalo74
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 09 dec 2015 20:23

Vangalo74 26 apr 2016 10:16

monsieurpinot schreef:
Patrickvanv schreef:Kristoff heeft net een foto geplaatst op zijn instagram account van zijn nieuwe training fiets
Een canyon aeroad met .. Jawel schijfremmen
Afbeelding
Een echt grote mannen/vrouwen fiets verdient dan ook een echt mannelijk/vrouwelijk zadeltas yaa toch :D :D :D

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13444
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 26 apr 2016 10:47

Toch vind ik het gaaf staan op een aeroad! De remgrepen nog wat bijschaven en klaar.

Plaats reactie