Met de s works turbo heb je topband.
Als je veel kilometers wilt rijden vittoria rubinio nemen kost niks 10 euro .
Wel geen grip bij nat weer bloed link
Is net als formule 1 je kunt met een wedstrijd band achter geen 6000 km rijden
Daarvoor krijg je wel grip super wegliging en weinig rolweerstand
Re: Tubeless
Geplaatst: 26 jun 2017 22:02
door gringo
Ik rij sinds maart met de One Pro. De afgelopen jaren met de One.
Ik ben erg teleurgesteld in de One Pro. Rij lek na lek. latex spuit er uit en dicht erg slecht. Stoppen steentje eruit peuteren en weer verder. Maar lek wordt slecht gedicht, en alles elke keer onder de latex, schoenen en frame.. Dit bij 2 verschillende wielsetjes met de One Pro. Erg ontevreden over de One Pro.
Heb na lang zoeken weer de One gevonden, en erop gelegd en weer naar volle tevredenheid.
Re: Tubeless
Geplaatst: 27 jun 2017 10:06
door DeletedUser02
Ik heb totaal een andere ervaring (na eerst de nodige twijfels gehad te hebben). In 4.000km wel meerdere keren lek, maar nooit hoeven stoppen (dus eigenlijk geen lek).
Hoe zwaar ben je en op welke druk rijdt je? Ik weeg tegen de 85 en reed op 5.5 - 6.0 bar. Een groot deel op slechte wegen/gravel/schelpenpaden en geen 'last' gehad van steentjes dus.
Re: Tubeless
Geplaatst: 27 jun 2017 10:27
door Orlok
Mijn ervaringen met de Pro One zijn ook niet al te denderend. Alhoewel ik inmiddels de 4000 km bijna ben genaderd met mijn derde setje 23 mm vind ik toch dat de Pro One snel lek rijd en dat de latex moeilijk dicht maar nog niet hoeven stoppen om een biba te monteren. Neemt niet weg dat ik normaal op 6,5 - 7 bar rijd, ben >90 kg en nu gezakt ben naar 5,5 - 6 bar omdat mijn ervaring is dat je dan toch minder snel 'lek' rijd. Als je maar zorgt dat er voldoende latex in zit kan je gewoon blijven doorrijden, zelfs op 2 bar, let dan wel op in de bochten. Tja, en wb de latex spatten op de fiets en schoenen, gewoon schoonmaken.
Re: Tubeless
Geplaatst: 27 jun 2017 11:22
door gringo
Ik heb ook geen binnenbandje hoeven monteren. Ben wel elke keer thuis gekomen. Maar dus al paar keer latex bijgevuld op 1500km. En meerdere ritten dus met 4 bar uitgereden. Bij de gewone One is me dit nooit overkomen in die 3 jaar.
Ik weeg rond de 70km en rij met 6 a 7 bar.
Op de cyclo wieltjes liggen nu weer gewone One Tubeless. Op de carbon wielen zal ik het nog eens proberen met de One Pro, heb ze nog liggen.
Re: Tubeless
Geplaatst: 27 jun 2017 23:22
door Suntoro
Vandaag een nieuwe Hutchinson Fusion 5 Performance 25mm (overgenomen van "Wiliertoerist") gemonteerd op mijn racefiets... Kreeg er nog 2 gebruikte Fusion 5 Performance bij.... 1tje ook bijna nieuw...
Ze monteerden gewoon zoals het hoort. Makkelijk zonder hulpmiddeltjes. Compressor er op en plop, naja soort van plop. Gelijk Conti Revo sealant toegevoegd via het ventiel (uit oude biba geknipt) en vanavond gelijk maar even een rondje proefgedraaid.
In eerste instantie wilde ik gewoon met mijn nog goede Pro One voorband blijven rijden, maar omdat de 25mm Fusion 5 Performance toch wel een stukje smaller vallen dan de Pro One 25mm, heb ik de Pro One omgewisseld voor de nog erg goede gebruikte Fusion 5 Performance...
Ondanks dat ze smaller vallen dan de Pro Ones, rijden ze best ok op 6 bar. Ik heb niet het idee dat ze zwaar lopen, maar het comfort is gewoon iets minder dan ik gewend ben. Voor zo'n smalle band is 300gr per band misschien iets te zwaar, maar dat gewicht merk ik niet.
Misschien ben ik verwend vanwege de iets bredere Pro Ones en mijn 28mm brede Maxxis Padrones TR op H Plus Son The Hydra's. Het comfort van de Fusion 5's is wel een klein beetje minder op mijn smalle geconverteerde Kinlin XR270 velgjes...
Re: Tubeless
Geplaatst: 28 jun 2017 09:15
door Suntoro
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit / WTB CrossWolf / makkelijk (met hulp van bandenknecht)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (met de hand)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Kojak 35mm / makkelijk (alleen veel latex om luchtdicht te maken)
Campa Shamal 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (m.b.v. kunstof bandenlichter)
Campa Zonda standaard / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Campa Zonda standaard / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Zonda 2-way fit / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe One 23mm / moeilijk (banden waren al opgerekt)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe Pro One 23mm / zeer moeilijk m.b.v. kunststof bandenlichters
Carbonspeed (Helin Liu) C38-23 Tubeless variant / Schwalbe One 23mm / makkelijk
DT Swiss R1700 Tricon / Schwalbe Ultremo ZX 23 mm / moeilijk (als bij 'krappe' clinchers)
Easton EA70 XCT 29 / Schwalbe One (28 mm) / makkelijk
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht, oprekken op campa wielen)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (bandenknecht)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (laatste wipje bandenknecht)
Fulcrum R1 2wayfit / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk (icm Schwalbe montagevloeistof)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Schwalbe One 25mm / makkelijk (compressor)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (compressor)
Giant P-SLR1 / Schwalbe One 23mm / makkelijk (SKS vloerpomp, TESA 4289 tape, Schwalbe ALU Ventielen+verlengers)
H-Plusson The Hydra / Maxxis Padrone TR 28mm / montage makkelijk - tubeless oppompen erg moeilijk, ook met compressor
Kinlin XR270 / Hutchinson Fusion 5 Performance 25mm / makkelijk (heb gelijk compressor gebruikt)
Kinlin XR270 / Schwalbe One 25mm / makkelijk (met de hand en vloerpomp)
Kinlin XR270 / Schwalbe Pro One 25mm / monteren moeilijk (bandenknecht) / oppompen makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 25mm / makkelijk
Mavic Aksium / Hutchinson Fusion 3 23mm / makkelijk (compressor)
Pacenti SL23 / tacx trainingsband 23mm / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe Ultremo ZX (23mm) / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / Hutchinson Sector 28 (28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / WTB Crosswolf (32 mm) / gemiddeld (VAR, en 400km ingereden op andere velg)
Pacenti SL23 / Schwalbe Kojak (35mm) / makkelijk
Reynolds Attack / schwalbe pro one 23 mm / makkelijk met de hand
Reynolds Assault 2013 (46mm versie) / Schwalbe one 23 /makkelijk plastic bandenlichter
Reynolds 46 / Schwalbe one 23 / makkelijk plastic bandenlichter
Shimano Ultegra 6800 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / makkelijk
Shimano RS81-TL / Schwalbe One 28 mm / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 23 / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe Pro One 23 (prototype) / makkelijk, met de hand
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Hutchinson fusion 23 / moeilijk maar te doen
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 25mm / makkelijk
Superstars Pave 28 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk
Supra RA Comp / Schwalbe One 23mm / moeilijk
Re: Tubeless
Geplaatst: 03 jul 2017 18:02
door delsol
Suggesties voor een tubeless band 25 mm met klassiek uiterlijk?
Re: Tubeless
Geplaatst: 03 jul 2017 22:55
door Wiliertoerist
Afgelopen week deze Bontrager Flash Charger aangeschaft, mede om banden met een grotere inhoud te kunnen monteren. Geen gedoe met CO2 patronen meer, werkt geweldig. Vanaf afgelopen zaterdag weer tubeless, maar alleen nog onder de Crux.
Re: Tubeless
Geplaatst: 04 jul 2017 07:56
door wasbeer2006
Ik zat ook al naar deze pomp te kijken. Thuis heb ik een compressor en die is net zo duur dus daar hoef ik hem niet voor.
Maar voor op (MTB) vakanties is het wel handig.
Re: Tubeless
Geplaatst: 04 jul 2017 23:41
door Suntoro
delsol schreef: ↑03 jul 2017 18:02
Suggesties voor een tubeless band 25 mm met klassiek uiterlijk?