Mart Smeets
Al ik je goed begrijp komt de toename van het aantal jongens in de turnhal door onze regenachtige zomer en ben ik gaan fietsen omdat de zon scheen en hebben de prestaties van Steven Rooks daar niks mee van doen....
Juist door de topsport op een hoger plan te brengen stappen er mensen in de breedtesport in. Toen Huizinga goud won kreeg de Judo bond meer aanmeldingen, in de tijd van Inge en Pieter groeiden het aantal aanmeldingen voor wedstrijd zwemmen. Elk kind heeft namelijk een held nodig, iemand waarnaar die opkijkt.
Dat er naast geld voor de topsport ook veel geld in de breedte sport moet worden gestoken vind ik wel. Door de breedtesport op een hoger niveau te tillen komen er vanzelf meer toppers uit. Deze toppers moeten echter wel voldoende middelen (=geld) hebben om van top niveau naar wereld top te groeien.
Juist door de topsport op een hoger plan te brengen stappen er mensen in de breedtesport in. Toen Huizinga goud won kreeg de Judo bond meer aanmeldingen, in de tijd van Inge en Pieter groeiden het aantal aanmeldingen voor wedstrijd zwemmen. Elk kind heeft namelijk een held nodig, iemand waarnaar die opkijkt.
Dat er naast geld voor de topsport ook veel geld in de breedte sport moet worden gestoken vind ik wel. Door de breedtesport op een hoger niveau te tillen komen er vanzelf meer toppers uit. Deze toppers moeten echter wel voldoende middelen (=geld) hebben om van top niveau naar wereld top te groeien.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Maar het feit dat de judo bond meer aanmeldingen kreg wil niet zeggen dat het percentage sportende kinderen is gestegen. Ik acht de kans veel groter dat kinderen die twijfelde tussen voetballen en judo, op dat moment voor judo kozen en dat de toename in het sportende aantal kinderen tegen valt.fredhhw schreef: Juist door de topsport op een hoger plan te brengen stappen er mensen in de breedtesport in. Toen Huizinga goud won kreeg de Judo bond meer aanmeldingen, in de tijd van Inge en Pieter groeiden het aantal aanmeldingen voor wedstrijd zwemmen. Elk kind heeft namelijk een held nodig, iemand waarnaar die opkijkt.
Rupert Murdoch investeert een miljard in voetbaluitzendrechten. Hoeveel van dat geld gaat naar breedtesport?
Het IOC maakt miljardenwinst met de Spelen. Hoeveel van dat geld gaat naar breedtesport?
Zeventig miljard per jaar gaat er naar de gezondheidszorg. Hoeveel van dat geld gaat naar breedtesport (en preventie)?
De tv is gevuld met topsport, gesponserd door ons belastinggeld en diverse reclameinkomsten die op haar beurt gegenereerd wordt door de produkten die we kopen (mac donalds, coca-cola en heineken). Hoeveel van dat geld gaat naar breedtesport? en wat hebben die drie grote sponsoren met sport of gezondheid te maken?
Ondertussen zie ik IOC leden rondlopen met volgelopen dikke bierpensen en onderkaken waar heel afrika van kan eten......
En baas aller buiken is natuurlijk smeets, gesponserd door de franse wijnindustrie uit bourgondie, die opeens op de bres springt voor schoolzwemmen en gymnastieklessen om zo een miljarden kosten ambtenarenfestijn als de olympische spelletjes in 2028 in NL te krijgen.
Kan alsjeblieft dhr zonneveld een berg bouwen en deze topsport allemaal daarin wegstopppen? het liefst achter de horizon nu we het toch over lange termijnvisie hebben.
PS, die 5km van Farah was toch wel supermooi!
Het IOC maakt miljardenwinst met de Spelen. Hoeveel van dat geld gaat naar breedtesport?
Zeventig miljard per jaar gaat er naar de gezondheidszorg. Hoeveel van dat geld gaat naar breedtesport (en preventie)?
De tv is gevuld met topsport, gesponserd door ons belastinggeld en diverse reclameinkomsten die op haar beurt gegenereerd wordt door de produkten die we kopen (mac donalds, coca-cola en heineken). Hoeveel van dat geld gaat naar breedtesport? en wat hebben die drie grote sponsoren met sport of gezondheid te maken?
Ondertussen zie ik IOC leden rondlopen met volgelopen dikke bierpensen en onderkaken waar heel afrika van kan eten......
En baas aller buiken is natuurlijk smeets, gesponserd door de franse wijnindustrie uit bourgondie, die opeens op de bres springt voor schoolzwemmen en gymnastieklessen om zo een miljarden kosten ambtenarenfestijn als de olympische spelletjes in 2028 in NL te krijgen.
Kan alsjeblieft dhr zonneveld een berg bouwen en deze topsport allemaal daarin wegstopppen? het liefst achter de horizon nu we het toch over lange termijnvisie hebben.
PS, die 5km van Farah was toch wel supermooi!
Ja, het zal best maar ik vind het wel een jankerd, Als je professioneel sporter bent gaat het niet om of je het leuk vind. Er gaat aardig wat geld (ook publiek belastinggeld!) naar de sporters toe dus heb je bijna de plicht om aan te schuiven. Het getuigt bijna van minachting om te zeggen: ik ga daar niet zitten ook al had ik goud gewonnen want Mart gaat misschien wel vervelend tegen mij doen.rob74 schreef:Nog meer sporters die het gehad hebben het Smeetsnu.nl schreef: Beachvolleyballers willen niet bij Smeets aan tafel
LONDEN - Beachvolleyballers Reinder Nummerdor en Richard Schuil zijn niet van plan vrijdagavond aan te schuiven aan tafel bij Mart Smeets. Het duo zou eigenlijk in de NOS-studio aanwezig zijn, maar beide volleyballers kiezen ervoor weg te blijven. "Dat is een bewuste keuze", laat Nummerdor weten aan NUsport. Afgelopen week kwam de anchorman in opspraak na een veelbesproken interview met volleybalster Manon Flier, de vriendin van Nummerdor.
"Daar heeft het ook mee te maken", vervolgt de 35-jarige Nummerdor. Belangrijker voor hem en Schuil is echter de negatieve manier waarop Smeets zich in het verleden over beachvolleybal heeft uitgelaten. "Het gaat met name om het vooroordeel dat Smeets heeft ten opzichte van mijn sport. Daar heeft hij de afgelopen jaren duidelijk zijn mening over gegeven. Dan heb ik geen zin om nu na onze vierde plaats daar aan te schuiven. Daar pas ik voor."
Goud
"Ook als we goud hadden gewonnen, waren we er niet gaan zitten", vult zijn partner Schuil aan. De ervaren (beach)volleyballer zegt de uitzending met Flier teruggekeken te hebben. "Tja, het was een beetje respectloos", blijft hij nuchter. "Maar ik geloof dat ik niet de enige ben die er zo over denkt." "We moesten er vanavond gaan zitten, maar ja en dan? Dan word je met de grond gelijk gemaakt. Daar heb ik geen zin in. Mart heeft gewoon niets met beachvolleybal. Dat is duidelijk."
Genoten
Schuil wil ook het op de Olympische Spelen gecreëerde beeld van zijn sport in stand houden."Laat de mensen in Nederland maar het positieve beeld houden dat ze nu hebben. Dat moet je niet de grond in laten boren door één man. Ik heb genoten van het stadion en de mensen. Het zag er prachtig uit. Toch is het ergens ook jammer dat ze niet in de studio zijn vrijdagavond. "De hele uitzending staat een beetje in het teken van Right to Play. Ook wij zijn daar ambassadeur van. Daarom is het wel jammer."
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
- daniel1975
- Forum-lid HC
En hoeveel sporters willen er niet bij Gene en Derksen aan tafel zitten? Alleen hoor je daar niets over omdat het niet "trending" is.
Less is bore
Je bent als topsporter publiek bezit en dient je te schikken naar de wensen van fox populi? Wat een waanzin, "mrcoffee", je bent ten allen tijde vrij om je eigen grenzen te bepalen, anders is de grens zoek. What's next? We betalen ze van belastinggeld dus als we ze na een nederlaag voor straf bloot door de straten van Rotterdam willen jagen moeten ze dat ook maar accepteren?mrcoffee schreef:Ja, het zal best maar ik vind het wel een jankerd, Als je professioneel sporter bent gaat het niet om of je het leuk vind. Er gaat aardig wat geld (ook publiek belastinggeld!) naar de sporters toe dus heb je bijna de plicht om aan te schuiven. Het getuigt bijna van minachting om te zeggen: ik ga daar niet zitten ook al had ik goud gewonnen want Mart gaat misschien wel vervelend tegen mij doen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
- Forum-lid HC
Ik heb het topic maar half gevolgd maar ik ben een sterk voorstander van het systeem wat ze in Australie hebben: Op de basisschool worden de kinderen standaard tot 5 uur door de schoolbegeleid, de lesuren zijn gelijkwaardig aan ons land en de rest wordt opgevuld met verplicht sporten. Ik meen dat naast gymnastiek verplicht voor 3 andere sporten moet worden gekozen waaronder minimaal 1 individuele en een teamsport, en dat wordt allemaal door of op de school geregeld. Hierdoor is er in principe geen behoefte aan naschoolse opvang.
Ik weet niet of dit in alle staten of regio's hetzelfde is, maar een vriend/collega van mij die in Sydney woont vertelde me dat bij zijn kinderen op school dit zo werkte.
Ik weet niet of dit in alle staten of regio's hetzelfde is, maar een vriend/collega van mij die in Sydney woont vertelde me dat bij zijn kinderen op school dit zo werkte.
Timo, je haalt er nu iets bij wat echt nergens op slaat. Het gaat er niet om dat je geslagen of publiekelijk terecht gesteld moet worden. Het hoort bij je professionalisme als topsporter dat je de pers en media op een fatsoenlijke manier te woord staat. Als Mart Smeets, of welke presentator/verslaggever dan ook, zwetst mag je hem daarop terecht wijzen. Kun je dat niet dan moet je maar eens een mediatraining volgen. Ja, dat is tegenwoordig een heel belangrijk facet van topsport, of je dat nou leuk vind of niet. Naar het publiek, je sponsors en je supporters toe je verhaal vertellen. De tijd van als topsporter autistisch je sportje bedrijven is voorbij.timo2.0 schreef:Je bent als topsporter publiek bezit en dient je te schikken naar de wensen van fox populi? Wat een waanzin, "mrcoffee", je bent ten allen tijde vrij om je eigen grenzen te bepalen, anders is de grens zoek. What's next? We betalen ze van belastinggeld dus als we ze na een nederlaag voor straf bloot door de straten van Rotterdam willen jagen moeten ze dat ook maar accepteren?
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
- daniel1975
- Forum-lid HC
Van Persie ging ook liever staan bellen ipv de pers te woord staan....
Less is bore
daniel1975 schreef:Van Persie ging ook liever staan bellen ipv de pers te woord staan....
Precies dat.... en daar spreekt iedereen walging over. Dat is onvolwassen en/of arrogant gedrag. Feitelijk zitten de heren Schuil en Nummerdor ook figuurlijk te bellen alleen komt het wat minder lullig over omdat ze een "reden" geven.
Eens met mrcoffee. Schuil en Nummerdor worden door de staat behoorlijk gesponsord om de sport als baan uit te kunnen oefenen. Het minste wat ze dan kunnen doen is bij een dergelijk programma aanschuiven. Helemaal als de show in het teken staat van Right to PLay, iets waar zij ook ambassadeur voor zijn.
Als jij in je baan naar een 'lastige' klant moet dan kun jij toch ook niet tegen jou baas zeggen: 'Ik ga niet, want die klant kan weleens lastige vragen stellen'
Ik vind dat minachting van degene die jou salaris betalen.
Als jij in je baan naar een 'lastige' klant moet dan kun jij toch ook niet tegen jou baas zeggen: 'Ik ga niet, want die klant kan weleens lastige vragen stellen'
Ik vind dat minachting van degene die jou salaris betalen.
Kunnen jullie even aangeven hoeveel "belastinggeld" jaarlijks naar Schuil en Nummerdor gaat en hoe dit in verhouding staat tot het geld dat zij als professionele beachvolleyballers van sponsors TBM-IVA groep, RANDSTAD en SWATCH ontvangen, of verspreiden jullie gewoon bewust ten onrechte de foutieve informatie dat zij van belastinggeld leven omdat je graag stemming wil maken tegen dit duo?
Sporters hebben gewoon het recht om zich op hun sport te concentreren en hebben geen enkele verplichting jegens Smeets of "de belastingbetaler"
Sporters hebben gewoon het recht om zich op hun sport te concentreren en hebben geen enkele verplichting jegens Smeets of "de belastingbetaler"
fietsen doe ik net als een prof,