Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2010?

fietsendedaan
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 apr 2010 21:24

fietsendedaan 04 jul 2010 00:31

Vandaag even heen en weer naar Spijkenisse. Helaas niet meer tijd gehad :(.

34km, 24 kmh.

En daarna vanuit mn achtertuintje zitten genieten van de renners die voorbij kwam tijdens de tour toertocht :)

waterman
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 16 jan 2007 18:24

waterman 04 jul 2010 13:58

Vanmorgen vroeg op pad voor een heerlijk rondje van 84km. 27 km/h gem.
Lucht was wat "zwaar" vond ik, heb dan ook goed gedoseerd. Ronde ging o.a. via
Klimmen, Margraten, Bruisterbosch, Banholt, Slenaken, Gulpen, Wittem met een
aantal beklimmingen. Ik had vandaag eens mijn oude stalen Giant mee.

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 04 jul 2010 20:01

Vandaag samen met JuulH even op relax uit rij tempo een stukje Forumrit Achterhoek proef gereden. Paar kleine wijzigingen gedaan in verband met wegwerkzaamheden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 04 jul 2010 20:24

Vandaag eerst nog even bij het Garminteam langs geweest om ze succes te wensen, daarna bij de Erasmusbrug de start bekeken en toen met een extra lusje lekker naar huis om daar de etappe te volgen vanachter de TV.

Was het druk in Rotterdam? Nee, niet echt.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 04 jul 2010 22:35

Vandaag de Mont Ventoux maar (weer) eens opgefietst. Vanwege de hoge (middag)temperaturen en de verwachte "Mistral modéré", maar vroeg "van huis" gegaan. Onderweg zag ik de zon achter de Ventoux te voorschijn komen en was het verder (nog) heerlijk rustig op de wegen.

Bij het binnenrijden van Bédoin, waren er zowaar op de parkeerplaats tegenover "Bar l'Observatoire" al een paar fietsers hun materiaal in orde aan het maken. En zowel bij "l'Observatoire" als bij "Le Relais du Ventoux" zaten al een paar vroege vogels aan de koffie.

Voor mij begon, na een opwarming van 16 km om even voor half acht, bij "de streep" aan het begin van de "route du Ventoux" het "avontuur".
Eerst rustig omhoog gereden tot bij St. Estève ("de bocht" waar het bos begint) en kort daarvoor nog snel even wat vloeibare voeding weggeklokt. En dan "het bos" in, waar het nog heerlijk schaduwrijk en vooral koel was. Een enkele fietser ingehaald, zelf ook al ingehaald door een jonge knaap die bijna het dubbele van mijn snelheid scheen te rijden. En ook al door een paar racende automobilisten, die ook graag van de op dit tijdstip nog lege weg wilden profiteren.

Zo ongeveer halverwege het bos kreeg ik naast "de berg" nog een paar "tegenstanders": vliegen. Ik schijn altijd bijzonder aantrekkelijk te zijn voor vliegen (en ander "steekspul")), doch nu werd het wel erg irritant!
Ook begon mijn rug een tegenstander te worden, doch dat heeft (helaas) met mijn leeftijd (slijtage) te maken. "Inhouden" dus, anders gaat het fout.
Door "met beleid" te klimmen, toch zonder kleerscheuren Chalet Reynard bereikt, waar de bakker net de stokbroden kwam afleveren, doch verder nog weinig leven te bespeuren viel.

Nu nog "even" de laatste 6 km wegtrappen. Nu, dat viel gelukkig erg mee. Rustig aan gedaan, zodat mijn rug zich wat kon herstellen en verder vooral genieten van de fraaie vergezichten.
Van de tegenwoordig aanwezige drie professionele fotografen, was alleen nummer twee al aktief. De anderen zag ik pas in de afdaling.
De door Météo France beloofde Mistral werd zo hier en daar al voelbaar, dus straks op het steile rechte stuk naar de Col des Tempètes goed snelheid houden en attent blijven. Ik was blij dat de fotograaf daar nog niet in de bocht stond, zodat ik m'n stuur niet los behoefde te laten om z'n kaartje aan te pakken!

Het laatste stukje naar de top ging ook goed en i.v.m. de wind ben ik helemaal links van de weg het plateautje op gereden, vlak langs de muur van de witte toren. Kon makkelijk, want het was nog erg rustig op de top.
Boven ècht genoten van het gedetailleerde en goed zichtbare landschap onder een wel duidelijk aanwezige inversie (temperatuuromkering in de atmosfeer, waardoor de "troep" uit de lucht als een bruine deken blijft hangen).

Een vriendelijke francaise heeft mij op verzoek netjes op de plaat gezet, maar ditmaal helaas geen foto's bij m'n verslag. Ik krijg momenteel met geen mogelijkheid foto's uploaded met ImageShack en dan houdt het dus op. De internetverbinding is hier trouwens héééééééél erg traag ("guest-account" op een FON-spot, nu, dan kun je eigenlijk net zo goed even naar de dichtstbijzijnde McDonalds rijden, daar werkt het sneller).

O ja, na 2uur, 8 min. en 17 sec. stond ik voldaan:D (voor de zoveelste keer) weer op de Mont Ventoux. En iedere keer weer is het opnieuw een belevenis!

Edit: het schijnt vandaag te gaan lukken met de plaatjes!

Start van de klim voor "de streep" in Bédoin:

Afbeelding

Dit is 'm voluit, de "streep" in Bédoin, waar op dit forum nog wel eens naar gevraagd wordt. Hij ligt nèt na de rotonde, in de D974 (de weg naar de Ventoux) en vanwaar je de tijdmeting tot op de streep op de top kunt starten.
Links is nog net de ingang naar de FM "La Route du Ventoux" te zien:

Afbeelding

En dan, na 2uur, 8 min. en 17 sec. op de top (met een schitterend uitzicht):

Afbeelding

Als "toegift" nog een plaatje vanaf de top (voor de niet-kenners: je kijkt hier naar het ZW). Ook de in m'n verslag genoemde inversie is goed te zien:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Le Grimpeur op 11 jun 2011 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
jre
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:53
Locatie: Eemnes

Gebruikersavatar jre 05 jul 2010 00:21

vandaag rondje naar Diemen via naarden , en daar na verder langs het A-Rijnkanaal richiting oud en nieuw loosdrecht was er zoals verwacht erg druk ook nog een voor mij nieuw weggetje ontdekt door de plassen naar hilversum toe . heb er een foto van maar kan hem niet van me mobile hier naar toe verplaatsen :D ben niet zohandig met die dinggen .
en toen door naar huis lekker 86 km weggetrapt prima weertje weinig wind dus wat wil een mens nog meer.

elboutero
Forum-lid
Berichten: 843
Lid geworden op: 24 apr 2009 13:49

elboutero 05 jul 2010 13:17

Gisteren een rondje door voornamelijk Oost-Groningen gemaakt. Groningen - Hoogezand - Meeden - Winschoten - Pekela - Alteveer - Stadskanaal - Gieten - Zuidlaren - Groningen. Uiteindelijk iets meer dan 120 km op de teller. Was ergens de tip tegen gekomen dat je bij een begraafplaats altijd wel een kraan kan vinden om je bidon bij te vullen e.d. Uiteraard kies ik een begraafplaats uit waar deze met geen mogelijkheid te vinden was.
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3

Gebruikersavatar
richard-w
Forum-lid
Berichten: 613
Lid geworden op: 16 aug 2007 21:29

Gebruikersavatar richard-w 05 jul 2010 18:31

vandaag rondje tjeukermeer gedaan en gelijk ff stuurpen van m'n neefje omgeruild bij de fm in st. nyk. Ging halverwege de middag toch behoorlijk hard waaien, 73.9 km bij aankomst op het thuisfront. En nu licht er op tv net een motor onderuit:rolleye:

bever
Forum-lid
Berichten: 2232
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 06 jul 2010 19:25

Vandaag de Kaag bekeken.
Den Haag-Wassenaar-Leiden-Warmond-Leiderdorp en toen een beetje verdwaald.
In ieder geval veilig terug in Den Haag gekomen. 50.8 km

Supergoed fietsweer en het ging lekker :)

mispoes
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 12 mei 2009 15:12

mispoes 06 jul 2010 22:38

Rondje Argentiere, Guillestre, Col D'Izoard, Briancon, Argentiere. 90 km & 2400 hm ofzoiets.
Wat een waanzinnig mooie col is dat zeg!
http://www.sjaspatat.net" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 06 jul 2010 23:03

Net terug van een rondje Rotte met BianchiSL3, wat een rust ! :-)
"Try not. Do or do not......there is no try"

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 07 jul 2010 01:48

[quote="mispoes"]Rondje Argentiere, Guillestre, Col D'Izoard, Briancon, Argentiere. 90 km & 2400 hm ofzoiets.
Wat een waanzinnig mooie col is dat zeg![/quote]

Je bedoeld denk ik de Izoard? Die is inderdaad fantastisch. De natuur is daar al echt heel anders dan een stukje noordelijker. Zowel de begroeiing als de rotskleuren doen al Mediterraan aan.

Plaats reactie