Canyon
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13772
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat vind ik persoonlijk ook. daarnaast vind ik een 11 op een berg cassette wel lekker met het meetrappen in een afdalingen, zeker na een zware klim vind ik wat spanning op de benen wel lekker.
Het verzet zelf is natuurlijk persoonlijk, maar kijk wel uit dat je de cassette niet afstelt op 200m van het parcours, zaterdag in luik ook hordes met een 32 achter en dat voor de 150m redoute en het waren echt mensen die prima met een 28 boven hadden gekomen.
Het verzet zelf is natuurlijk persoonlijk, maar kijk wel uit dat je de cassette niet afstelt op 200m van het parcours, zaterdag in luik ook hordes met een 32 achter en dat voor de 150m redoute en het waren echt mensen die prima met een 28 boven hadden gekomen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 19 okt 2011 00:03
- Locatie: Almere
@bergwerk
Ik laat het buitenbad gewoon een 52 en je ketting hoef je niet aan te passen.
Ik hoefde zelfs niet mijn voorderailleur bij te stellen.
Mocht dat in jou geval wel moeten dan is het bijstellen maar een minuutje werk en simpel zelf te doen.
Ik laat het buitenbad gewoon een 52 en je ketting hoef je niet aan te passen.
Ik hoefde zelfs niet mijn voorderailleur bij te stellen.
Mocht dat in jou geval wel moeten dan is het bijstellen maar een minuutje werk en simpel zelf te doen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 02 okt 2015 13:08
+1 , daar ben ik het volledig mee eenswasbeer2006 schreef:Dat vind ik persoonlijk ook. daarnaast vind ik een 11 op een berg cassette wel lekker met het meetrappen in een afdalingen, zeker na een zware klim vind ik wat spanning op de benen wel lekker.
Het verzet zelf is natuurlijk persoonlijk, maar kijk wel uit dat je de cassette niet afstelt op 200m van het parcours, zaterdag in luik ook hordes met een 32 achter en dat voor de 150m redoute en het waren echt mensen die prima met een 28 boven hadden gekomen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 02 okt 2015 13:08
Ik denk dat het niet aan te raden is om tussen het binenblad en buitenblad meer dan 16 tanden verschil te hebben. Dus 50-34 of 52-36. Dat is wat ik altijd gehoord en gelezen heb. Ik neem aan dat bij een te groot verschil de ketting vaker zal afvallen bij het schakelen.BAMCAN schreef:Wat voor problemen kun je verwachten als je het standaard 36 binnenblad vervangt door een 34t binnenblad? Kun je dan mogelijke problemen ondervangen met een K-Edge Chain Catcher?
Kan een chain catcher dat ondervangen?LittleWhiteDog schreef:Ik denk dat het niet aan te raden is om tussen het binenblad en buitenblad meer dan 16 tanden verschil te hebben. Dus 50-34 of 52-36. Dat is wat ik altijd gehoord en gelezen heb. Ik neem aan dat bij een te groot verschil de ketting vaker zal afvallen bij het schakelen.BAMCAN schreef:Wat voor problemen kun je verwachten als je het standaard 36 binnenblad vervangt door een 34t binnenblad? Kun je dan mogelijke problemen ondervangen met een K-Edge Chain Catcher?
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Het zal wellicht helpen. In het profpeleton is het wel vaker dat mensen (Comtador oa.) fietst met een 53-34 crankstel in het hooggebergte.
Daarbij is het bij een eventueel probleempje zo dat de gevolgen bij een kleiner voorblad vele malen kleiner zijn dan een grotere krans op je cassette wanneer dit niet goed is gemonteerd ( bv. bij een te korte ketting of een te korte kooi op je derailleur).
Daarbij is het bij een eventueel probleempje zo dat de gevolgen bij een kleiner voorblad vele malen kleiner zijn dan een grotere krans op je cassette wanneer dit niet goed is gemonteerd ( bv. bij een te korte ketting of een te korte kooi op je derailleur).
Nee, omdat de kans bestaat dat de ketting tussen de bladen valt. Een chain catcher is er alleen voor dat de ketting niet verder naar binnen kan vallen ten opzichte van je binnenblad.BAMCAN schreef:Kan een chain catcher dat ondervangen?LittleWhiteDog schreef:Ik denk dat het niet aan te raden is om tussen het binenblad en buitenblad meer dan 16 tanden verschil te hebben. Dus 50-34 of 52-36. Dat is wat ik altijd gehoord en gelezen heb. Ik neem aan dat bij een te groot verschil de ketting vaker zal afvallen bij het schakelen.BAMCAN schreef:Wat voor problemen kun je verwachten als je het standaard 36 binnenblad vervangt door een 34t binnenblad? Kun je dan mogelijke problemen ondervangen met een K-Edge Chain Catcher?
http://weightweenies.starbike.com/forum ... 3&t=130234
in dit ww topic een aantal reacties met goede ervaring.
in dit ww topic een aantal reacties met goede ervaring.
Als cyclocrossers (op slechte ondergrond) goed met een 52/36 kunnen schakelen, mag je dan concluderen dat een wegrenner (op asfalt) goed met een 52/34 kan schakelen?Hartox schreef: Nee, omdat de kans bestaat dat de ketting tussen de bladen valt. Een chain catcher is er alleen voor dat de ketting niet verder naar binnen kan vallen ten opzichte van je binnenblad.
andere combinatie: 46/36 met 11-32 cassette, zou dat ook kunnen met korte kooi achterderailleur?
nee ( als in "dat mag je niet zo concluderen")BAMCAN schreef:Als cyclocrossers (op slechte ondergrond) goed met een 52/36 kunnen schakelen, mag je dan concluderen dat een wegrenner (op asfalt) goed met een 52/34 kan schakelen?Hartox schreef: Nee, omdat de kans bestaat dat de ketting tussen de bladen valt. Een chain catcher is er alleen voor dat de ketting niet verder naar binnen kan vallen ten opzichte van je binnenblad.
(door de 34 ipv 36 kan er een gat tussen 34 en voorderailleur ontstaan waarin ketting kan vastslaan, bijv. )
op te lossen door 50 ofzo voorblad en derailleur opnieuw afstellen ( oa lager)
ja qua voorderailleur (als het eerder een originele 53/39, 52/36 of 50/34 was)andere combinatie: 46/36 met 11-32 cassette, zou dat ook kunnen met korte kooi achterderailleur?
nee qua achterderailleur, zolang je niet zeker weet welke achterderailleur het is ( en bij korte kooi helemal niet) , maar bijna alle shimano wegderailleurs gaan officieel niet tot cassette x-32, en onofficieel ook niet echt (1 a 2 erbij sprokkelen zou nog gaan?)
Laatst gewijzigd door ted038 op 28 apr 2016 13:19, 8 keer totaal gewijzigd.