Tijdritfietsen
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Het T2 opzetstuur is dan wel weer slim gekozen. Tenminste, de armsteuntjes en het stuurtje kan je t.o.v. je normale stuur naar achteren verschuiven en zo dus "korter" gaan zitten. En tja je moet wat als het frame wellicht op de groei gekocht is. Of heb je misschien een erg lang bovenlijf Adne? Dan had 1 maatje kleiner en een iets langere stuurpen ook best nog gekund.
newD schreef:Het T2 opzetstuur is dan wel weer slim gekozen. Tenminste, de armsteuntjes en het stuurtje kan je t.o.v. je normale stuur naar achteren verschuiven en zo dus "korter" gaan zitten.
Dat heb ik inderdaad ook gedaan, die 'buisjes' meer naar achteren schuiven.
newD schreef:En tja je moet wat als het frame wellicht op de groei gekocht is. Of heb je misschien een erg lang bovenlijf Adne? Dan had 1 maatje kleiner en een iets langere stuurpen ook best nog gekund.
Ik heb inderdaad vrij korte benen vergeleken met m'n bovenlichaam, maar waarom de fietsenmaker aanraadde om deze frame-maat te kopen in plaats van een maat kleiner, was dat ik er deze winter weinig tot niet op ga fietsen, omdat ik dan op m'n oude fiets rij. Als in maart zo'n beetje de wedstrijden beginnen, ben ik waarschijnlijk weer een stuk gegroeid en kan het zadel weer wat omhoog (het zadel staat op de foto wel wat lager dan normaal).
Advies nodig
Ik ben een nieuw projectje gestart door een Look kg196m (mooie klassieker) die ik voor weinig kon kopen om te bouwen naar een tijdrit/triatlon-apparaat. Er zit nu een normale bochen die wil ik vervangen voor een ossenkopstuur met tijdritremmen en een opzetstuur (had ik al liggen, profile) met topshifters.
Hoe werkt dat met de kabels. Lopen de kabels bij de shifters door de buis van je opzetstuur (en moet ik een gaatje boren om de kabel eruit te laten komen) of moet dat anders (het worden 9sp ultegra topshifters) ? Zelfde voor de remmen: komen die via een gaatje weet uit het stuur ? Het ossekopstuur kan niet de meest moderne worden vanwege budget (het is een fietsie erbij) maar ook omdat het een niet-oversized-passing is.
Graag jullie deskundig advies. En alvast dank voor het meedenken.
Ik ben een nieuw projectje gestart door een Look kg196m (mooie klassieker) die ik voor weinig kon kopen om te bouwen naar een tijdrit/triatlon-apparaat. Er zit nu een normale bochen die wil ik vervangen voor een ossenkopstuur met tijdritremmen en een opzetstuur (had ik al liggen, profile) met topshifters.
Hoe werkt dat met de kabels. Lopen de kabels bij de shifters door de buis van je opzetstuur (en moet ik een gaatje boren om de kabel eruit te laten komen) of moet dat anders (het worden 9sp ultegra topshifters) ? Zelfde voor de remmen: komen die via een gaatje weet uit het stuur ? Het ossekopstuur kan niet de meest moderne worden vanwege budget (het is een fietsie erbij) maar ook omdat het een niet-oversized-passing is.
Graag jullie deskundig advies. En alvast dank voor het meedenken.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
een 26 TT basebar voâh weinâgh staat in het te koop topic (heb er zelf niets mee te maken)
Verder heb ik idd de kabels door beide stuurtjes lopen. In beide (vision alu basebar en profile design T2+) was daar al ruimte voor. Als er geen ruimte voor is kan je idd gaatjes boren of met tiewraps en tape de kabels leggen. Let wel even op dat de kabels genoeg ruimte geven om het stuur te laten draaien (kan soms bij TT builds wat lastig zijn).
Verder heb ik idd de kabels door beide stuurtjes lopen. In beide (vision alu basebar en profile design T2+) was daar al ruimte voor. Als er geen ruimte voor is kan je idd gaatjes boren of met tiewraps en tape de kabels leggen. Let wel even op dat de kabels genoeg ruimte geven om het stuur te laten draaien (kan soms bij TT builds wat lastig zijn).
-
- Forum-lid
- Berichten: 945
- Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24
Check de link voor de top 15 van Kona, aardige fietsjes dacht ik zo. Ook de ploegmaat van CASRAN op de foto, Rutger Beke 3e plaats.
Top 15 Hawaii Mannen
Top 15 Hawaii Mannen
Eat, Sleep, Train
Swim, Bike, Run
http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Swim, Bike, Run
http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Vooral die witte Cannondale met wit Xentis stuur van Faris Al Sultan . Ni nog die prachtige Xentis wielen voor de gelegenheid in het wit. Een werkje voor Tiest.
Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)
-
- Forum-lid
- Berichten: 945
- Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24
Bij triathlon zijn de tijdritmonsters net weer iets exclusiever dan bij het wielrennen