Dat begrijp ik, maar het is totaal niet aan de orde of we aan kinderen wel of niet moeten uitleggen dat er doping of vals spel in topsport voor komt. De vergelijking met het sinterklaasfeest, wat duidelijk een kinderfeest is, is al helemaal krom. Kinderen hebben een totaal andere belevingswereld en dat is maar goed ook. Dat moeten we helemaal niet willen veranderen. Dat bedoelde ik met de irrelevantie van onze kinderen in dit verhaal.Ernie C. schreef:
Nu is het wel zo dat de topsport één van de weinige manieren is om kinderen te verleiden om van hun luie reet af te komen. Het is misschien makkelijk scoren maar het is wel relevant.
Vroeger wilde ik Joop Zoetemelk, Rik Smits en Ruud Gullit worden. Als dat niet zo was dan zat ik hier nu niet op het forum en ik denk dat voor heel veel mensen geldt die nu regelmatig sporten. Ik denk ook dat het niet voor niks is dat er niet veel jeugd die opgroeide in de tijd van oa PDM niet voor de fiets heeft gekozen.
Ik kon vroeger ook echt genieten van de trainings- en wedstrijdvideo's van Armstrong, en toen was ik al een twintiger. Nu de aap uit de mouw is, kies ik wel weer andere 'helden', maar ik zie het niet als dat ik voor de gek ben gehouden. De man trainde als een beest. Deslaniettemin zie ik toch liever een schone sport, ook al is dat misschien een utopie.