Canyon
-
- Forum-lid
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 19 okt 2011 00:03
- Locatie: Almere
Ik heb ook een aeroad met een 52-36 crank en een 11-28 casette.
Als ik in de bergen ga fietsen zoals bij la marmotte of 3 ballons dan wissel ik de 36 voor een 34 blad.
Dat is de goedkoopste oplossing en schakelt verder prima
Als ik in de bergen ga fietsen zoals bij la marmotte of 3 ballons dan wissel ik de 36 voor een 34 blad.
Dat is de goedkoopste oplossing en schakelt verder prima
-
- Forum-lid
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 02 okt 2015 13:08
32 tanden, is dat niet wat overdreven?Allee ieder zijn eigen rekening natuurlijk, maar het blijven de bergen hé. Het is de bedoeling dat het een beetje uitdagend blijft, toch?
met een 50, mis je op het vlakke toch geen 36 (of 34 of 39) ?jenssss schreef:Ik heb de eerste maanden met de standaard 52-36 en 11-28 gereden.
Het lukt bergop, maar had niets over. Zeker in Spanje in de bergen miste ik nog een tandje om even de benen te laten rusten.
Sinds vorige maand een 50 en 34 blad gekocht (120 euro totaal) en ik merk toch echt wel verschil omhoog met die 34.
Op het vlakke lijk ik de 36 wel te missen.
Da's persoonlijk. Ik vind dat tamelijk dramatisch, aangezien je redelijk grote gaten in je verzet hebt zitten én je vooraan vaak terug moet naar het binnenblad.
Tuurlijk lukt het. Ik heb er de afgelopen weken ook weer mee gereden op t vlakke. Het wil best. Maar 50/39 met 12-23 rijdt wat mij betreft toch 10x fijner. Maar goed, zoals het met veel dingen is: wat voor de één dramatisch werkt, is prima voor een ander....
Dat klinkt als een goed plan. Pas je verder niets aan buiten het blad? Ketting? Derailleur bijstellen?janthemaster schreef:Ik heb ook een aeroad met een 52-36 crank en een 11-28 casette.
Als ik in de bergen ga fietsen zoals bij la marmotte of 3 ballons dan wissel ik de 36 voor een 34 blad.
Dat is de goedkoopste oplossing en schakelt verder prima
+1havana schreef:Tuurlijk lukt het. Ik heb er de afgelopen weken ook weer mee gereden op t vlakke. Het wil best. Maar 50/39 met 12-23 rijdt wat mij betreft toch 10x fijner. Maar goed, zoals het met veel dingen is: wat voor de één dramatisch werkt, is prima voor een ander....
34 voor 39 blad en 11-28 voor 12-23 cassette vervangen was voor mij een verademing. Daarvoor inderdaad grote gaten en scheve kettinglijnen.
Op zich eens, toch is er wel degelijk een voordeel. Namelijk dat je dan binnenblad x 13 kunt rijden i.p.v. binnenblad x 14. Zeker als je met een niet-sleutel-configuratie rijdt (waar naar alle waarschijnlijkheid een 34 op zit) is dat nog best handig.
De 11 zelf zul je idd niet nodig hebben.
De 11 zelf zul je idd niet nodig hebben.