Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

MTBRobert
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 mar 2014 09:26

MTBRobert 07 mar 2014 10:24

Hoi fietsers,

Ik ben Robert en ik fiets inmiddels zo'n anderhalf jaar regelmatig rond op een mountainbike.
Ik heb sinds kort een Garmin Edge 810 aangeschaft. Ik vind het leuk om de Edge volledig te begrijpen, routes van te voren uit te stippelen en te rijden en alle mogelijkheden te gebruiken. De laatste tijd lees ik regelmatig dit forum. Af en toe heb ik ook wel vragen en daarom heb ik mij aangemeld op het fietsforum.

kees0251
Forum-lid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 28 aug 2010 14:53

kees0251 07 mar 2014 20:58

RuudK schreef:Hoe bedoel je dat?

(ken het verschil tussen soorten stuurtjes niet, deze zat er zo op toen ik de fiets kocht...)
Het stuur staat even hoog als het zadel, waardoor de positie erg rechtop wordt (met de handen op de shifters) , nog verergerd omdat de stand van het stuur zodanig gekanteld is dat ik het rijden "in de beugels" zonder meer gevaarlijk wil noemen.
Natuurlijk hoef je (bij een toertocht e.d.) niet in de beugels te rijden, maar het kan ook niet zonder kramp in je handen te krijgen.
Vandaar mijn opmerking over het stuur dat het niets toevoegt aan een recht toerstuur.
Cheap light strong, choose two

kees0251
Forum-lid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 28 aug 2010 14:53

kees0251 07 mar 2014 22:19

Het is jouw fiets Ruud en je bepaalt zelf wat je er mee doet, maar ALS je (soms) in de beugels wil rijden adviseer ik het stuur wat voorover te kantelen...
Cheap light strong, choose two

Gebruikersavatar
Schrijnie
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 07 dec 2013 15:58
Contact

Gebruikersavatar Schrijnie 18 mar 2014 18:30

Aangezien ik al een tijdje meelees zal ik mijzelf ook eens voorstellen ;

Mijn naam is Marc en ik woon in Maasbracht (Limburg). Ik ben 38 jaar en vader van 2 kindjes ; een meisje van 9 en een jongen van 6.

Vroeger (was een jaar of 14/15) heb ik heel veel gefietst, tochtjes van zo'n 100 km waren niet ongewoon maar ik verloor helaas de interesse en heb toen zo'n 20 jaar niks meer aan sport gedaan, buiten af en toe een beetje skeeleren.

Toen de weegschaal 88 kg aangaf (ben 1.86 m) en mensen mij vroegen of ik hard gerend had na het beklimmen van een klein aantal traptreden besloot ik dat het weer eens tijd werd om te gaan sporten. Heb een rondje geprobeerd te joggen maar dit liep uit op niets. In December heb ik een 2de hands Focus Variado gekocht via de fietsenmaker, kon nog mooi via het fietsplan. De fiets had pas 70 km gelopen, bandjes waren nog nieuw.

Met de kerst ben ik begonnen met fietsen, kleine tochtjes van zo'n 30 tot 50 km, sinds 2 weken fiets ik 3 x in de week woon-werkverkeer, 25 km enkele reis en in de weekenden iets langer, afgelopen weekend 75 km gefietst en dit probeer ik elk weekend uit te bouwen. Zit dus zo'n 9 uur per week op de fiets, rond de 225 - 250 km. Dit bevalt me prima, af en toe wat spier- en zadelpijn maar dit gaat vanzelf ook wel weer over.

De weegschaal geeft intussen 85 kg aan, mijn doel is 80 kg maar 75 mag ook :) Ook fysiek voel ik mij steeds beter worden, mijn tempo gaat langzaam omhoog van 22 naar 25 naar 28 km / uur, probeer uiteindelijk op de 35 km / uur uit te komen en dit ook voor langere tijd vast te houden.

Aangezien ik de neiging heb om te zwaar te rijden (noemen ze dat niet een stoemper ?) ben ik de laatste tijd wat meer op mijn techniek aan het letten en probeer een cadans van 90 aan te houden wat niet altijd even makkelijk is omdat ik (nog) geen computer heb met een cadansmeter. De wens is om een degelijke computer aan te schaffen, bijv. een Garmin 510, en dan op cadans en hartslag te trainen. Voorlopig nog maar even tellen en een iets lichtere versnelling rijden.

De teller staat ondertussen op 920 km in zo'n 3 maanden tijd, vind ik persoonlijk best wat als je bedenkt dat ik zo'n lange periode niks gedaan heb aan sport.

Heb al veel gelezen op dit forum en hoop in de toekomst ook een leuke bijdrage te kunnen leveren.

Veel fietsplezier !

Gebruikersavatar
Kilowatt
Forum-lid
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:39
Locatie: Hoge Noorden

Gebruikersavatar Kilowatt 19 mar 2014 10:28

Ik zeg maar 1 ding: Goed bezig !
older Budweiser

jeremiah1992
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2014 22:26

jeremiah1992 23 mar 2014 22:44

Hallo allen,

Mijn naam is Levy Muis, 22 jaar oud, woonachtig in Vlaardingen.
Op mijn 15e als zaterdaghulp begonnen bij BikeTotaal Planeet te Vlaardingen, afgelopen december failliet en sindsdien geen zaterdaghulp meer.
Ik studeer Werktuigbouwkunde aan de Haagse Hogeschool te Delft en hoop deze zomer mijn diploma te behalen.

Inmiddels heb ik een vreselijk uit de hand gelopen hobby, Fietsenmaken!
Dagen, Nachten, het maakt mij niet uit, als ik maar een fiets in mijn hand heb.

M'n schuur en garage staan vol met fietsen, ook hangt er 1 in mijn slaapkamer.

Gazelle is het merk waar ik een zwak voor heb, voornamelijk de Tour Populair.
Nieuwe fietsen heb ik het niet zo op, te veel gedoe en is niet meer om te repareren maar om te slijten en na 4 jaar een nieuwe te kopen, hier zijn ze op gemaakt.

Mijn kroonjuweel is een Gazelle Tour Populair die ik in de 2e klas nieuw heb gekregen om naar school te gaan, deze is inmiddels alweer helemaal opgeknapt, nieuw frame i.v.m. lakscheurtje, duomatic naaf, witte banden, dynamoverlichting voor en achter, lekker ouderwets.

Daarnaast rij ik op een Fixed gear bijeenraapsel, de basis is een Koga Miyata Gentsracer frame met een zelf gespaak achterwiel, mavic open pro 36H met daarin een Dura-Ace fixed naaf, een half carbon voorvork, Pro stuur en balhoofd en een crankstel van een oude kinderfiets 155mm

Op het moment ben ik full-time aan het afstuderen en in het weekend ben ik in mijn garage te vinden sleutelend aan fietsen.

Project waar ik op dit moment mee bezig ben is een Koga Miyata FullPro uit medio '80.
Deze is geheel in nieuwstaat alleen ziet er niet meer uit, heeft 20 jaar in een kas gestaan en heeft dus een beetje roest, krassen verweerde velgen enz.
Deze gaat volledig opgeknapt worden en moet in nieuwstaat worden, hier open ik nog een topic voor.

Ik hoop dat ik de benodigde info op dit forum kan vinden en waar mogelijk probeer ik mijn kennis en ervaring ook hier te kunnen delen.

Afbeelding
Gazelle Tour Populair

Afbeelding
Koga Miyata Gents Racer Fixed Gear

mvg,
levy muis

Ebje67
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2014 14:48

Ebje67 25 mar 2014 16:56

Goedendag,

Lees al een tijdje mee op het forum. Fiets ongeveer 3 jaar. Om te kijken of ik het leuk vond een specialized allez gekocht op marktplaats. Nu een fondriest tf3 aangeschaft omdat fietsen op de racefiets toch wel verslavend is.
Dit jaar AGR 125, limburgs mooiste geel, fietsen tijdens vakantie in Oosterrijk en mont ventoux op het lijstje.
Ik ben 42 jaar en woonachtig in het mooie platte WestFriesland.

Fietserzl
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 apr 2014 22:40

Fietserzl 06 apr 2014 22:50

Hallo allemaal.
Ik wil me bij dezen even netjes voorstellen.

Omdat ik wil beginnen met fietsen, voornamelijk om wat conditie op de bouwen, ben ik me aan het oriënteren over alles aangaande het sportfietsen. Ik lees al een tijdje op dit forum en ik heb besloten me maar eens aan te melden, want ik zit nog met een hoop vragen. Ik heb nog geen racefiets, maar al wel een op het oog.

Groet

DPL64
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 apr 2014 10:21

DPL64 07 apr 2014 10:48

Goede morgen,

Mijn naam is Dick, bijna 50 en fiets momenteel op een MTB (Verdoes Alu met Shimano SLX en V-brakes). Gebruik de MTB best veel op de weg met 1,25 slicks (daarmee 2 jaar terug de Mt. Ventoux gedaan vanuit Malaucene).

Ook af en toe MTB'en, Schoorl, Dijkgatbos en strand, dit jaar meegedaan aan Dijk tot Dijk race, was een hele leuke ervaring.

Sinds kort voor op de weg ook andere wielen (met de slicks) en 11-21 race cassette op de MTB.

In 1985 m'n eerste racefiets gekocht, Concorde Astore met Shimano 600, hier rijdt m'n zoon nu op, fiets is inmiddels bijna 30 jaar oud.

Naast fietsen loop ik hard (sinds kort weer regelmatiger), in het verleden paar halve marathons gedaan en in 2004 de hele van Amsterdam (net niet binnen de 4 uur).

Ik wil het fietsen actiever oppakken en ben me aan het orienteren op een racefiets. Fietsen die me wel wat lijken zijn Bianchi Infinito (ik rijd ook al Italiaanse motor) of Trek Domane.

Hoop hier op het forum informatie te kunnen vinden rond het kiezen van een geschikte fiets en ook mijn informatie en ervaringen te delen.

Sportieve groet,

Dick

Gebruikersavatar
The_John
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 apr 2014 00:09
Locatie: Zeewolde FL

Gebruikersavatar The_John 13 apr 2014 01:37

Goedenavond,

Na een lange periode van meelezen, nu toch maar eens aangemeld op dit mooie informatieve forum. Wie ben ik?

Ik ben John Brink 32 jaar en woonachtig in Zeewolde Flevoland, samen met mijn verloofde hebben we een pracht van een zoon van nu bijna 4 maanden oud. Door mijn werk zit ik veel in het buitenland, 3 maanden weg 3 maanden thuis. Ik ben op dit moment 1e Stuurman op de Grote Vaart en vervoer grote zware ladingen over de gehele wereld.

Sinds 4 jaar doe ik aan MTB'en maar heb altijd een zwak gehad voor een mooie racer. Die is er vroeger wel geweest, maar helaas door mijn groeispurt op mijn 17e ben ik die oude Koga ontgroeid.

Op dit moment rijd ik op een Trek 6300 - 2011 editie

Wielen

Wielen: Shimano alloy M475 hubs; Bontrager Ranger 32-hole rims
Banden: Bontrager XR3, wire bead, 26x2.2"

Schakelsysteem

Versnellingen: Shimano M590, 9 speed
Voorderailleur: Shimano Deore
Achterderailleur: Shimano Deore XT
Crankstel: Shimano M542, 44/32/22
Cassette: SRAM PG-950 11-34, 9 speed

Onderdelen

Zadel: Bontrager Evoke 1
Zadelpen: Bontrager, 31.6mm, 20mm offset
Stuur: Bontrager Low Riser, 31.8mm, 25mm rise, 9 degree sweep
Stuurpen: Bontrager SSR, 31.8mm
Balhoofdset: 1-1/8" threadless, semi-integrated, semi-cartridge bearings
Remsysteem: Avid Juicy 3 hydraulic disc brakes

Afbeelding

ivm het nightbiken heb ik een extra tasje voor de accu en een achterlicht gemonteerd. positie wel gewijzigd want dit was geen gezicht.

Op dit moment druk aan het orienteren voor een mooie racer, heb hier en daar wel wat voorbij zien komen. Zit te denken om van de zomer eens opzoek te gaan naar een 2ehands Trek Madone 5.2 maar goed we hebben net een nieuwe woning laten bouwen dus prioriteiten liggen voorlopig nog ergens anders...

Ik hoop veel plezier te beleven op dit forum en kennis over en weer te kunnen geven.

Groet John

giantjan
Forum-lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 09 mar 2014 10:39

giantjan 13 apr 2014 08:08

doe je met nightbiken ook echt in het bos of op de weg, in het bos is erg leuk dit hebben wij ook een keer met de fiets vereniging gedaan, leuke ervaring maar het is wel veel vermoeiender dan overdag, je moet je echt goed concentreren.

Zelf zal ik me gelijk ook even voor stellen, ik ben jan, woon in de noordoost polder, wij hebben hier dus helaas geen heuvels, erg jammer. Ik ben 15 Jaar oud, ik fiets bijna iedere dag op mijn Merida road ride 880, ik ga hoop ik van't zomer een nieuwe fiets kopen, mijn oog licht nu op een Giant composite tcr 2 of een trek madone 3.5 compact, en wellicht komen er nog een paar bij. :)

mvg jan

Gebruikersavatar
The_John
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 apr 2014 00:09
Locatie: Zeewolde FL

Gebruikersavatar The_John 13 apr 2014 09:21

Welkom Jan!

{off topic} het Nightbiken doe ik idd in het bos, een racer is voor de weg en een MTB voor in het bos. Rijd dan wel mijn vaste trainingsroute hier in Zeewolde zodat je eigenlijk precies weet waar je bent, want in het donker is echt alles anders maar dat maakt het wel weer spannender.

Plaats reactie